ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از نخستین اتومبیل کاملا خودرانش پرده برداشت

این ماشین کوچک را یه یاد دارید؟ گوگل چند ماه پیش برای اولین بار این ماشین خودران را به آزمایش در آورد و اکنون پس از چند ماه آماده عرضه اولین سری آن به بازار ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲ دی ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

این ماشین کوچک را یه یاد دارید؟ گوگل چند ماه پیش برای اولین بار این ماشین خودران را به آزمایش در آورد و اکنون پس از چند ماه آماده عرضه اولین سری آن به بازار شده است.

گوگل اواخر روز گذشته از این ماشین پرده برداشت. این نمونه به ظاهر هیچ تفاوتی با نسخه آزمایشی اش ندارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پروژه ماشین خودران گوگل ابتدا در سال ۲۰۱۰ و تحت یکی از پروژه های آزمایشگاه تحقیق و توسعه Google X آغاز به کار کرد. سایر پروژه های این آزمایشگاه عینک گوگل و نانوذرات شناسایی سرطان هستند. این پروژه های جانبی برنامه های آتی گوگل برای کسب درآمدهای جانبی در کنار موتور جستجوی این شرکت هستند.

نسخه اولیه اتومبیل خودران گوگل که چند ماه پیش رونمایی شد. به دوربین بالای سقف و تفاوتش با نسخه تازه دقت کنید.
نسخه اولیه اتومبیل خودران گوگل که چند ماه پیش رونمایی شد. به دوربین بالای سقف و تفاوتش با نسخه تازه دقت کنید.

گوگل به دنبال شرکایی برای تولید انبوه این ماشین خودران جهت عرضه آن به بازار تا پنج سال آینده است.

به هر شکل چه بخواهید چه نه، طی سالهای آینده این خودروی تخم مرغی ماشین بسیاری از ما خواهد بود و صد البته حمل و نقل، مفهومی متفاوت با امنیت و سرعتی بیشتر نسبت به امروز خواهد داشت.

اگر می خواهید بیشتر در مورد اتومبیل های خودران و تاثیرشان بر آینده حمل و نقل بدانید، این مطلب را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • دانیال بهزادی
    دانیال بهزادی | ۳ دی ۱۳۹۳

    منتظرم عمومی بشه تا بخرم. رانندگی مزخرف‌ترین کار دنیاست. من هنوز با ۲۵ سال سن سمت گرفتن گواهینامه و این مسخره‌بازی‌ها هم نرفتم

  • منصور
    منصور | ۲ دی ۱۳۹۳

    بدون شک این خودروها جایگاه ویژه‌ای توی اینده دارند و قشر بزرگی از جامعه بشری از این خودروها استقبال خواهند کرد.
    اینکه دوستان می‌فرمایند اگر کسی نمی‌خواد رانندگی کنه میره سوار اتوبوس و تاکسی و ... میشه یا راننده شخصی استخدام می‌کنه فکر می‌کنم از این موضوع غافلند که جمعیت بزرگی از جمعیت هر کشور رو سالمندانی تشکیل میده که سلامت جسمانی کامل ندارند و توانایی راه رفتن و سر پا ایستادن رو بمدت طولانی ندارند و یا ایستادن و راه رفتن‌های طولانی به سلامتی‌شون آسیب بیش‌تری وارد می‌کنه.
    در کنار مشکل سلامتی، اغلب سالمندان ما وضعیت مالی چندان مناسبی رو هم ندارند که شخصی رو بعنوان راننده استخدام و ماهیانه مبلغی رو بهش پرداخت کنند.
    باتوجه به ۲ مشکل فوق می‌بینیم که این خودروها ایده‌آل‌ترین گزینه برای این افراد هستند و در کنار این مورد، افراد زیادی هستند که تمایلی به رانندگی ندارند اما همیشه امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی رو ندارند.
    همین الآن خود من بخاطر بیماریم، تا مدتی حق سر پا ایستادن طولانی رو ندارم و شما تصور کن خیلی وقت‌ها مجبورم از شرق تهران بیآم سمت غرب و این مسیر رو برگردم. با حذف گزینه تاکسی که بخاطر ۱- همیشه نیست ۲- مسیرهای مشخصی رو میرن که خیلی از اوقات بخاطر ترافیک، ممکنه چند ساعتم هدر بره ۳- هزینه نسبتا زیاد تاکسی نمیشه زیاد روش حساب کرد، اگه بخوام با اتوبوس یا مترو این مسیر رو برم، بعد از یک ماه عملا باید بیافتم گوشه بیمارستان. هرچند رانندگی با ماشین خودم هم به بدنم داره فشار وارد می‌کنه ولی همچنان ایده‌آل‌ترین وسیله حال حاضره و اگه خودروی خودران داشتم مسلما سلامتیم ذره‌ای هم به خطر نمی‌افتاد و بدون مشکل و براحتی مسیرم رو طی می‌کردم و حتی در طول مسیر می‌تونستم تماس‌های تلفنیم رو انجام بدم و کارهای شخصی و اداری رو هم توی این بازه بهشون برسم و خیلی از کارهای دیگه که الآن بخاطر رانندگی نمی‌تونم بهشون مشغول شم.

    شما تصور کن صبح ساعت ۵ باید بیدار شی و تا یه شهر دیگه بری، اگه ماشین شما خودران باشه، این کمبود خواب رو توی مسیرت جبران می‌کنی
    می‌بینین که این خودروها کارآیی خیلی خوبی دارند و بدون شک استقبال خوبی ازشون میشه و تنها موردی که من نمی‌دونم چه تمهیدی براش اندیشیدن، حفاضت از این خودروها در برابر خودروهای عادی و رانندگان باحالی مثل راننده‌های ما توی تهران و اغلب شهرهای ایرانه که وقتی ترافیک با سرعت یک کیلومتر بر ساعت هم اگه حرکت کنه باز لایی میکشن و لاین عوض می‌کنند و توی هر زمانی از حرکات خطرساز و نمایشی دریغ نمی‌کنند.

    بنظر من قرار دادن تسهیلاتی مثل لاین ویژه این خودروها (مشابه لاین BRT فعلی) می‌تونه گزینه مناسبی باشه ضمن اینکه افراد بیش‌تری رو به خرید این خودروها ترغیب می‌کنه.

    • Siamak_Sadati
      Siamak_Sadati | ۲ دی ۱۳۹۳

      عضو شدم که فقط به شما مثبت بدم
      کاملا به فرمایش شما موافقم
      به صحبت شما میشه کاربردهای دیگه مثل سرویس مدارس برای کودکان هم اضافه کرد
      پدر و مادری که سر کار هستند ، می تونن بدون صرف وقت ، سر ساعت مشخص ماشین رو بفرستند مدرسه کودکشون ، بچه رو سوار کنه و ببره خونه . امنیت بیشتری هم برای اونها داره

  • وحید
    وحید | ۲ دی ۱۳۹۳

    از نظر من که خیلی حال میده ماشینای خود ران...البته اگه دو حالته باشه که گاهی بشه گذاشت رو حالت دستی و رانندگی بشه کرد باهاش.
    مثلا میری یه نقطه شهر بعد حال نداری سوار اتوبوس و کلا وسایل عمومی بشی تا کارات تموم شه ماشینت از پارکینگ خونه میاد تا لوکیشنی که هستی و برا برگشت خودت رانندگی میکنی با ماشینت

  • خشایار
    خشایار | ۲ دی ۱۳۹۳

    یه برنامه ای میدیدم که در مورد خودرو های خود ران بوش و میگفت ماشین های خود کار سال ها پش میتونست به وجو بیاد ولی مسایلی مثل لذت رارندگی باعث جلو نرفتن این موضوع میشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی