ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ثروتمندترین گیمرهای جهان چه کسانی هستند؟

همین حالا که در حال نوشتن این مطلب هستیم، پولدارترین ورزشکار جهان، بوکسور معروف، Floyd Mayweather است که مجموعا 105 میلیون دلار درآمد دارد. پس از او، کریستیانو رونالدو با 80 میلیون دلار در رتبه دوم ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

همین حالا که در حال نوشتن این مطلب هستیم، پولدارترین ورزشکار جهان، بوکسور معروف، Floyd Mayweather است که مجموعا 105 میلیون دلار درآمد دارد. پس از او، کریستیانو رونالدو با 80 میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد. تصور کنید، هر روز که از خواب بیدار می شوید کاری را انجام می دهید که عاشقش هستید و در انتهای هر سال هم میلیون ها دلار به جیب می زنید.

البته این اعداد و ارقام چندان ارتباطی با ما ندارند. هیچ وقت نمی توانید با خانه نشینی و روزی چند ساعت بی هدف بازی کردن به لبران جیمز تبدیل شوید و 72 میلیون دلار پول داشته باشید. مطمئنم که مشابه همین حرف را روزانه صد بار پدر و مادرتان در گوش تان زمزمه می کنند و شما بی توجه هستید.

اما صبر کنید، مگر بچه هایی که در کوچه و خیابان فوتبال بازی می کنند همه شان میلیون ها دلار درآمد دارند؟ همانند هر ورزشکار حرفه ای دیگری که زندگی خود را وقف تمرینات طاقت فرسا می کند، گیمرهایی که می خواهند درآمدهای میلیون دلاری داشته باشند باید تمام وجود و حواس شان را درون موس و کیبورد و کنترلر قرار دهند.

بله، همین حالا، ده ها و شاید صدها گیمر هستند که تنها از طریق جوایز تورنومنت ها و نه درآمد اضافه، میلیون ها دلار در آمد دارند؟ کنجکاو شدید؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 لی یونگ هو - کره جنوبی

Lee-Young-Ho-Flash-e1403112627527-609x360

  • ملقب به KT FlaSh
  • درآمد: 449 هزار و 516 دلار

بازی محبوب FlaSh و منبع درآمد او StarCraaft: Brood War نام دارد و اگر نمی دانستید باید بگوییم که این بازی در کره جنوبی بسیار پرطرفدار است. احتمالا بارها دیده اید یا شنیده اید که دختران و پسرانی، برای اینکه در سینما موفق شوند به هالیوود می روند. همین مسئله در رابطه با استارکرفت و کره جنوبی صادق است. اگر می خواهید در دنیای استارکرفت موفق باشید، به کره جنوبی مهاجرت کنید.

به قدری کره جنوبی در این زمینه جدی است که حتی نیروی هوایی کشور اقدام به تاسیس تیم در این حوزه کرده. بنابراین زمان سربازی، جوانان مجبور نیستند موس و کیبورد را زمین گذاشته و سلاح به دست رژه بروند.

FlaSh از این حیث خوش شانس بوده و در کشوی متولد شده که به علاقه مندی اش توجه بالایی می شود. هر بار که وی در تورنومنتی شرکت می کند تقریبا 10 هزار دلار به جیب می زند و جالب است بدانید که بیش از نصف درآمدش را پیش از 18 سالگی به دست آورده. از همین رو، تصور کنید مادر لی در بزرگ کردن وی چه مشقتی کشیده.

کلمنت ایوانوف - استونی

Clement-puppey-Ivanov

  • ملقب به Puppey
  • درآمد:450 هزار و 480 دلار

پاپی یکی از افتخارات کشور استونی است و این یک حقیقت غیر قابل انکار است. جوانی که شاید اندازه هر ورزشکار دیگری در این کشور شهرت دارد و مقام کسب کرده. وی عضو تیم Natus Vincere (کوتاه: Na' Vi) است و با هم قطارانش رتبه های برتر بسیاری کسب کرده. او در مسابقات The International 2014 موفق نبود اما به هر حال هنوز هم یکی از نام آورترین گیمرهای جهان به حساب می آید.

اولکساندر داشکوویچ - اوکراین

Oleksandr-Dashkevych-540x360

  • ملقب به XBOCT
  • درآمد: 453 هزار و 311 دلار

داشکویچ از آن دسته گیمرهای مرفه بی درد نبوده که صبح تا شب بازی کند و عین خیالش نباشد، اما زحمت زیادی کشیده. Planet-X در سال 2009 توسط اولکساندر راه افتاد اما به جایی نرسید تا اینکه وی همراه با کلمنت ایوانو به NaVi پیوستند.

اوایل مورد انتقاد بسیاری بود و حتی یک بار در تورنومنتی به وی امتیاز 4 از 10 داده شد اما این بازخوردهای منفی تنها سبب حریص تر شدن داشکوویچ گشت و به جایی رسید که با NaVi رتبه اول جهان را کسب کرد.

جانگ مین چول - کره جنوبی

Jang-Min-Chul-642x360

  • ملقب به MC
  • درآمد: 453 هزار و 926 دلار

برگردیم به کره جنوبی و Star Craft. جانگ مین چول 24 ساله یک ورزشکار حرفه ای است که سراسر دنیا را دیده و مرتبا در تورنومنت ها ورقابت های مختلف شرکت می کند. جدا از اینکه MC تا چه حد فعال و پر طرفدار است، وی به خاطر رفتاری که پس از هر پیروزی اش از خود نشان می دهد شهرت دارد. معمولا می داند که پیروز میدان است و همیشه خودش را آماده این شرایط می کند.

در مسابقات MLG سال 2011، وی پس از کسب مقام قهرمانی، خود را به شکل Murloc درآورد و جمعیت را هیجان زده کرد. به هر حال، چول کره ای هم دلخوشی های خاص خود را دارد.

جاناتان وندل - ایالات متحده آمریکا

7631

  • ملقب به Fatal1ty
  • درآمد: 454 هزار و 919 دلار

برخلاف بسیاری از گیمرهای حرفه ای دنیا، Fatal1ty مهارت بالایی در اغلب بازی های شوتر دارد اما عمده شهرت خود را مدیون Painkiller است. بعدها به Quake ،Call of Duty ،Unreal Tournament ،Doom 3 ،Counter Strike و Alien Versus Predator هم روی آورد که او را بیش از پیش عجیب و غریب جلوه می دهد.

وی تخمین زده که طی این سال ها، بیش از 5 میلیون نفر را به قتل رسانده (عجب اعتراف شیرینی). حالا 33 سال دارد و یک کارآفرین جوان است، علاوه بر بازی کردن و کشتن آدم ها، به طراحی ماوس، هدفون و وسایل جانبی مشابه نیز مشغول است. در سال 2010، نام وی در تالار مشاهیر بازی های ویدیویی به ثبت رسید و حتی به خاطر بیشترین میزان کشتار در 60 دقیقه، نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

دنیل ایشوتین - اوکراین

Danil-Dendi-Ishutin-640x360

  • ملقب به Dendi
  • درآمد: 452 هزار و 841 دلار

و باز هم یکی دیگر از اعضای تیم NaVi که سال خوبی را پشت سر نگذاشت. پس از تورنومنت جهانی دوتا 2 در تابستان امسال و قهرمانی تیم Newbee، دو نفر از اعضای کلیدی NaVi از گروه جدا شدند: Puppey استونیایی و KuroKy، بازیکن ایرانی-آلمانی.

با 450 هزار دلار ثروتی که وی طی این 5 سال به جیب زده، می توان چنین چیزهایی را خرید:

  1. یک ویلای لوکس با استخر در آفریقای شمالی
  2. یک آپارتمان کوچک در لندن
  3. چندین مدرک دانشگاهی
  4. یک سفر تفریحی به مریخ با SpaceX
  5. یک لامبورگینی آونتادور
  6. یک موشک BGM-109 Tomahawk
  7. بیش از هزار اکس باکس وان یا پلی استیشن 4
  8. 450 هزار عدد اسکناس یک دلاری

لی جا دونگ - کره جنوبی

Lee-Jae-Dong-608x360

  • ملقب به Jaedong
  • درآمد: 519 هزار و 086 دلار

باز هم یک پولدار کره ای دیگر که استارکرفت او را ثروتمند کرده. در سال 2005، کره جنوبی مسابقاتی برگزار کرد که 120 هزار بیننده داشت (رقم وحشتناکی است، 40 هزار نفر بیشتر از تماشاکنندگان مسابقه فینال فوتبال آمریکایی که پربیننده ترین رویداد تلویزیونی سال آمریکاست). در این مدت، Jaedong ثابت کرده که کارش حرف ندارد و یکی از بهترین های کشورش است، چندین و چند رکورد به ثبت رسانده و از انجام بازی های ویدیویی، نیم میلیون دلار ثروت کسب کرده.

تیم Newbee - چین

header11_0

  • ژانگ پان (Mu)، چن ژیهاو (Hao)، ژانگ نینگ (Xiao8)، وانگ جیاو (Banana)، وانگ ژاوهی (SanSheng)
  • درآمد: 1 میلیون و 5 هزار و 661

تیم Newbee در مسابقات جهانی Dota 2 امسال قهرمان جهان شد و هر کدام از این 5 جوانی که در تصویر بالا می بینید، موفق به دریافت بیش از یک میلیون دلار جایزه نقدی شدند، آن هم فقط از یک مسابقه.

برخلاف نامی که روی تیم خود گذاشته اند (Newbee به معنای تازه وارد و نابلد)، این چینی های نوجوان در کار خود فوق العاده حرفه و کاربلد اند. لازم نیست جوایز دیگرشان را جمع کنیم تا به ثروت کلی شان دست پیدا کنیم، آن ها بزرگ ترین جایزه تاریخ بازی های ویدیویی را از آن خود کرده اند، همین کافیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • amir mohammad raoufi
    amir mohammad raoufi | ۱۶ تیر ۱۳۹۶

    اقا واقعا حالم بد شد ! چون تو ایران ما هایی که بازیمون خوبه داریم بخاطر بی توجهی و پینگ پایین میپوسیم

    اقا شما یه لحطه فرض کن یه ایرانی پرو پینگش 50 باشه جا 310 ، حداقل سه برابر میکشه


    تو ایران هیچگونه به ما قشر ملت نمیشه و اینطوری که معلومه مسئولین عزیز و کمپانی های بازی ساز دارن ما رو از عشقمون دور میکنن


    من تو اولین فرصتی که بتونم از ایران میرم یه کشور دیگه ای و دیگه اصلا برنمیگردم ! وسلام !

  • EmJey
    EmJey | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

    ما امکانات نداریم و رو این مبحث سرمایه گذاری نمیشه اگر نه الان من حاضرم با شاخ کانتربازشون تک به تک بشینم

    • elias sajjadi
      elias sajjadi | ۶ اسفند ۱۳۹۵

      داداش عجب اعتماد به سقفی داری?????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی