ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کره شمالی در دسترسی به اینترنت با اختلال جدی مواجه شده است

گزارش های صورت پذیرفته نشان می دهند که کره شمالی با مشکلات شدید در ارتباط با اینترنت مواجه شده است. بر اساس آنچه از جانب Dyn منتشر گشته به نظر می رسد این کشور ظرف ۲۴ ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ دی ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۰

گزارش های صورت پذیرفته نشان می دهند که کره شمالی با مشکلات شدید در ارتباط با اینترنت مواجه شده است. بر اساس آنچه از جانب Dyn منتشر گشته به نظر می رسد این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته مشکلات زیر بنایی در دسترسی به اینترنت داشته و در برخی از ساعات این دسترسی به صورت کامل قطع بوده اند.

در اصل هر فردی که با آی پی های کره شمالی تلاش داشته تا از اینترنت استفاده نماید ابداً و به هیچ طریق قادر به بارگذاری صفحات وب و سایر خدمات مرتبط نبوده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Doug Madory، یکی از مدیران موسسه تحقیقاتی فعال در زمینه ی اینترنت موسوم به Dyn، در اظهار نظری در همین رابطه گفته است: "تا کنون شاهد نبوده ایم که کشوری بدین شکل در دسترسی به شبکه ی جهانی دچار اختلال شود، کره ای ها در برخی مواقع به صورت داخلی دسترسی خودشان به بیرون را ایزوله می کنند و برخی مواقع این دسترسی قطع و وصل می شود، ولی آنچه اکنون در حال رخ دادن است مشکلاتی بزرگ و قابل توجه هستند که بی سابقه به شمار می آیند و از همین رو اگر بعداً مشخص شود به راه های ارتباطی آنها حمله ای صورت گرفته بوده من چندان شگفت زده نخواهم شد."

141222-dyn-570x489.0

برخی افراد معتقد هستند اختلالات پدید آمده در ارتباطات کره ی شمالی به اظهار نظر های اخیر باراک اوباما در رابطه با هک استودیوی هالیوودی سونی و درخواست این کشور از چین جهت محدود کردن دسترسی کره ای ها به اینترنت مرتبط می شود.

چنانچه مشخص شود که قطع ارتباط کشور مورد بحث با اینترنت حاصل یک حمله ی سایبری از جانب آمریکا بوده، این اولین بار در تاریخ خواهد بود که حمله ای از جانب منابع حکومتی و به قصد متوقف کردن دسترسی کامل یک کشور به شبکه جهانی صورت پذیرفته است.

دسترسی به اینترنت در کره شمالی بسیار محدود و تنها از طریق نهاد های ارتشی، حکومتی و قشر انگشت شماری از کاربران امکان پذیر است و مردم عادی در این کشور حق استفاده از شبکه مذکور را ندارند. باید منتظر ماند تا مشخص شود خود کره شمالی با ایجاد تغییر در ساختار ارتباطیش سبب این قطعی شده یا اینکه پای یک حمله ی بسیار گسترده سایبری در میان بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • محسن
    محسن | ۸ دی ۱۳۹۴

    خیلی بد بختن که مابشون میگیم بد بخت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی