ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی هایی که در ۲۰۱۵ و پس از آن بیشترین رشد را خواهند داشت

سال ۲۰۱۴ رو به اتمام است و وقت آن رسیده که نگاهی به روزها و هفته های پیش رو داشته باشیم. اینجا هم محلی برای بحث در رابطه با تکنولوژی است و دانستن اینکه در ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۴ دی ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

سال ۲۰۱۴ رو به اتمام است و وقت آن رسیده که نگاهی به روزها و هفته های پیش رو داشته باشیم. اینجا هم محلی برای بحث در رابطه با تکنولوژی است و دانستن اینکه در ۲۰۱۵ و حتی ۲۰۱۶ چه فن آوری های تازه ای به عرصه وارد می شوند برای ما اهمیت دارد. همچنین اینکه کدام یک پولسازتر و مهمتر از بقیه هم هستند قطعا برای ما جذاب است.

برای پاسخ به این سوال در ادامه با دیجیاتو باشید تا از مجموعه اطلاعاتی که توسط موسساتی مانند IDC، گارتنر، فورستر و بقیه در این رابطه منتشر شده، آگاه شوید.

شرکت ها هزینه بسیار زیادی صرف امنیت سایبری می کنند

2-companies-will-buy-massive-hacker-insurance-policies

حملات سایبری در سال جاری شرکت های زیادی از جمله سونی پیکچرز را هدف قرار داده اند اما طبق گزارش مرکز تحقیقاتی Forrester این ابتدای کار است.

پیش بینی می شود حملات هکرها در سال ۲۰۱۵ تا حدود ۶۰ درصد نسبت به سالی که گذشت افزایش یابد و به همین دلیل انتظار می رود شرکت ها و سازمان ها، بودجه های امنیت کامپیوترها و داده های خود را حداقل تا دو برابر افزایش دهند.

بد نیست بدانید شرکت ها به صورت معمول سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای این مباحث خرج می کنند.

ساعت های هوشمند بازی را از دستبندهای سلامتی می برند

3-smartwatches-will-win-over-fitness-bands

موسسه گارتنر پیش بینی می کند در سال ۲۰۱۵ آنها که قصد خرید دستبندهای سلامتی را داشته اند به خرید ساعت هوشمند روی می آورند.

پیش بینی ها از فروش ۶۸٫۱ میلیون دستگاه دستبند سلامتی در سال ۲۰۱۵ خبر می دهند که در قیاس با آمار ۷۰ میلیونی در ۲۰۱۴ با اندکی کاهش روبرو خواهد شد. در مقابل، در ۲۰۱۴ ۱۷ میلیون ساعت هوشمند با قیمت تقریبی ۱۴۹ دلار به فروش رفته که انتظار می رود این رقم به ۲۱ میلیون برسد.

پیش بینی می شود بازار گجت های پوشیدنی در این رده تا ۷٫۱۴ میلیارد دلار در ۲۰۱۵ بزرگ شود. این رقم برای سال ۲۰۱۴ حدود ۵٫۱۷ میلیارد دلار پیش بینی شده بود.

ساعت هوشمند اپل بازار را قبضه می کند

4-the-apple-watch-will-dominate

موسسه فورستر پیش بینی می کند با وجود اینکه ساعت های هوشمند زیادی تا به حال به بازار عرضه شده اند، با ورود Apple Watch توجه بازار به سوی آن جلب خواهد شد. این خبری خوب برای اپل و توسعه دهندگان اپلیکیشن های مخصوص ساعت این شرکت است.

به گفته فورستر اپل بازار را در این حوزه قبضه خواهد کرد و در ۲۰۱۵ در قیاس با رقبا ساعت های بیشتری خواهد فروخت.

با این حال فورستر معتقد است در ۲۰۱۶ اپل نیمی از این بازار را به رقبای اندرویدی -و حتی شاید آمازون- خواهد باخت.

اشیاء بیشتری به اینترنت وصل می شوند

5-everyday-things-will-get-a-chip-and-be-accessible-from-the-internet

مفهوم 'اینترنت اشیاء' یا Internet of Things در سال ۲۰۱۵ رشد چشمگیری خواهد داشت و در ابعاد مختلف زندگی بسیاری از ما نمود عملی پیدا می کند.

به گزارش IDC و گارتنر بسیاری از شرکت ها چیپ های مخصوص را جهت دسترسی بهتر از طریق اینترنت در محصولاتشان تعبیه می کنند.

پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۵ حدود ۴٫۹ میلیارد گجت هوشمند در دسترس کاربران قرار گیرند. گارتنر معتقد است بخش های تولید و حمل و نقل بیش از همه از این مساله تاثیر می پذیرند. اما به گفته IDC ظرف ۵ سال آینده تمامی صنایع به جایگذاری این چیپ ها در همه چیز روی می آورند.

به واسطه رشد مفهوم اینترنت اشیاء، پردازش ابری نیز رشد بسیار عظیمی خواهد داشت و پیش بینی می شود شرکت ها حدود ۴۰ درصد از اطلاعاتی که به واسطه این تکنولوژی تولید می شوند را تا ۲۰۱۸ در شرکت هایی که کار پردازش ابری انجام می دهند، ذخیره کنند.

قرارهای کاری کارمندان بیشتر آنلاین می شود

6-employees-will-hang-out-together-online

سال ۲۰۱۴ اپلیکیشن هایی مانند Slack به عنوان ابزاری برای تماس کارکنان یک مجموعه رشد زیادی داشتند.

پیش بینی ها نشان می دهد گروه های آنلاین بیش از پیش رشد خواهند کرد و کارمندان زیادی قرارهای کاری خود را به محیط های آنلاین می آورند. به اعتقاد IDC این مساله موجب افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری درآمد ابزارهای مورد بحث در ۲۰۱۵ خواهد شد که ۳۰ درصد بیش از ۲۰۱۴ است.

کارکنان شرکت ها به ورزش کردن با یکدیگر علاقمندتر می شوند

7-employees-will-form-fitness-cults

کارمندان و کارکنان شرکت ها به دنبال راه هایی بیشتر و کاربردی تر برای یافتن محل هایی جهت ورزش با همکارانشان خواهند بود. IDC پیش بینی می کند در انتهای ۲۰۱۵ از هر پنج کارمند، یک نفر در برنامه های ورزشی شرکت متبوعش فعال خواهد بود.

بنابراین، برنامه ها، ابزارها و اپلیکیشن هایی که شرکت ها، کسب و کارها و گروه های همکار را برای شرکت در برنامه های ورزشی ترغیب کنند، در آینده نزدیک درآمد زیادی جذب خواهند کرد.

اثرانگشت جایگزین رمزعبور می شود

8-fingerprints-will-replace-passwords

با ابتکار اپل در ارائه TouchID می تواند ۲۰۱۵ را سال جایگزینی اثرانگشت در مقابل رمزهای عبور دانست. IDC معتقد است این تکنولوژی سرانجام می تواند جایگاه رمزهای عبور را در مباحث مربوط به احراز هویت پر کند.

IDC معتقد است در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۵ درصد ابزارهای موبایل از اسکنرهای اثرانگشت یا ابزارهای جانبی برای قدرت تشخیص آن بهره خواهند برد. این تکنولوژی تا ۲۰۲۰ بر روی نیمی از ابزارهای موبایل در دسترس خواهد بود و اپلکیشن ها نیز بیش از پیش از این تکنولوژی پشتیبانی می کنند.

با افزایش امنیت و احراز هویت دقیق تر در ابزارها، امنیت در اینترنت و سرویس های اینترنتی نیز بهبود خواهد یافت.

ابزارهای نمایش گراف ها و جداول معتبرتر می شوند

10-charts-and-graphs-will-rule

با افزایش استفاده های کاربردی از بزرگ داده ها در سال ۲۰۱۵ به ابزارهای مناسب تری برای درک بهتر این اطلاعات نیاز داریم.

بنابراین IDC پیش بینی می کند ابزارهایی که بتوانند این اعداد و ارقام و داده ها را در قالبی بهتر و کاربردی تر به ما نمایش دهند، رشد مطلوبی خواهند داشت.

تکنولوژی های جدیدی در حال توسعه هستند که امکان تحلیل بهتر داده ها را به ما می دهند. ایجاد و بازسازی تصاویر، ویدئوها و اصوات تعاملی نیز از نقاط مثبت آنها به شمار می رود.

با تمام این توصیفات، IDC معتقد است بزرگ داده ها و ابزارهای تحلیل آنها در ۲۰۱۵ بازاری بالغ بر ۱۲۵ میلیون دلار را در بر خواهند گرفت.

Hadoop بزرگ و بزرگ تر می شود

11-hadoop-will-get-even-bigger

به زبان ساده Hadoop یک تکنولوژی محبوب برای ذخیره اطلاعات ضروری بر روی سخت افزارهای ارزان قیمت است.

در ماه دسامبر اولین استارت آپ مبتنی بر این تکنولوژی با نام Hortonworks به صورت عمومی عرضه شد و سرمایه گذاران بسیاری را جذب خود کرد.

فورستر پیش بینی می کند در سال ۲۰۱۵ پلتفرم های نرم افزاری مبتنی بر Hadoop رشد بسیاری خواهند داشت و تمامی شرکت هایی که نیاز به ذخیره سازی داده ها از طریق این تکنولوژی دارند مجبور به خرید یا نوشتن برنامه برای آن خواهند بود.

به گزارش مرکز تحقیقاتی Allied Market، بازار جهانی Hadoop و سخت افزارها، نرم افزارها و سرویس های وابسته به آن تا ۵۰٫۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ گسترش خواهد یافت.

پرینت سه بعدی رشد بیشتری خواهد داشت

12-3d-printers-will-grow-up

گارتنر پیش بینی می کند رشد فروش پرینترهای سه بعدی در سال ۲۰۱۵ تا ۹۸ درصد افزایش یابد. این موسسه رشد فروش این ابزارها را برای ۲۰۱۶ باز هم دوبرابر پیش بینی کرده است.

پرینت سه بعدی هم اکنون نیز صنایع و حوزه تولید را به شدت تحت تاثیر قرار داده است اما هنوز برای تبدیل شدن به راهکاری برای ساخت نمونه اولیه محصول در بسیاری از حوزه ها -مثل حوزه دارو- فاصله زیادی با جایگاه واقعی اش دارد.

بازار جهای پرینت سه بعدی در سال ۲۰۱۳ به ۲٫۵ میلیارد دلار رسید و به پیش بینی Canalys این بازار تا ۲۰۱۸ تا ۱۶٫۲ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

پردازش ابری فراگیر خواهد شد

13-cloud-computing-will-become-the-norm

شرکت هایی که نیازمند استفاده از خدمات پردازش ابری هستند به جای خرید ابزارهای مورد نیاز و نصب و راه اندازی تجهیزات، در ۲۰۱۵ اقدام به اجاره امکانات از شرکت های خدمات دهنده خواهند کرد.

به گزارش IDC در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۶۰ درصد سرورها و دیتاسنترهای خریداری شده توسط شرکت های مختلف برای پردازش ابری خریداری می شوند.

پیش بینی های IDC نشان می دهد شرکت ها و کسب و کارها در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۱۸ میلیارد دلار روی پردازش ابری هزینه می کنند.

همچنین گارتنر معتقد است در کل دنیا مجموعا بیش از ۳٫۸۹ تریلیون دلار روی این حوزه سرمایه گذاری خواهد شد.

سلامت به سمت دیجیتال شدن پیش خواهد رفت

14-healthcare-will-become-an-app

طبق پیش بینی IDC بیمارستان ها در سال ۲۰۱۵ بیش از پیش به تکنولوژی وابسته خواهند شد.

تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۵ درصد تعاملات مرتبط با سازمان ها و موسسات مرتبط با سلامت (مانند بیمارستان ها و آزمایشگاه ها) از طریق ابزارهای موبایل انجام می شود. و ۷۰ درصد این تعاملات از طریق اپلیکیشن ها و ابزارهای پوشیدنی، به صورت خودکار کنترل و ردگیری خواهند شد.

بیمارستان ها و مراکز سلامتی همچنین به روش های بهتری برای تحلیل مطلوب اطلاعات این اپلیکیشن ها دست خواهند یافت.

نهایتا کسب و کارها بیشتر از هر زمانی در تاریخ برای تکنولوژی هزینه می کنند

15-overall-businesses-will-spend-more-on-technology-than-ever

کسب و کارها و شرکت های بزرگ و کوچک، افزایش بودجه هایی که باید صرف تکنولوژی های نو شوند را ادامه می دهند. IDC و گارتنر هر دو گزارش داده اند که هزینه های جهانی که صرف حوزه IT شده تا ۳٫۸ درصد در سال ۲۰۱۵ افزایش خواهد یافت که رقم کلی آن را به ۳٫۸ تریلیون دلار می رساند.

به گفته IDC در بازارهای نوظهوری مانند بازار چین، این رشد میزان هزینه ها نسبت به سال گذشته، تا ۷٫۱ درصد هم می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • كاوه
    كاوه | ۵ دی ۱۳۹۳

    پیش‌بینی شرکت در تمرینات ورزشی بیشتر تو سال آینده هم جالب بود ،

  • emeliano
    emeliano | ۴ دی ۱۳۹۳

    انتظاری که توی سال 2015 دارم اینه که مایکروسافت سرفس پرو 4 رو با نمایشگر 15 اینچ بده همین :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی