ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وبلاگ مایکروسافت پس از خبر انتشار فیلم The Interview از دسترس خارج شد

فیلم The Interview این روزها به طور مکرر خبرساز شده است. احتمالا شما هم مطالب مربوط به آن را در دیجیاتو خوانده اید. شب گذشته شرکت مایکروسافت هم در کنار گوگل و برخی دیگر از شرکت ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

فیلم The Interview این روزها به طور مکرر خبرساز شده است. احتمالا شما هم مطالب مربوط به آن را در دیجیاتو خوانده اید. شب گذشته شرکت مایکروسافت هم در کنار گوگل و برخی دیگر از شرکت های توزیع فیلم، به کمک سونی آمده. اما پس از اعلام خبر مبنی بر استریم فیلم یاد شده از طریق پلتفرم مایکروسافت، بلاگ این شرکت از دسترس خارج شد.

درحالیکه هنوز مشخص نیست دلیل اصلی از دسترس خارج شدن وبلاگ مورد بحث چه بوده، اما قضیه مشکوک به نظر می رسد. هکرهای سونی قبلا برای توزیع و پخش فیلم The Interview بارها تهدیداتی را بیان کرده اند و این تصمیم مایکروسافت ممکن است انگیزه ای برای هکرهای سونی برای حمله به بلاگ مایکروسافت نیز باشد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

لازم به ذکر است که سایر بخش های وب سایت Microsoft.com طی این اتفاق مشکلی نداشته و فعال بوده اند. بخش اکس باکس لایو هم که برای هکرها مهمترین قسمت بوده است همچنان آسیبی ندیده و فعالیت خود را ادامه می دهد.

به طور خلاصه می توان گفت اگر این حمله به بلاگ مایکروسافت به دلیل همکاری این شرکت برای پخش فیلم یاد شده بوده، نمی توان آن را نسبت به سایر اتفاقات این روزها، بزرگ تلقی کرد.

در طی مدتی که بلاگ مایکروسافت از دسترس خارج شده، تعدادی از کاربران گزارش داده بودند که با تلاش زیاد و با تاخیرهای طولانی قادر بوده اند تا به آن دسترسی یابند.

اگر هکرهای سونی بخواهند همه تهدیدهای خود را عملی سازند پس باید منتظر حمله آنها به شبکه اکس باکس لایو و نیز فروشگاه گوگل باشیم. اما تا کنون این شبکه ها با مشکلی مواجه نشده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • Aiden
    Aiden | ۴ دی ۱۳۹۳

    دم هکرا گرم
    بر هلاف ایرانیای بی غیرت کره ایا خیلی غیرت به کشورشون دارن
    و توی هر لجنی که هستن اجازه نمیدن هر کسی بهشون توهین کنه
    اما توی ایران صدتا فیلم مث 300 و ابوعلی سینا و ... ساختن کسی ککش نگزید
    هکرا مردونگی کردن این کارو کردن
    ولی سونی خیلی پشت خودشو محکم کرده
    امیدوارم تمام شرکتها از جمله گوگل و ماکروسافت که بزرگترین شرکتهای دنیا هستن از نظر من(اینترنتی) رو به زمین بزنن تا همه دنیا بفهمن که آمریکا همیشه قهرمان نیست

    • peyman
      peyman | ۵ دی ۱۳۹۳

      تو چقد کوته فکری
      تو کره شمالی رو نمیشناسی؟ آخرت دیکتاتوریه مردمش برده هستن تو انجا ۱۰۰سالسیاه نمیخوام آمریکا ضایع شه جلو این عوضی ها

  • علی.ب
    علی.ب | ۴ دی ۱۳۹۳

    توهم توطئه رو اگه ایرانیا نداشتند چی کار می کردند؟!

  • احمد
    احمد | ۴ دی ۱۳۹۳

    متاسفانه دولت کره شمالی یه حکومت دیکتاتوری هستش که مردمش به خاطر سیاست کمونیستی در فشار هستند ولی این توجیه نمیکنه که به ملت اون کشور توهین بشه در این فیلم کره ای ها رو تحقیرکردند اونا حق دارن از خودشون دفاع کنند این یانکی های وحشی که برای رسیدن به هدفشون که از بین بردن کره و غیره هست از هیچ کاری دریغ نمیکنن تقصیر امریکا هستش این کارها یادمون نره امریکا بدترین تروریست وخشنترین حکومت رو داره و حاضره به خاطر سیاست هاش هر جایی لازم باشه بمب اتم بریزه پس مرگ بر امریکای جنایتکار

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی