ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جذاب ترین داستان های مرتبط با انرژی در سال 2014

به زودی، هزینه نصب پنل های خورشیدی روی سقف ساختمان به صرفه تر از پرداخت قبض در ایالات متحده خواهد شد. در حقیقت، داستان های مرتبط با انرژی امسال، بیشتر از پیش در خدمت تکنولوژی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

به زودی، هزینه نصب پنل های خورشیدی روی سقف ساختمان به صرفه تر از پرداخت قبض در ایالات متحده خواهد شد. در حقیقت، داستان های مرتبط با انرژی امسال، بیشتر از پیش در خدمت تکنولوژی و شرکت های کارآفرینی بوده که به فکر انجام کارهای جدیدی بوده اند.

هر کدام از این اتفاقات می توانند منجر به ایجاد تغییراتی گسترده در زندگی ما شوند و آینده را به طور کلی تغییر دهند. فیلم های علمی-تخیلی را دیده اید که از 100-200 سال دیگر می گویند؟ ساختمان ها، حمل و نقل و تقریبا همه چیز با امروز متفاوت است. بله، این آینده ای است که همه ما در کنار هم شکل می دهیم.

بشر همواره نگران انرژی بوده و هست. از ایجاد آلودگی های زیست محیطی گرفته تا نبودن آن. هر سمت ماجرا را که مراقبت کنیم، باز هم یک جای کار می لنگد. باید به فکر انرژی های نو بود، یا تجدید نظری در شیوه استفاده از محیط اطراف کرد. شاید بی ارزش ترین چیزها در آینده ای نزدیک تبدیل به ماده ای با ارزش شوند.

در ادامه مطلب، 10 تکنولوژی جذاب از نگاه وبسایت FastCoExist.com را مشاهده می کنیم.

1
قطعا ساختمان های آینده باید هوشمند و البته زیبا باشند. تصور کنید با پنل های خورشیدی آبی رنگ و زشت، چگونه یک ساختمان می تواند زیبایی داشته باشد؟ اینجاست که دانشمندان وارد کارزار می شوند و پنل های خورشیدی شفاف را می سازند.
2
این برج می تواند به اندازه یک سد بزرگ انرژی تولید کند. لابد می پرسید چگونه. آب از بالا به درون برج پاشیده می شود و سبب می شود که هوای گرم در این محوطه به سرعت سقوط کند. در نهایت، توربین هایی که در سطح پایینی قرار گرفته اند، در جهت جریان بادی با سرعت 50 مایل (80 کیلومتر) در ساعت می رسند.
3
جاده های هوشمند؟ شاید. اندکی زود به نظر می رسد، همین که فعلا بتوان تمام جاده ها را با استفاده از این صفحات مفروش کرد، دستاورد بزرگی است. ایده پرداز این پروژه و خالق آن می گوید اگر بتوانند تمام جاده های آمریکا را با صفحات شیشه ای بپوشانند، قادر خواهند بود که تمام کشور را تنها از این طریق برق رسانی کنند.
4
وقت آن رسیده که همه مان دو سوال منطقی از خود بپرسیم. زمانی که 17 سالمان بود دقیقا چه می کردیم؟ حالا چه می کنیم؟ پروژه سین انگا لام، یکی از 15 فینالیست Scientist Fair گوگل در سال گذشته بود. دستگاه H2Pro، ساخته این دختر 17 ساله می تواند آب کثیف را با استفاده از نور خورشید، به آب پاک و انرژی تبدیل کند. خورشید هم فواید زیادی دارد که آن ها را نادیده گرفته بودیم.
5
تصویر اول - این یکی ارتباط چندانی با تکنولوژی، اختراع، خورشید و هیچ چیز دیگر ندارد. این تصویر یک فاجعه است. جایی که زمانی پر بود از درخت های بلند و قد کشیده، حالا به محل معادن تبدیل شده.
3029771-inline-s-tar-sands-04
تصویر دوم - این یکی ارتباط چندانی با تکنولوژی، اختراع، خورشید و هیچ چیز دیگر ندارد. این تصویر یک فاجعه است. جایی که زمانی پر بود از درخت های بلند و قد کشیده، حالا به محل معادن تبدیل شده.
6
گاو است به هر حال، توانایی های جالبی دارد. زیاد می خورد و البته که سیستم گوارشی بسیار قدرتمندی هم دارد. گفته شده که با استفاده از باد معده هر گاو، می توان به یک ماشین، یخچال یا وسیله ای با همین میزان انرژی لازم را انرژی بخشید. بنابراین با نصب این وسایل در پشت گاو و قسمت های دیگر بدنش (!)، می توان انرژی بسیاری را که هر روزه هدر می رود را ذخیره نمود.
7
Helen Slottje یکی از قهرمانان امسال است. وی توانست در برابر حقوق خود بایستد، دفاع کند و کمپانی های خاطی را درس عبرتی فراموش نشدنی بدهد. وی به خاطر فعالیت های شجاعانه اش توانست جایزه Goldman را دریافت کند و در خاطر محافظین محیط زیست همیشه یک قهرمان بماند.
8
این ساختمان تمام قدرت خود را از جلبک هایی می گیرد که پشت این واحد های شیشه ای قرار گرفته اند. جالب تر از همه اینکه کارایی این ساختمان بسیار هم بالاست و بیش از یک سال توانسته به شکل موفقیت آمیز به ساکنین اش انرژی بخشد.
9
قهرمان دیگر امسال: دانشگاه استنفورد. این دانشگاه با توجه به نگرانی های عمده ای که بر سر انرژی های فسیلی وجود دارد، سرمایه گذاری روی شرکت های مرتبط را پایان بخشید. سوخت های فسیلی در حال تغییر آب و هوای کره زمین هستند، در برخی مناطق دنیا، شدت آلودگی به قدری زیاد است که سبب کاهش عمر شهروندان و البته کشته شدن سالانه چند صد نفر می شود. زمان آن رسیده که کمتر استفاده کنیم و به فکر انرژی جدیدی برای جایگزینی باشیم.
10
تصویری که می بینید گویای مسئله است. سقف خانه ها به زودی بهینه خواهند شد، البته نه لزوما به شکل فوق. اما زمانی خواهد رسید که قبض برق دیگر در دستور پرداخت ماهانه قبوض وجود ندارد. همه سیم ها به سقف خواهند رفت تا انرژی خورشیدی تبدیل شده به الکتریسیته را دریافت کنند. تصور کنید این اتفاق چه تحول بزرگی به زندگی بشر خواهد آورد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Moein
    Moein | ۶ دی ۱۳۹۳

    خیلی خوب بود ممنونم که این اطلاعات را در اختیلر ما قرار می دهید.به نطر من هم جاده های هوشمند با پنل های خورشیدی خیلی می تونه کار آمد باشه.

  • پدرام
    پدرام | ۶ دی ۱۳۹۳

    اون اتوبوسی که توی بریستول انگلیس ساختن هم هست. سوختش به وسیله مدفوع انسان تأمین می شه، اون خیلی بهینه تره

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۵ دی ۱۳۹۳

    ولی آینده در انتظار استفاده همه جانبه از انرژی خورشیدیه.

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۵ دی ۱۳۹۳

    نقطه تمایز دیجیاتو با سایر سایتا در انتشار همین مطالب هست.

  • سجاد
    سجاد | ۵ دی ۱۳۹۳

    اینا خوبه ولی هیچ کدوم مشکل انرژی رو رفع نمیکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی