ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت همگانی برای پورتو
تکنولوژی

ساکنین یکی از شهرهای پرتغال در اتوبوس ها و تاکسی ها هم اینترنت دارند

در پورتو که دومین شهر بزرگ پرتغال محسوب می شود، دریافت سیگنال وای فای به سادگی سوار شدن در یک اتوبوس یا تاکسی است. در این شهر به تازگی یک برنامه اینترنت وای فای کلید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۰

در پورتو که دومین شهر بزرگ پرتغال محسوب می شود، دریافت سیگنال وای فای به سادگی سوار شدن در یک اتوبوس یا تاکسی است.

در این شهر به تازگی یک برنامه اینترنت وای فای کلید زده شده که با ارائه دسترسی رایگان به اینترنت در بیش از 6000 اتوبوس و تاکسی، دسترسی 70 هزار نفر از ساکنین این شهر را به اینترنت فراهم می کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به لطف این برنامه ساکنان پورتو می توانند داده های مصرفی خود را در سطح پایینی نگه داشته و برنامه ریزان شهری هم قادر خواهند بود که به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند چراکه روترهای وای فای و حسگرهای خاص به کار گرفته شده برای اجرای این طرح اطلاعات مختلفی از قبیل زمان رسیدن وسایل نقلیه و پر شدن سطل های زبانه را در اختیار آنها قرار می دهند.

روترهای وای فای مدت هاست که در شهرهای مختلف دنیا نصب می شوند. در شهرهایی مانند نیویورک و لندن هم طرح هایی در دست اجراست که به لطف آنها تلفن های عمومی سطح شهر به مودم های اینترنت تبدیل شده اند.

اما تفاوت طرح اینترنت همگانی پورتو با دیگر شهرهای دنیا در این است که در این شهر روترها در وسایل نقلیه تعبیه شده اند و به خاطر سنسورهای به کار گرفته شده در آنها که اطلاعات مورد نیاز برنامه ریزان شهری را فراهم می کند، این اینترنت دو مزیت را برای شهروندانش داشته است.

گفتنی است که بودجه ای بالغ بر 4.2 میلیون دلار به این برنامه اختصاص داده شده و هم اکنون توسط شرکتی نوپا به نام Venium در حال اجراست.

اگر این طرح به شهروندان پورتو کمک کند تا روش های کارامدتری را برای مقابله با مشکلات در پیش بگیرند در نهایت هم منجر به صرفه جویی در بودجه شهری خواهد شد و هم خوشحالی مسافران سفرهای درون شهری را به دنبال خواهد داشت.

شرکت مجری این پروژه برنامه هایی هم برای اجرایی کردن آن در دیگر شهرهای پرتغال دارد و تنها مسأله ظاهرا هزینه بالایی است که استفاده از این نوع اینترنت برای شهروندان پورتو دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • فرزاد
    فرزاد | ۶ دی ۱۳۹۳

    سلام ترکیه هم در اتوبوس های چند شهر نسل پرسرعت 3g رو راه انداخته برای توریست هاش

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۶ دی ۱۳۹۳

    ارامش برای مشتریان و شهروندان به هر طریقی ، این عالیه

    • Sayonara
      Sayonara | ۶ دی ۱۳۹۳

      بیشتر سرگرمیه تا آرامش

  • Sayonara
    Sayonara | ۶ دی ۱۳۹۳

    منم تو گورستون اینترنت دارم .فینترنت.خخخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی