ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت اهدای عضو
آموزش

راهنمای خدمات الکترونیک: کارت اهدای عضو

برخی افراد در دوره حیاتشان زندگی دیگران را نجات می دهند. اما عده ای از انسان ها پس از مرگشان جان یک تا 8 نفر را نجات داده و به آنها زندگی دوباره می بخشند. ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

برخی افراد در دوره حیاتشان زندگی دیگران را نجات می دهند. اما عده ای از انسان ها پس از مرگشان جان یک تا 8 نفر را نجات داده و به آنها زندگی دوباره می بخشند.

از زاویه دیگر باید گفت مرگ مغزی می تواند آغاز دوره جدید برای زندگی دیگران باشد. اهدای عضو یکی از امور خیر است که انسانها می توانند پس از مرگ خود، حیاتشان را در بدن افراد دیگر ادامه دهند.

قانون پیوند اعضا که از سال 1372 به مجلس تقدیم شده بود، در سال 1379 تصویب و آیین نامه آن در سال 1381 توسط دولت هشتم ابلاغ شد. بعد از ابلاغ این آیبن نامه شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی ایران در همان سال شکل گرفت.

هر فرد که می خواهد  اعضای بدنش پس از مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند، اهدا شود، با عضویت در این شبکه و دریافت کارت به جمع اهدا کنندگان راه یابد. البته نباید فراموش کرد از لحاظ قانونی حتی با این کارت نیز  بعد از مرگ مغزی هر فرد، نیاز به اجازه اولیای دم او برای اهدای اعضای بدنش است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سامانه ثبت نام اهدای عضو

ثبت نام و رهگیری این کارت سال هاست که از طریق سایت اهدای عضو صورت می پذیرد. برای عضویت در شبکه بزرگ اهدا کنندگان باید به این صفحه اینترنتی وارد شوید.

فرم ثبت نام کارت اهدای عضو
فرم ثبت نام کارت اهدای عضو

همانطور که در نمای کلی سایت می بینید برای ثبت نام کارت اهدای عضو باید اطلاعات فردی، تماس و عضویت را پر کنید. نام، نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت، شماره شناسنامه، کد ملی، محل تولد، تلفن همراه، استان، شهر، آدرس، کدپستی، شناسه کاربری، رمز عبور، تکرار رمز عبور و نحوه آشنایی با سایت، فیلدهای اجباری فرم مذکور بوده و پرکردن بقیه قسمت ها اختیاری است.

بعد از تکمیل فرم و تائید نهایی آن توسط شما در صورت صحت اطلاعات و کامل بودن مشخصات اطلاعات شما تائید شده و کارتی برای شما صادر خواهد شد.

کارت صادر شده به آدرسی که در فرم تکمیل می کنید ارسال شده و بعد از چند ماه از تکمیل فرم به دست شما خواهد رسید.

نمونه قدیمی کارت اهدای عضو
نمونه قدیمی کارت اهدای عضو
نمونه جدید کارت اهدای عضو
نمونه جدید کارت اهدای عضو

کارت های جدید اهدای عضو توسط بانک ملی صادر شده و قابلیت اتصال به حساب بانکی شما را دارد. با این کارت می توانید تمام کارهای مربوط به کارت های پرداخت بانکی را انجام دهید.

شما با اطلاعات کاربری خود می توانید از طریق صفحه اصلی سایت اهدای عضو یا این صفحه اینترنتی وارد پروفایلتان شوید و مراحل ارسال کارت اهدای عضو را پیگیری کنید.

پروفایل اهداکنندگان عضو
پروفایل اهداکنندگان عضو

همانطور که می بینید در این پروفایل 4 قسمت وجود دارد. «وضعیت کارت شما»، «توضیحات»، «کارت موقت» و «انتخاب شما» این چهار قسمت را تشکیل می دهند.

در قسمت «وضعیت کارت»، می توانید ببنید کارت شمار بر اساس متن بخش «توضیحات»، در چه مرحله ای قرار دارد. کارت موقت آماده برای چاپ تا زمان رسیدن کارت اصلی خود، را می توانید در بخش مربوطه دریافت کنید.

در بخش «انتخاب شما»، می توانید ویرایش اطلاعات پرونده، درخواست صدور کارت مجدد، تغییر رمز عبور و خروج را انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (84 مورد)
  • fakhere
    fakhere | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    من منصرف شدم چجوری میتونم عضویتم رو لغو کنم؟؟

  • fakhere
    fakhere | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    سلام.من منصرف شدم.چجوری میتونم عضویتم رو لغو کنم؟؟؟
    توروخدا زود حواب بدین..ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی