ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی برقی 80 کیلویی دانشگاه آزاد
تکنولوژی

رونمایی از خودروی برقی دانشگاه آزاد؛ برنامه ریزی برای تولید انبوه

خودروی برقی دونفره با وزن 80 کیلو که توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد قزوین تولید شده است، امروز در مراسمی با حضور مدیران و مسئولان رونمایی شد. در این مراسم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

خودروی برقی دونفره با وزن 80 کیلو که توسط دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد قزوین تولید شده است، امروز در مراسمی با حضور مدیران و مسئولان رونمایی شد.

در این مراسم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز خوشحالی از ساخت این محصول توسط دانشجویان و اساتید، اظهار کرد: باید برای تولید انبوه خودروی برقی برنامه ریزی داشته باشیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی افزود: جای خوشحالی است که دانشجویان دانشگاه آزاد خودرویی تولید کرده اند که هیچگونه آلودگی تولید نمی کند و هیچ بار ترافیکی ندارد.

حمید میرزاده گفت: باید با شهردار صحبت کنیم تا راه هایی برای تولید انبوه این خودروی شارژی پیدا کرده و بتوانیم این محصولات را در اختیار مردم قرار دهیم.

مراسم رونمایی از خودروی برقی 80 کیلویی دانشگاه آزاد
مراسم رونمایی از خودروی برقی 80 کیلویی دانشگاه آزاد

همچنین در این مراسم نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این خودروی برقی در مسیر استفاده درست از محیط زیست و تبدیل انرژی الکتریسیته به فسیلی است که در سال های آینده به روان شدن ترافیک شهرها کمک بسیاری خواهد کرد.

ابوترابی با تقدیر از تلاش این دانشگاه برای حمایت از فعالیت های دانش بنیان افزود: کاهش مصرف انرژی و افزایش بهروری، از سرمایه های نایاب و گران بها به شمار می روند که همگی باید در این مسیر گام برداریم.

این خودرو که با یک بار شارژ می تواند مسیر 200 کیلومتری را بپیماید، 120 سانتیمتر عرض و 2 متر طول دارد که برای حل مشکلات پارکینگی تهران و دیگر کلانشهر های کشور به کار رود.

زمان شارژ شدن کامل این وسیله نقلیه الکتریکی 3 ساعت است. برای ساخت این خودرو با 450 قطعه، محققان دانشگاه آزاد قزوین حدود یک سال وقت صرف کرده اند.

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مسئولان حاضر، از دیگر دستاوردهای پژوهشگران این واحد دانشگاهی همچون موتور سیکلت الکتریکی، خودروی الکتریکی دونفره و موتور سیکلت چهارچرخ پاراکس بازدید کردند.

خودروهای برقی، از جمله وسایل نقلیه دوستدار محیط زیست هستند که علاوه بر عدم آلودگی هوای شهرها می توانند در کاهش مصرف انرژی های سوختی نیز نقش بسزایی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • رهگذر
    رهگذر | ۹ خرداد ۱۳۹۴

    سلام میشه بگید قیمتش چند می خوره؟؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی