ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلتر شدن جیمیل در چین

جیمیل مسدود شد؛ مظنون احتمالی فایروال عظیم چین

پس از ماه ها بروز اختلال در بزرگ ترین سرویس ایمیل دنیا در چین، بالاخره جیمیل در این کشور مسدود شد و این در حالی است که مخالفان فیلترینگ آن کشور Great Firewall را عامل اصلی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰

پس از ماه ها بروز اختلال در بزرگ ترین سرویس ایمیل دنیا در چین، بالاخره جیمیل در این کشور مسدود شد و این در حالی است که مخالفان فیلترینگ آن کشور Great Firewall را عامل اصلی این اتفاق می دانند.

طبق گزارش یکی از گروه های طرفدار آزادی بیان به نام GreatFire.org، در جمعه ای که گذشت تعداد زیادی از آدرس های جیمیل شهروندان چینی مسدود شد و بر اساس گزارش کاربران این حساب ها تا روز دوشنبه هم غیرقابل دسترسی بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از اعضای گروه GreatFire.org که خواست نامش فاش نشود در این رابطه گفت که معتقد است دولت چین تلاش دارد تا با این قبیل اقدامات حضور گوگل در چین را محدود نماید.

گوگل هم برای شفاف سازی بیشتر اقدام به انتشار گزارشی در مورد ترافیک لحظه به لحظه سرویس جیمیل خود کرد که نشان می دهد ترافیک ورودی به این سرویس از چین افت قابل ملاحظه ای را در روز جمعه تجربه کرده است.

یکی از سخنگویان گوگل در سنگاپور در این رابطه گفت: «ما بررسی های لازم را انجام داده ایم و مطمئن هستیم که مشکل از سمت ما نیست.»

از خردادماه امسال تقریبا تمامی سرویس های گوگل در چین مختل شده اند اما تا هفته گذشته کاربران این کشور همچنان می توانستند از طریق پروتکل هایی نظیر IMAP، SMTP و POP3 به ایمیل های خود دسترسی داشته باشند.

این پروتکل ها به شهروندان چینی امکان می داد تا با استفاده از اپلیکیشن هایی نظیر Mail آی فون و Outlook مایکروسافت به ایمیل های خود دسترسی داشته باشند.

چین پیشرفته ترین مکانیزم فیلترینگ دنیا را در اختیار دارد که از آن تحت عنوان دیوار آتش عظیم چین یا the Great Firewall of China یاد می شود.

مختل شدن سرویس جیمیل می تواند ارتباطات ایمیلی را برای شرکت های فعال در داخل خاک این کشور دشوار کند و در نهایت خسارت های مالی بسیاری را برای آنها به بار آورد.

یکی از مدیران محصولات دیجیتال در پکن در این باره می گوید: «با مسدود شدن سرویس هایی مانند جیمیل عرصه برای کار کردن در چین تنگ تر خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • بی سیم چی
    بی سیم چی | ۹ دی ۱۳۹۳

    من کاری با چین ندارم ولی سرویس دهنده های بزرگی مثل گوگل باید به فرهنگ بقیه ملل احترام بذارن.مثلا اگه تو گوگل و یوتوب فیلم ها و موضوعات غیر اخلاقی کاملا از نتایج جستجو برای کشور های مسلمان حذف بشن اون وقت میشه خیلی از مشکلات اینترنت و فیلترینگ رو حل کرد.
    البته که تو خود امریکا هم موضوعات ممنوعه فیلتر که نه بلکه کاملا از سرورشون حذف میشن.آخرین نمونش هم حذف گروه ضد اسرائیلی و هلوکاستی از اینتاگرام ، فیسبوک و خیلی از شبکه های اجتماعی که سرورشون در آمریکا قرار داره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی