ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چه انتظاراتی از CES2015 داریم؟

ژانویه هر سال نمایشگاه CES در لاس وگاس محلی برای جمع شدن شرکت های حوزه تکنولوژی برای ارائه محصولات جدیدشان در سال نوی میلادی است. کامپیوترها، تلفن های هوشمند و بسیاری ابزارهای دیجیتال که با ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۸ دی ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

ژانویه هر سال نمایشگاه CES در لاس وگاس محلی برای جمع شدن شرکت های حوزه تکنولوژی برای ارائه محصولات جدیدشان در سال نوی میلادی است. کامپیوترها، تلفن های هوشمند و بسیاری ابزارهای دیجیتال که با پردازنده ها و کیفیت بیشتر در صفحه نمایش و دوربین قرار است در ماه های آینده به بازار عرضه شوند در این نمایشگاه به معرض دید عموم در می آیند.

تنها یک هفته با این نمایشگاه فاصله داریم. نمایشگاه CES هر ساله از ۶ ژانویه کار خود را شروع می کند و بسیاری از اخبار ماه های آینده اغلب شرکت ها از همین چند روز برگزاری این نمایشگاه نشات می گیرد.

در ادامه با چیزهایی که احتمالا در نمایشگاه امسال بیشتر مورد توجه قرار خواهند داشت آشنا شوید.

۱- تکنولوژی های تازه در صنعت تولید تلویزیون

CRO_Electronics_LG_Quantum_Dot_TV_12-14

سال گذشته سال تلویزیون های خمیده و اولترا اچ دی (UHD) بود. امسال اما انتظار می رود تکنولوژی های تازه در این صنعت جایگزین نمونه های قبل شوند. Quantum Dots این فناوری جایگزین را می سازند. البته پیش از این در تلویزیون های سونی این مورد وجود داشت که با نام Triluminos شناخته میشد اما انتظار می رود شرکت های دیگر نیز در CES پیش رو، مدل های مخصوص خود را معرفی کنند. در حال حاضر LG قصد دارد چند نمونه از این سری را اوایل ماه آینده رونمایی کند.

۲- گجت های پوشیدنی

The-Dash-Wireless-Smart-In-Ear-Headphones-3

احتمالا در مورد ابزارهای الکترونیکی و کاربردی پوشیدنی تا به حال زیاد خوانده و دیده اید. این ابزارها احتمالا جایگزین هایی قطعی برای موبایل ها و حتی شاید کامپیوترهای ما هستند. در حال حاضر بسیاری از نمونه های اولیه اینگونه ابزارها در بازار به چشم می آید که شاید مدرن ترین و کاربردی ترین هایشان ساعت های هوشمند باشند. در حال حاضر تقریبا هر چیزی می تواند لفظ 'هوشمند' را یدک بکشد. دستبندهای سلامتی، عینک ها، البسه و حتی هدفون های هوشمند نیز در این رسته قرار می گیرند و باید در این دوره از نمایشگاه در لاس وگاس احتمالا ابزارهای خلاقانه تر و نمونه های ساده تر اما با کاربری های متنوع تری را شاهد باشیم.

۳- ابزارهای هوشمند در خانه

Snap_1

قفل خانه، ترموستات و حتی لامپ ها به سمت هوشمند شدن و اتصال به شبکه اینترنت پیش می روند. CES جایی است که شرکت های تولید کننده لوازم خانگی نیز آن را فرصتی برای نمایش دستاوردهای جدیدشان در حوزه هوشمندسازی ابزارهای تولیدی شان می پندارند. شرکت هایی مانند Nest و Honeywelll Lyric ترموستات های هوشمندی برای تنظیم دمای خانه و مصرف بهینه انرژی تولید می کنند و شرکت هایی دیگر نیز لامپ های هوشمندی برای تنظیم خودکار و یکنواخت نور محیط می سازند.

احتمالا باید در سال جدید منتظر ابزارهایی جدید باشیم تا کارایی های بیشتری در حوزه خودکار سازی امور خانه و محیط های بسته داشته باشند. برای مثال لامپ های هوشمندی که به دوربین های امنیتی و میکروفن مجهزند و بلندگوهایی که صدایی یکنواخت را در تمام نقاط خانه و البته بسته به نیاز صاحبخانه پخش کنند.

۴- تبدیل ماشین ها به ابزاری جانبی برای تلفن های هوشمند

Hyundai Display Audio-578-80

در پاییزی که گذشت، اپل از سیستم CarPlay پرده برداشت که امکان نصب روی سیستم های Pioneer و Alpine را دارد که در ماه های آینده این سیستم به تولیدات ۲۵ تولید کننده بزرگ خودرو راه خواهند یافت. همچنین در ۲۰۱۵ گوگل نیز از Android Auto به صورت رسمی پرده برداری می کند.

این ابزارهای دیجیتال قابلیت های تلفن های هوشمند را به اتومبیل ها می آورند. اجرای اپلیکیشن های سازگار با محیط ماشین ها که امکان پاسخ گویی به تماس های تلفنی، پیام رسانی و دسترسی به نقشه ها را از طریق یک سیستم کاملا گویا مهیا کند تقریبا قطعی ست. احتمالا در نمایشگاه امسال اپلیکیشن ها و ابزارهای جانبی جذابی که با این دو سیستم سازگار باشند را خواهیم دید.

۵- ورود محتوای تصویری آنلاین جدید به عرصه به تلویزیون های Ultra HD

amazon-netflix-597x317

فروش تلویزیون های UHD با کاهش قیمت در ۲۰۱۴ اکنون بیشتر و بیشتر شده اما محتوای مناسب برای پخش در آنها بسیار نادر است. از آنجا که سرویس های آنلاین پخش فیلم و سریال مانند Netflix و Amazon Prime هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند، پیشنهاد نمایش دو سریال 'House of Cards' از نت فلیکس و 'Transparent' از آمازون و با فرمت UHD قابل تقدیر است. همچنین برخی سرویس های پخش ماهواره نیز اعلام کرده اند که پشتیبانی از محتوای UHD را به زودی عملی خواهند کرد.

با این تفاسیر احتمالا باید منتظر باشیم و در زمینه ارتباطات ماهواره ای و اینترنتی تکنولوژی ها و قابلیت های ویژه ای از شرکت های مرتبط با این حوزه ها در CES ببینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • ...
    ... | ۹ دی ۱۳۹۳

    فقط mwc

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی