ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار کامپیوتر
تکنولوژی

رئیس اتحادیه فناوران رایانه: افزایش 20 درصدی قیمت کالاهای کامپیوتری

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه از افزایش 20 درصدی قیمت محصولات کامپیوتری در ایران به خاطر اعمال تعرفه 4 درصدی گمرکی کالاهای فرهنگی و نوسانات نرخ ارز خبر داد. سید محمد مهدی میر مهدی اظهار ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه از افزایش 20 درصدی قیمت محصولات کامپیوتری در ایران به خاطر اعمال تعرفه 4 درصدی گمرکی کالاهای فرهنگی و نوسانات نرخ ارز خبر داد.

سید محمد مهدی میر مهدی اظهار کرد: هر چند در ابتدای سال، تعرفه 4 درصدی گمرک کالاهای فرهنگی بر اساس تبصره 14 بودجه 93 تعلیق شد، اما از ابتدای آذرماه این تعرفه مجددا اجرا می گردد که کالاهای کامپیوتری را شامل نیز می شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی با انتقاد از این سیاست و تصمیمات گمرکی دولت در مورد کالاهای مربوط به فناوری، افزود: اعمال این تعرفه 4 درصدی سبب افزایش قیمت کالاهای موجود در بازار کامپیوتر می شود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه ضمن اشاره به افزایش نرخ ارز و نوسات پی در پی آن گفت: با توجه به اینکه کالاهای موجود در بازار کامپیوتر وارداتی هستند، این تغییرات بر روی آنها تاثیر داشته و طی دو هفته اخیر محصولات موجود در این بازار، 15 تا 20 درصد افزایش داشته است.

میرمهدی شرایط بوجود آمده را موجب سر در گمی خریداران و فروشندگان دانست و ادامه داد: بازار کامپیوتر و لپ تاپ با رکود مواجه است و بازارهای های شلوغ کامپیوتری شهر امروزه بسیار خلوت تر از قبل هستند.

وی گفت: سیاست های دولت در حوزه تعرفه های گمرک و مالیات برای واردکنندگان محصولات کامپیوتری از تحریم های خارجی نیز بدتر است. خود تحریمی و عدم همراهی دولت در این موضوع باعث افزایش قیمت ها در بازار گردیده که نتیجه آن عدم خرید محصولات توسط دوستداران تکنولوژی است.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تاکید کرد: 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 4 درصد تعرفه کالاهای فرهنگی، 10 درصد تعرفه ورودی گمرک و عوارض باعث شده که نرخ کالاهای رایانه ای در ایران بسیار گرانتر از کشورهای همسایه باشد.

هر چند که سخنان میرمهدی در مجموع صحیح است اما همچنان با تمام این مشکلات و گرانی ها به نظر می رسد، قیمت بیشتر محصولات رایانه ای و موبایلی در ایران ارزان تر از کشورهای همسایه مانند امارات باشد.

در همین رابطه، قیمت دو کالا را در فروشگاه اینترنتی ایرانی آل دیجیتال و اماراتی alshop مقایسه می کنیم.

قیمت مک بوک پرو 15اینچی با پردازنده Core i7، رم 16 گیگ و هارد 512 در سایت اماراتی 8 هزار و 439 درهم (معادل 8 میلیون و 228 هزار تومان) است که با تخفیف در نظر گرفته شده توسط این فروشگاه اینترنتی 8 هزار و 159 درهم (معادل 7 میلیون و 955 هزار تومان) به فروش می رسد. اما قیمت این محصول در سایت ایرانی  با قیمت 8 میلیون و 70 هزار تومان به کاربران عرضه می گردد.

همچنین موبایل گلکسی نوت 3 نئو مدل N7502 رنگ سفید در سایت اماراتی 1 هزار و 369 درهم (معادل 1 میلیون و 334 هزار تومان) و در سایت آل دیجیتال 1 میلیون و 245 هزار تومان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • sara amini sara2233
    sara amini sara2233 | ۲ مهر ۱۳۹۷

    :| خوب الان این چه مقایسه مسخره ای بود؟

  • سینا
    سینا | ۹ دی ۱۳۹۳

    مقایسه قیمت ایران با امارات که انجام دادید واقعا مسخره هست والا
    اونجا گارانتی معنی داره و از همه مهمتر کشوری هست که هیچ شخص و شرکتی توش مالیات نمیده ! تحریم هم نیستند و ارزش پولش هم رو به سقوط نیست
    حالا که یکی پیدا شده اعتراضی به سیاست های مالیاتی گمرکی جدید دولت کرده شما دارید چی میگید ؟!!!!!!!!!!

  • nima
    nima | ۹ دی ۱۳۹۳

    میگما بااین مالیات ها میخواین کسری بودجه دولت رو جبران کنید؟؟؟؟ :|
    از جیب ملت بدبخت تمام بودجه باید در بیاد؟؟؟ اخه این انصافه!!!!

  • Mohammadzzz
    Mohammadzzz | ۹ دی ۱۳۹۳

    بازم اومدم ی چیزی بخرم گرون پول جمع کردم تا لپتاپ لنووy5070بخرم گرون شد رفت لعنت بر این شانس (خودتون حساب کنید ۲۰٪چقد مبشه)همه جا بخاطر کریسمس ارزون کردن جنسا ایران بیس درصد خیلیه .بدجور اعصاب ریخت بهم

  • حمید
    حمید | ۸ دی ۱۳۹۳

    ای بابا آخه جنسی که داخل تولید نمیشه چه گمرکی چه کشکی. اونوقت هی میگن قاچاق کالا به کشور ضربه میزنه. با این تدابیر نابخردانه دولت،معلوم که قاچاق کالا رشد میکنه. گمرکی فرهنگی دیگه چه کوفتی است؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی