ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گرانفروشی
آموزش

راهنمای خدمات الکترونیک: شکایت از گرانفروشی

گرانفروشی یکی از تخلفات رایج در زمینه فروش کالا و خدمات است. کمتر کسی را سراغ داریم که با این پدیده مواجه نشده و یا نشود. بیشتر مردم از کنار گرانفروشی می گذرند. یعنی کالا ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

گرانفروشی یکی از تخلفات رایج در زمینه فروش کالا و خدمات است. کمتر کسی را سراغ داریم که با این پدیده مواجه نشده و یا نشود.

بیشتر مردم از کنار گرانفروشی می گذرند. یعنی کالا یا خدمت مورد نظر را خریده یا منصرف می شوند، اما از فروشنده شکایت نمی کنند. دلیل این کار می تواند مراحل طولانی شکایت از گرانفروشان، یا عدم اطلاع مردم از راه های شکایت باشد.

در این مطلب قصد داریم راه آسان برای شکایت از گرانفروشی را به شما پیشنهاد کنیم تا در مواجهه با این پدیده غیر قانونی، فرد متخلف را به مراجع ذیربط اعلام کنید تا با او برخورد شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سامانه ثبت شکایات مردمی

برای شکایت از واحدهای صنفی، بازرگانی، و دیگر متخلفان گرانفروشی باید به سامانه ثبت شکایات مردمی وابسته به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مراجعه نمایید.

سامانه ثبت شکایت مردمی
سامانه ثبت شکایت مردمی

در صفحه مذکور بر روی تب «ثبت شکایات» کلیک نموده تا فرم مخصوص این کار برای شما نمایش داده شود.

فرم ثبت شکایت
فرم ثبت شکایت

در قسمت بالای فرم اطلاعات هویتی خود را به عنوان «مشخصات شاکی» وارد کنید. نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، محل صدور، تلفن تماس و آدرس، فیلدهای این بخش را تشکیل می دهند.

مشخصات شاکی
مشخصات شاکی

در بخش دوم مشخصات فردی که می خواهید از آن شکایت کنید، را در «مشخصات متشاکی» وارد نمایید. عنوان واحد متخلف، استان، شهر، آدرس واحد، تلفن تماس، عنوان کالا/خدمات، نوع تخلف و شرح، مواردی است که در این بخش آمده است.

مشخصات متشاکی
مشخصات متشاکی

در فیلد نوع تخلف به جز گرانفروشی می توانید «کم فروشی»، «تقلب»، «احتکار»، «عرضه خارج از شبکه»، «حمل و نقل، نگهداری و فروش کالای قاچاق»، «عدم صدور صورتحساب»، «فروش اجباری کالا و خدمات» و «عدم درج قیمت» را نیز ذکر کنید.

نوع تخلف
نوع تخلف

پس از پر کردن دو بخش فوق کد امنیتی را وارد کرده و فرم را ثبت نمایید. پس از ثبت نهایی، سامانه کد رهگیری شکایت را برای شما نمایش می دهد.

کد رهگیری شکایت
کد رهگیری شکایت

کد نمایان شده را ثبت کنید تا بتوانید از طریق تب «رهگیری شکایات مردمی» به پیگیری شکایت خود بپردازید.

رهگیری شکایات مردمی
رهگیری شکایات مردمی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • شاکی
    شاکی | ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

    این لینک اصلا کار نمی کنه

  • محمد
    محمد | ۹ دی ۱۳۹۳

    سلام من از سایت متخلف 5040 شکایت دارم اینجا میتونم شکایت کنم یا نه. من یه کالایی خریدم پولشم اینترنتی پرداخت کردم بعد از 3 روز زنگ زدن گفتن به دلایلی نامعلوم که من نمیدونم خرید لغو کردن. بعد از اون روز من بارها تماس گرفتم که لااقل پولم را بدین ولی فقط هر سری میگن باشه الن نزدیک 40 روز میگذره. تو سایت نماد الکترونیکی هم شکایت کردم جواب ندادن من باید چیکار کنم .این سایت داره کلاهبرداری میکنه

    • قشر آسیب پذیر
      قشر آسیب پذیر | ۶ آذر ۱۳۹۴

      5040 رو که یه مشت کلاهبردار میچرخونند

  • El_Carabo
    El_Carabo | ۹ دی ۱۳۹۳

    ما شکایت نمیکنیم و هی با خودمون میگیم کاری نمیکنن و انتظار داریم فرجی بشه. خب دوستان اگه همه باهم شکایت کنیم مطمئناً بعد از دیدن انبوه شکایات شاید یه تکونی بخورن. همین یه سایت رو توی لاین و وایبر و واتساپ به مردم اطلاع رسانی کنید. باور کنید از کل ایران اگه هزار نفر هم برای ایرانسل شکایت کنن شاید یه بازنگری بشه. خرجی که نداره. نهایتاً هم 5 دقیقه بیشتر طول نمیکشه.

  • منصور
    منصور | ۸ دی ۱۳۹۳

    با سپاس از این سری آموزشی
    من ۲ روز پیش از اینکه در مورد شکایت برای اینترنت 3G/4G مطلبی بذارید، توی سامانه برای شهر دماوند و اینترنت ایرانسل گزارشم رو ثبت کرده بودم (ایرانسل توی دماوند 3G نداره) و دیروز یک خانمی با من تماس گرفت برای اینکه اطلاعات بیش‌تری بگیرند و گفتند که تیمی برای بررسی می‌فرستند.
    پیش از این هم یک بار توی وب‌سایت پست گزارشی برای پست شهرستان تربت حیدریه ثبت کرده بودم که بعد از زمان نسبتا طولانی‌یی تماس گرفتند و من هم چون زمان زیادی گذشته بود گفتم مشکل وجود داره ولی نه من زمانشو دارم و نه یادم میآد که اون آقا اسمش کی بود و ... و خلاصه که جریان پست بعنوان رفع مشکل ثبت کردن و کار خاصی انجام نشد. امیدوارم در مورد ایرانسل این‌طور نشه.

  • راجر
    راجر | ۸ دی ۱۳۹۳

    ثبت این همه مشخصات فردی برای یه شکایت گرانفروشی!!!!!!!!!! مشخصات فردی وام ازدواج کمتره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی