ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دفاتر پیشخوان دولت
تکنولوژی

ارائه وام 42 درصدی با سیم کارت در دفاتر پیشخوان دولت

موضوع عجیبی که این هفته تعجب محافل خبری و رسانه ها را به خود جلب کرد، ارائه وام در دفاتر پیشخوان دولت با ضمانت نهادن سیم کارت موبایل بود. خبری که از سوی رئیس کانون ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

موضوع عجیبی که این هفته تعجب محافل خبری و رسانه ها را به خود جلب کرد، ارائه وام در دفاتر پیشخوان دولت با ضمانت نهادن سیم کارت موبایل بود. خبری که از سوی رئیس کانون سراسری دفاتر پیشخوان خدمات دولت رد نشد و درصدد توجیه کار همکارانش برآمد.

اگر این روزها به آگهی این دفاتر برخورد نمودید اصلا تعجب نکنید. شاید به این موضوع شک داشته باشید یا آن را شبیه به طنز بدانید. اما در صورت تماس با مراکز یاد شده، خواهید دید که بنا به شماره سیم کارت شما و بر اساس ملاک رند بودن، مبلغ 400 هزار تومان به بالا، وام اهدا می شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تسهیلات فوق بر روی سیم کارت ارائه می گردد. بدین طریق که سیم کارت شما را تا زمان تسویه حساب به نام دفتر پیشخوان خدمات دولت سند می زنند و در صورت عدم تسویه، سیم کارتی که در دست شماست سوزانده شده و به فردی دیگر واگذار می گردد.

سود این وام ها بنا بر اعلام برخی از این مراکز، ماهانه 3 درصد (سالیانه 36 درصد) با چک و ماهانه 3.5 (سالیانه 42 درصد) درصد بدون چک است.

جالب تر از این موضوع جوابیه رئیس کانون سراسری دفاتر پیشخوان خدمات دولت است. وی این کار را غیر قانونی اعلام کرد ولی در عین حال گفت: به دلیل اینکه چرخ دفاتر پیشخوان نمی چرخد، صاحبانش برای امرار معاش مجبور به انجام این کار شدند.

وی اظهار کرد: این که دفاتر یک سیم کارت را تضمین بگیرند و وامی با سود ماهانه 3.5 درصد ارائه دهند، از نظر ما مشروعیت ندارد، اما دلیل این امر خصوصی نشدن تمامی دفاتر است. حتی شرکت پست که روزی خدماتش را به صنف ما می سپرد، هم اکنون خدماتی که وظیفه پیشخوان است را به صورت غیر قانونی ارائه می دهد.

علی فلاح افزود: دستگاه های دولتی باید خدماتشان را برون سپاری کنند. ما خدمات الکترونیکی را آماده می کنیم اما اقداماتی که باید دفاتر پیشخوان را توسعه دهد، انجام نمی پذیرد.

رئیس کانون سراسری دفاتر پیشخوان خدمات دولت ادامه می دهد: شرکت پست رقابت ناسالمی را با ما آغاز کرده است، یعنی به جای ارسال محموله و انجام خدمات پستی، می خواهد علیرغم تمامی مصوبات، جایگاه پیشخوان ها را بگیرد. متاسفانه برخی مسئولین نیر به جای کار وزارتخانه، شرکت داری می کنند. این امر سبب شده که بخش خصوصی نتواند رشد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • محمد امین الپناه سلطانیان
    محمد امین الپناه سلطانیان | ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

    واقعا بعضی از تکیه کلام ها برای همچین مواقعی بدرد میخوره و به کار میاد .
    مگه داریم ؟! مگه میشه ؟!

  • الناز
    الناز | ۲ خرداد ۱۳۹۴

    من خیلی پول لازم دارم کسی هست منسفانه وام بده به من!؟؟

  • هادی
    هادی | ۹ بهمن ۱۳۹۳

    بابا اینقد نزول بازی نکنید همین یه خورده برکتی هم که برامون مونده خدا ازمون میگیره خدایی اگه دارید بدون بهره وام بدید تا هم خدارو خوش بیاد هم خلق خدارو هم چرخ مملکت درست بچرخه سودشو خدا خودش بهتون میده

  • amir hosein
    amir hosein | ۱۰ دی ۱۳۹۳

    نزول خور اطرافمون از اینا خیلی مسلمونترن
    به خدا اگه یکی از این مراجع بگه این بانک و دفاتر نزول و ربا خورند و نابود کردنشون واجب همین الان ساعت 1:54 صبح همشونو با ساتور شقشقه میکنم
    به اسم دینو به جیب اونا!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی