ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان ساختار بازیابی خاطرات را در مغز کشف کرده اند

فراموش کردن خاطرات می تواند وحشتناک باشد. خصوصا در فازهای اولیه بیماری هایی مانند آلزایمر که بیمار واقعا بخشی از حافظه ازش را از دست می دهد. اما خوشبختانه به نظر می رسد محققان دانشگاه ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۹ دی ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

فراموش کردن خاطرات می تواند وحشتناک باشد. خصوصا در فازهای اولیه بیماری هایی مانند آلزایمر که بیمار واقعا بخشی از حافظه ازش را از دست می دهد. اما خوشبختانه به نظر می رسد محققان دانشگاه UCLA راهی برای بازگردانی خاطرات از دست رفته پیدا کرده اند.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

این محققان آزمایشاتی انجام دادند که نشان داد برخلاف نظریات پیشین، خاطرات در سناپس ها ذخیره نمی شوند. به جای آن ما تنها باید مطمئن شویم که نرون ها به حد کافی سالم هستند که مغز بتواند اتصالات معیوب بین آنها را تامین کند.

در این آزمایش، حافظه از دست رفته یک حلزون، با توقف تامین پروتئینی که مانع ترمیم سیناپس ها میشد، بازیابی شد. طی آن، ترمیم سیناپسی انجام شده که نشان می دهد بر خلاف باور رایج در صورتی که خاطرات در سیناپس ها ذخیره شده بود پس از تخریب، آن خاطرات برای همیشه از دست رفته بودند.

این تحقیقات هنوز مراحل اولیه خود را سپری می کنند اما دانشمندان و محققان مشغول در آن در حال انجام پردازش های مشابهی روی مغز انسان هستند.

این مساله می تواند تغییری بنیادی روی داروهای مرتبط با بهبود حافظه ایجاد کند. در صورتی که شما بتوانید با بهبود اتصالات سیناپسی مغزتان، حافظه و خاطرات را مانند قبل بازخوانی کنید، ممکن است امکان بازسازی تخریب ناشی از بروز مراحل اولیه بیماری آلزایمر نیز در آینده به واقعیت نزدیک شود. بدین ترتیب با کشف عامل اصلی زوال عقل، می توان امیدوار بود صدمات حاصل از این بیماری به خاطرات و حافظه بیماران به حداقل رسیده یا کاملا رفع شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • esin
    esin | ۹ دی ۱۳۹۳

    استیون هاوکینگ راست میگه

  • سهیل
    سهیل | ۹ دی ۱۳۹۳

    «فراموش کردن خاطرات می تواند وحشتناک باشد» نه برای من خاطرات وحشتناکترن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی