ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به تلفن های لومیا در سال ۲۰۱۴ [اینفوگرافی]

در طول سال ۲۰۱۴ بارها در مورد تلفن های مبتنی بر ویندوزفون شنیده و دیده اید. اما در طول ۱۲ ماه گذشته چه اتفاقات مهمی برای مایکروسافت و لومیا افتاده است؟ در ادامه با دیجیاتو ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۹ دی ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

در طول سال ۲۰۱۴ بارها در مورد تلفن های مبتنی بر ویندوزفون شنیده و دیده اید. اما در طول ۱۲ ماه گذشته چه اتفاقات مهمی برای مایکروسافت و لومیا افتاده است؟

در ادامه با دیجیاتو باشید تا مروری بر این موبایل های نوکیا و سپس مایکروسافتی داشته باشیم.

فوریه

2-Lumia_Icon

خط تولید لومیا با Lumia Icon آغاز به کار کرد. این مدل تلفنی با طراحی جذاب، قابی آلومینیومی، بدنه پلی کربنات و کلید های سرامیکی در بدنه بود.

نمایشگر ۵ اینچی آن تمام اچ دی و از نوع OLED بوده است. بر روی این گوشی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی PureView با لنز زایس تعبیه و از چهار میکروفون داخلی جهت ثبت بهتر صوت در فیلمبرداری در آن استفاده شد.

آوریل

3-Umbrella-feat

در ماه چهارم ۲۰۱۴ مایکروسافت سه مدل جدید را معرفی و عرضه کرد. این مدل ها Lumia 635 ،Lumia 630 و Lumia 930 بودند.

مدل های ۶۳۰ و ۶۳۵ ظاهر بسیار مشابهی داشته و با توجه به استفاده از پردازنده های چهار هسته ای در ساخت آنها تجربه کاربری خوبی از ویندوزفون به دارندگان خود می دادند.

لومیا ۶۳۰ در دو مدل یک سیم کارته و دو سیم کارته عرضه شد. اما در ۶۳۵ پشتیبانی از نسل چهارم شبکه تلفن همراه نیز تعبیه شده بود.

مایکروسافت به همراه این دو، لومیا ۹۳۰ را نیز عرضه کرد که پرچمداری مناسب برای این شرکت بود. در آن از ویندوز ۸٫۱ بهره برده شده و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی توانایی های ثبت تصویر آن را تکمیل می کرد.

جولای

4-Lumia-530-Group_feat

لومیا ۵۳۰ در این ماه معرفی شد. این مدل از ویندوز ۸٫۱ بهره می برد که امکاناتی مانند Action Center ،Word Flow ،Cortana و البته مایکروسافت آفیس را با قیمتی حدود ۸۵ یورو در خدمت کاربران قرار میداد.

این مدل نیز در دو مدل یک و دو سیم کارته عرضه شد.

آگوست

5-Lumia-1520_green

لومیا ۱۵۲۰ که پیش از این در مراسم Nokia World در اواخر ۲۰۱۳ معرفی و عرضه شده بود در ماه آگوست ۲۰۱۴ در رنگ سبز نیز عرضه شد.

این رنگ تازه البته تنها در آمریکا عرضه شد. این فبلت ۶ اینچی که از دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و امکان شارژ بی سیم بهره می برد نیز از ویندوز ۸٫۱ نیرو میگرفت.

سپتامبر

6-Lumia735_feat

سپتامبر برای لومیا، ماهی بود که دوربین جلوی این ابزارها بهبودی چشمگیر یافت. و این برای سلفی دوستان و کسانی که مکالمه تصویری برایشان اولویت داشت مهم بود. لومیا ۷۳۰ و لومیا ۷۳۵ در این ماه با یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو عرضه شدند.

همچنین مایکروسافت با عرضه لومیا ۸۳۰ یک پرچمدار قابل قبول دیگر نیز در این ماه عرضه کرد.

7-Lumia-830_feat

در این مدل از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی PureView با لنز زایس بهره برده شده بود. لومیا ۸۳۰ باریک ترین و سبک ترین لومیا تا آن تاریخ به حساب می آمد. به علاوه قیمت مناسبش نیز آن را برای بسیاری افراد جذاب تر می کرد.

نوامبر

8-Lumia-535-with-cover

در ماه نوامبر لومیا ۵۳۵ اولین تلفن هوشمندی بود که رسما با برند Microsoft Lumia عرضه شد. این مدل با یک نمایشگر ۵ اینچی، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و یکی در عقب، در رنگ های متنوع و با قیمتی مناسب عرضه شد.

2014-Look-back1

 برای مشاهده اینفوگرافی فوق در سایز اصلی روی آن کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (86 مورد)
  • حسین
    حسین | ۱۴ دی ۱۳۹۳

    سلام دوستان
    کسی قیمت گوشی lumia 730 تو بازار ایران داره مرسی..؟

  • reza_babaee
    reza_babaee | ۱۱ دی ۱۳۹۳

    اگر بنابر تجربه شخصی باشه من با پلتفرمهای مختلف خودم کارکردم سیمبین ک دوران طلایی داشت اکثر گوشی هاش هم داشتم بهترینشون نظر شخصیم نوکیا ان 8 بود از سیمبین ب اندروید کوچ کردم با سونی اکسپریا اس کلا با پلتفرمش حال نکردم (نظر شخصیمه) کلا مشکل میچکید ازش... بعدش ی 4اس گرفتم واقعا برتریش نسبت ب دو پلتفرم دیگه مشخص بود بنا ب دلایلی لومیا 530 مجبور شدم بگیرم ازش واقعیتش راضی نیستم گرچه کاملا نوپاست و دوست دارمش ک پیشرفت کنه درکل انتخاب من برای دیوایس
    iOS هست و بس
    بعدش ویندوزفون!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی