ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
تکنولوژی

گزارش دیجیاتو: افتتاح مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ در جنوب تهران

افتتاح مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ امروز در مجتمع فنی و حرفه ای شهید سهی 2 با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، سفیر کره جنوبی در تهران، مدیران این شرکت، مسئولان سازمان فنی و حرفه ای ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۴

افتتاح مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ امروز در مجتمع فنی و حرفه ای شهید سهی 2 با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، سفیر کره جنوبی در تهران، مدیران این شرکت، مسئولان سازمان فنی و حرفه ای کشور و اصحاب رسانه برگزار شد.

این مرکز آموزشی که قرار است سالانه حداقل 600 نفر را آموزش دهد، با مساحت 600 متر مربع در یکی از نقاط جنوبی تهران افتتاح و آماده بهره برداری شد. قرار است در این مرکز 12 استاندارد از قبیل ساخت و تعمیر لوازم خانگی، صوتی و تصویری، تلویزیون های LED و LCD، موبایل و تبلت را به بانوان، نابینایان و کم بیانایان، معلولین و افراد جویای کار آموزش داده شود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در ابتدا نشست خبری برگزار و پس از آن آیین افتتاحیه در سالن همایش ها اجرا شد. در پایان نیز بریدن روبان و بازیدی از مجموعه صورت پذیرفت.

مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ

علیرضا امیدوار مدیر توسعه مشارکت های اجتماعی سامسونگ در آغاز کنفرانس مطبوعاتی گفت: هدف ما از افتتاح این مرکز ساخت فرصت برای جوانان با امکان آموزش حدود یک هزار تا یک هزار و 500 نفر در سال است.این امر در قالب کمپین «امید برای جوانان» شکل می گیرد.

کنفرانس خبری مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
کنفرانس خبری مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ

وی افزود: بخشی از افراد آموزش داده شده در این مجتمع توسط پارتنرهای سامسونگ، برخی در بازار کار و دیگر افراد نیز در شرکت های فنی و مهندسی جذب می شوند. در مرکز تخصصی مهندسی، کارآموزان توسط بهترین مربیان در رشته های تخصصی آموزش می بینند.

در ادامه حمیدرضا خانپور مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران درباره راه اندازی این مرکز تخصصی مهندسی اظهار کرد: افزایش مهارت جوانان و جهانی شدن صنعت کشور برخی از اهداف ما برای انعقاد تفاهم نامه و همکاری با سامسونگ جهت راه اندازی این مجتمع آموزشی است.

حمید رضا خانپور مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران
حمید رضا خانپور مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران

وی درباره جزئیات این قرار داد بیان کرد: آماده سازی حداقل 600 نفر در سال تحت 12 استاندارد آموزشی از قبیل ساخت و تعمیر سرد کننده هوا، لوازم خانگی، انواع تلویزیون، سینمای خانگی، ماشین لباسشویی، کولرهای گازی، هواساز، موبایل و تبلت، برای ورود به بازار کار در مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ انجام می شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران ادامه داد: این مجتمع به مساحت 600 متر مربع فضایی مناسب برای آموزش مهارتی به کودکان نیازمند، معلولین و افراد جویای کار فراهم کرده است و ما در آن به دنبال توسعه سیاست های آموزشی، ترویج و بهبود فضای کسب و کار و آشنایی جوانان و نوجوانان با کار هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که افتتاح این قبیل مراکز توسط سامسونگ، زمینه ساز حضور دیگر برندهای جهانی برای حل معضل بی کاری نوجوانان در کشور شود و بتوانیم گام موثری در این راه برداریم.

پارک مدیرعامل دفتر سامسونگ در ایران نیز در صحبت کوتاهی گفت: این مرکز بخشی از برنامه جهانی سامسونگ است و خوشحالم که امروز مجتمع تخصصی مهندسی خود را در تهران افتتاح می کنیم.

مهتاب کرامتی سفیر کمپین کودکان امید و امید برای جوانان سامسونگ در این نشست خبری بیان کرد: به نظرم دوستان معجزه کردند و هر بار که برای بازدید از این مجتمع می آمدیم تغییرات و پیشرفت بسیار محسوسی در کار می دیدیم.

این بازیگر در مورد شایعات مطرح در مورد ارتباطش با این شرکت کره ای تاکید کرد: من همچون یونیسف، سفیر کمپین کودکان امید هستم و هیچ سهام و سرمایه گذاری در سامسونگ نداشته و نخواهم داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای به سوالی در مورد نحوه ورود به کار دانش آموختگان مرکز یاد شده پاسخ داد: به این افراد مدرک معتبر سازمان فنی و حرفه ای اعطا می شود که پس از کسب مجوزهای لازم از اتحادیه های صنفی مرتبط می توانند علاوه بر حضور در شرکت های همکار سامسونگ و دیگر شرکت های فنی و مهندسی، خودشان کسب و کاری در زمنیه مهارتی که یادگرفته اند، بپردازند.

وی افزود: ما در کشور تکنیسین بیکار نداریم و معضل بیکاری بیشتر به فارغ التحصیلان دانشگاهی مربوط می شود. ما در اینجا افرادی آچار به دست و کار بلد پرورش می دهیم و امیدواریم که نمونه این مرکز را در دیگر شهرستان ها داشته باشیم تا افراد کاربلد در سطح کشور افزایش یابند.

مدیرعامل دفتر سامسونگ در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات هسته ای و رابطه این شرکت با کشورمان گفت: مشکلات زیادی به خاطر تحریم ها داریم ولی نمی توانیم از ایران صرفنظر کنیم و روابط با این کشور را افزایش خواهیم داد. ما در ایران شرکای تجاری خوبی داریم و در جهت همکاری اقتصادی ایران و کره گام بر می داریم.

پارک درباره کارهای اجتماعی انجام شده در داخل کشور گفت: تا به حال 12 کتابخانه گویا برای نانیبنایان و کم بینایان و 13 مدرسه هوشمند در شهرهای مختلف بهره برداری کردیم و این کار را ادامه خواهیم داد.

پارک مدیرعامل سامسونگ در ایران
پارک مدیرعامل سامسونگ در ایران

خانپور درباره شرایط حضور در این مرکز به خبرنگاران توضیح داد: هیچ محدودیت سنی نداریم ولی افراد باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند. همچنین باید بگویم تمام این آموزش ها به صورت رایگان است.

کرامتی نیز در این باره اضافه کرد: 50 درصد از ظرفیت این مرکز به بانوان، معلولین و کودکان امید اختصاص خواهد یافت. امیدوارم این مجتمع اولین و آخر مراکز تخصصی مهندسی اینچنین نباشد و دیگر بنگاه های اقتصادی نیز برای راه اندازی این مجتمع ها اقدام نمایند.

مهتاب کرامتی سفیر کمپین کودکان امید
مهتاب کرامتی سفیر کمپین کودکان امید

این بازیگر سینما، اظهار کرد: به نظرم سامسونگ با اجرای سه کمپین کتابخانه های گویا برای کم بینایان و نابینایان، ساخت مردسه در مناطق محروم و ایجاد مجتمع فنی و مهندسی، در عرصه مسئولیت های اجتماعی موفق عمل کرده است.

پارک در پاسخ به سوالی درباره همکاری با اپراتورهای موبایل در موضوع 3G و 4G گفت: برنامه هایی برای شبکه های نسل سوم و چهارم داریم و اگر پیشنهادی از طرف این اپراتورها بیاید، آماده همکاری هستیم.

سامسونگ 23 مرکز تخصصی مهندسی در دنیا دارد اما به گفته مهتاب کرامتی کتابخانه گویای سامسونگ برای اولین بار در ایران انجام شده و قرار است به عنوان الگو در دنیا اجرایی شود.

در مراسم افتتاحیه نیز خاکپور همان سخنان خود در کنفرانس خبری را تکرار کرد و پس از آن پارک به پشت تریبون رفت. مدیرعامل سامسونگ در ایران به سخنان قبلی خود اضافه کرد: هنگام زندگی ام در ایران، نوجوانان و جوانان با استعدادی دیدم. سامسونگ این موضوع را متوجه شد و اکنون شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

در ادامه افتتاحیه سه ایده استارتاپی Taskulu، ksna  و Vasbook توسط صاحبانشان برای جمع در مدت زمان کمی، به صورت خلاصه توضیح داده شدند. مهتاب کرامتی نیز سخنان کوتاهی داشت و از به عهده داشتن مسئولیت سفیری کمپین امید برای جوانان ابراز خوشحالی کرد.

عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: اشتغالزایی برای افراد جویای کار از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند و این همکاری دو سویه با سامسونگ علاوه بر تحکیم ارتباط اقتصادی با کره می تواند زمینه ساز ارتباط فرهنگی دو کشور با هم شود. این مجتمع، فروش این شرکت و اشتغالزایی را با هم افزایش می دهد.

پرند، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به دیپلماسی مهارتی ایران بیان کرد: در سال 2015 و 2016 پیرو این سیاست ها به دنبال تبدیل شدن ایران به یک محور مهارتی در منطقه هستیم.

وی آمادگی خود را برای ایجاد طرح ویژه آموزش رایانه در کشور برای نابینایان اعلام کرد و افزود: تعداد نابینان و کم بینایان در کشور زیاد است و این آموزش امر مهم و لازم برای کشور است، که می توانیم با کمک سامسونگ به ثمر برسانیم.

در پایان مراسم از چند نفر از دست اندرکاران آماده سازی این مجتمع فنی و آموزشی تقدیر به عمل آمد. مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ در خیابان بعثت قرار دارد.

مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
مرکز تخصصی مهندسی سامسونگ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    میخاستم بدونم انبار مرکزی یخچال سامسونگ در تهران کجا قرار داره .

  • داود قلیچی
    داود قلیچی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    پس دیپلم ردیها باید چیکار کنن

  • ali
    ali | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

    زندگی معمولی کردن
    , چه قدر خوبه که به جای مهندس تکنسین ها سر کارند

  • محسن تاجدیوند
    محسن تاجدیوند | ۷ بهمن ۱۳۹۳

    خیلی ممنون از شرکت سامسونگ خیلی دوست دارم در کلاسهای اموزش لوازم خانگی سامسونگ شرکت کنم

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۰ دی ۱۳۹۳

    آقااااااااااا من یه چیزیو نفهمیدم، یعنی آقایون نمیتونن برن ثبت نام کنن؟؟؟؟ :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی