ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایمنی پرواز در سال 2014
تکنولوژی

2014 ایمن ترین سال برای سفرهای هوایی در یک دهه اخیر بوده است

شاید با در نظر داشتن شمار سوانح هوایی مهم و آمار هواپیماهای گم شده در سال 2014، تصور کنید که امسال از لحاظ ایمنی پرواز بدترین دوران در یک دهه اخیر بوده است. اما حقیقت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

شاید با در نظر داشتن شمار سوانح هوایی مهم و آمار هواپیماهای گم شده در سال 2014، تصور کنید که امسال از لحاظ ایمنی پرواز بدترین دوران در یک دهه اخیر بوده است.

اما حقیقت آن است که بر پایه آمار و ارقام موجود و در مقایسه با سال های اخیر، 2014 بهترین سال از نظر ایمنی سفرهای هوایی بوده است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همانگونه که در سایت وال استریت ژورنال آمده، شبکه ایمنی هوایی دنیا، هم آمار سوانح هوایی و هم نرخ مرگ و میر پروازهای سال 2014 را برای ارائه گزارش در نظر می گیرد که در مقایسه با آمار سالانه یک دهه اخیر می توان گفت که امسال ایمن ترین سال در مسافرت های پروازی بوده است.

لازم است یادآور شویم که این اعداد و ارقام شامل پرواز MH17 خطوط هوایی مالزی نمی شود زیرا این هواپیما مورد اصابت یکی از موشک های جدایی طلبان حامی روسیه قرار گرفت.

البته هواپیمای گم شده ایر آسیا نیز که در همین هفته با 162 سرنشین ناپدید شد هم در این آمار و ارقام در نظر گرفته نشده است چراکه سرنوشت آن هنوز هم در هاله ای از ابهام به سر می برد.

در این بررسی همچنین خبری از هواپیماهای کوچک با ظرفیت کمتر از 14 نفر نیست که حتی با احتساب این هواپیماها هم تنها 19 سانحه هوایی در سال 2014 رخ داده که به مراتب پایین تر از متوسط 32 سانحه سالانه در یک دهه اخیر است.

جالب است بدانید که تعداد سوانح هوایی امسال از رقم مربوط به سال قبل (یعنی 29 سانحه) هم به میزان قابل توجهی کمتر بوده و آن را پایین تر از رقم گزارش شده در 10 سال گذشته قرار می دهد.

علیرغم سیر نزولی نرخ سوانح هوایی، نرخ مرگ و میر در سال جاری میلادی روندی صعودی را تجربه کرده است. در سال 2013، 265 مورد مرگ ناشی از سوانح هوایی گزارش شد که این رقم برای سال جاری میلادی به عدد 526 رسید و ممکن است که در یک روز باقی مانده از سال، متوسط تلفات سالانه یک دهه اخیر یعنی رقم 676 را پشت سر بگذارد.

با این همه طبق گزارش وال استریت ژورنال، این بدان معنا خواهد بود که علیرغم خبرهای جنجالی مربوط به سوانح هوایی که در سال 2014 شاهد انتشارشان بودیم، ایمنی پروازی در برخی از قسمت ها با پیشرفت های خوبی روبرو بود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • iPooya
    iPooya | ۹ دی ۱۳۹۳

    ٢ تا تو مالزي گم شد يكي هم تو ايران سقوط كرد !

  • siamak Gol
    siamak Gol | ۹ دی ۱۳۹۳

    موشک های جدایی طلبان حامی روسیه داغونم کرد.
    هواپیما مالزی امروز پیدا شد. تا الان 40 نفرشونو پیدا کردن

  • ihope
    ihope | ۹ دی ۱۳۹۳

    در مورد هواپيماي مالزي و سنگاپور يه احتمالي كه ميشه داد اينه كه دارن سريال لاست ٢ رو ميسازن!

  • Emiliano
    Emiliano | ۹ دی ۱۳۹۳

    بحث پرواز شد دلم نیومد اسمی از پراید نیاد چند وقت اخبار نشون داد یه جوان خوش ذوق یه هلی کوپتر با موتور پراید ساخته خیلی خفنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی