ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن هایی برای ضبط صدا با حداکثر کیفیت

فرض کنید در جلسه مهمی حضور دارید و سخنران هم پیوسته و سریع در حال صحبت کردن است. از طرفی امکان یادداشت برداری نیست و از طرف دیگر ضبط صوت خبرنگاری یا وسیله ای دیگر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

فرض کنید در جلسه مهمی حضور دارید و سخنران هم پیوسته و سریع در حال صحبت کردن است. از طرفی امکان یادداشت برداری نیست و از طرف دیگر ضبط صوت خبرنگاری یا وسیله ای دیگر برای ذخیره صدا با خود به همراه نیاورده اید. در این شرایط چه می کنید؟

پاسخ کاملا مشخص است. کافیست یک تلفن هوشمند با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید صداها را با کیفیت مطلوب ضبط و ذخیره کنید. در جعبه ابزار این هفته به اپلیکیشن هایی می پردازیم که امکان ضبط صدا را به موبایل های شما می آورند. با دیجیاتو همراه باشید.

Easy Voice Recorder

441

با رابط کاربری ساده و امکانات عالی، Easy Voice Recorder از جمله اپلیکیشن هایی است که می تواند تلفن هوشمند اندرویدی شما را به یک ابزار ضبط صدای خبرنگاری حرفه ای تبدیل کند. صداها را به کمک این اپلیکیشن می توانید با فرمت های AMR، AAC یا PCM ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید. در منوی تنظیمات نیز می توانید آنها را از لحاظ کیفیت ضبط دستکاری کنید.

پس از ضبط صدا نیز قادرید نویزها را حذف کرده یا اکوی صدای ضبط شده را کاهش دهید، البته با اعمال این فیلترها حجم فایل ضبط شده تان هم بالاتر خواهد رفت. از جمله امکانات خوب این اپلیکیشن، ویجت های آن است که می توانید برای ضبط صدای سریع و بدون ورود به اپلیکیشن از آنها در صفحه دسکتاپ موبایل خود بهره ببرید.

علیرغم امکانات خوبی که در نسخه رایگان برای کاربر گنجانده شده، با خرید نسخه حرفه ای Easy Voice Recorder می توانید از قابلیت هایی مثل ضبط صدای استریو، ضبط با کمک یک میکروفون بلوتوث، افزایش و تقویت صدای دریافتی، حذف سکوت ها و کنترل ضبط صدا از نوار اعلان ها بهره مند شوید.

Easy Voice Recorder

Easy Voice Recorder

سازنده: Digipom قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.4 مگابایت زبان:

 Audio Recorder

41

اپلیکیشن ضبط صدای شرکت سونی نیز از جمله بهترین ابزارهایی است که برای ضبط صدا می توانید به سراغش بروید. مهم ترین نکته در مورد آن، رایگان بودن ضبط صدا در حالت استریو بر خلاف Easy Voice Recorder است که برگ برنده آن محسوب می شود.

چه در حالت مونو و چه استریو، در این اپلیکیشن قادرید صداها را با چهار کیفیت مختلف ضبط کنید که حالت اول یا Basic Music برای ضبط صحبت ها با کیفیت معمولی و حجم کم و آخرین حالت یعنی Superior Music، برای ضبط صداهایی مثل کنسرت با بیشترین کیفیت ممکن کارایی دارد.

پس از ضبط صدا قادرید در منوی Recordings اقدام به برش صداهای ضبط شده از نقاط دلخواه، اضافه کردن فیلتر صدای هوا و فشرده سازی صداها استفاده کنید. ضمنا بخشی با عنوان تست میکروفون در اپلیکیشن در نظر گرفته شده تا قبل یا هنگام ضبط صدا، با مشاهده بالا و پایین رفتن ستون آن از صحت عملکرد اپلیکیشن مطمئن شوید.

ضمنا Audio Recorder از معدود اپلیکیشن های ضبط صدایی است که از ساعت های هوشمند سونی پشتیبانی می کند.

Audio Recorder

Audio Recorder

سازنده: Sony Mobile Communications قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2 مگابایت زبان:

 PCM Recorder

14

فرمت PCM در اپلیکیشن های موبایل، برترین و باکیفیت ترین فرمت صوتی موجود برای ضبط صداهاست و اپلیکیشن PCM Recorder صرفا برای ضبط صدا با این فرمت صوتی طراحی شده.

این اپلیکیشن از لحاظ امکانات با سایز اپلیکیشن هایی که تاکنون معرفی کردیم به هیچ وجه قابل مقایسه نیست؛ اولا در آن خبری از فیلترهای پس از ضبط نبوده و ثانیا قادر به تغییر فرمت صدا نیستید.

با این حال نقطه قوت آن ضبط صداها با فرمت PCM تا ریت 48,000 هرتز است، بنابراین PCM Recorder کارایی خود را در ضبط صداها در حداکثر کیفیت ممکن نشان داده و تنها برای موارد خاصی کاربرد دارد.

PCM Recorder

PCM Recorder

سازنده: Kohei YASUI قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.5 مگابایت زبان:

 Voice Recorder Pro

1456

اپلیکیشن Voice Recorder Pro با رابط کاربری دلنشین و امکانات مناسب، یکی از بهترین ابزارهای ضبط صدایی است که در سیستم عامل iOS می توانید به سراغ آن بروید. با کمک آن قادرید صداهای اطراف را با فرمت های AAC، MP4 و M4A ضبط کرده و حتی از محیط اپلیکیشن فرمت های مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید.

با این اپلیکیشن همچنین می توان انواع نُت و تصویر را به صداهای ضبط شده اضافه کرد، بنابراین با کمک آن قادرید یک کلیپ کوتاه ساخته و بین دوستانتان به اشتراک بگذارید.

مهم ترین قابلیت Voice Recorder Pro، امکانات عالی آن برای به اشتراک گذاری است. فایل های ضبط شده توسط این اپلیکیشن را می توانید به فضاهای ابری مثل گوگل درایو و دراپ باکس، SoundCloud، سرورهای FTP، فیسبوک، یوتوب و ایمیل خود منتقل کنید.

ویرایش و برش زدن صداهای ضبط شده و گذاشتن رمز عبور برای ورود به اپلیکیشن از نقاط قوت Voice Recorder Pro است که آن را به اپلیکیشنی ضروری برای کاربران iOS تبدیل کرده است.

Voice Record Pro

Voice Record Pro

سازنده: .Dayana Networks Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 36.2 مگابایت زبان:

 Recorder App Lite

t342

این اپلیکیشن نیز از جمله ابزارهای کاربردی و رایگان iOS برای ضبط صداهاست که به شما امکان ضبط صداها با فرمت های CAF، WAV، AIFF و M4A تا سقف 32-بیت را داده است.

از خصوصیات خوب این اپلیکیشن می توان به رابط کاربری جذاب، پشتیبانی از دستگاه های خارجی از طریق اتصال بلوتوث برای ضبط صدا، تعیین محدود زمانی برای ضبط، برش زدن صدا، بالا و پایین بردن سرعت پخش، به اشتراک گذاری با مک و رایانه از طریق وای فای، فایل منیجر داخلی برای سر و سامان دادن به فایل ها و آپلود صداها در فضاهای ابری مثل iCloud، دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.

از قابلیت های جالب Recorder App، امکان ضبط صداها به صورت خصوصی است. بدین صورت که با استفاده از فایل منیجر داخلی این اپلیکیشن قادرید برخی از صداهای ضبط شده را به یک فولدر خاص منتقل کرده و برایشان رمز عبور بگذارید تا به غیر از خودتان کسی به آنها دسترسی نداشته باشد.

Recorder App Lite

Recorder App Lite

سازنده: LiveBird Technologies Private Limited قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 26.5 مگابایت زبان:

 Mini Recorder

Mini Recorder 1

این اپلیکیشن خوش ساخت و کم حجم ویندوزفونی نیز از بهترین ابزارهای ضبط صدا برای کاربران سیستم عامل مایکروسافت محسوب می شود. Mini Recorder می تواند صداها را با بهترین کیفیت و به سادگی برایتان ضبط کند.

آیکن اپلیکیشن به صورت یک کاشی در صفحه اصلی موبایل قرار می گیرد و برای شروع ضبط تنها فشردن آیکن آن کافیست. پس از ضبط صدا قادرید آن را به Media Library موبایل منتقل کرده یا در فضاهای ابری مثل دراپ باکس و گوگل درایو آپلود کنید.

داشتن نوار Visualization برای مشاهده تغییرات صدا، اضافه سازی نُت و عکس به صداهای ضبط شده، امکان ضبط صداها از طریق قفل صفحه و متصل کردن فایل های ضبط شده به صفحه Start از جمله دیگر قابلیت های کاربردی این اپلیکیشن به شمار می روند.

Mini Recorder

Mini Recorder

سازنده: AndWeAccelerate قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 1 مگابایت زبان:

مطمئنا تعداد اپلیکیشن های ضبط صدا در پلتفرم های مختلف بسیار بیشتر از چیزی است که در فهرست بالا مشاهده کردید، با این حال تلاش کردیم تا آنهایی که عملکرد بهتری نشان داده و ضمنا رایگان هستند را به شما کاربران عزیز دیجیاتو معرفی کنیم.

ضمنا پیش تر به معرف اپلیکیشن HD Audio Recorder در همین زمینه پرداخته بودیم و پیشنهاد می کنیم که در کنار اپلیکیشن های جعبه ابزار این هفته آن را هم امتحان کنید. اگر از اپلیکیشن خاصی بدین منظور استفاده می کنید که جایش در فهرست بالا خالی بوده، لطفا آن را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • عرفان
    عرفان | ۱ فروردین ۱۳۹۵

    سلام یه سوال
    برای ضبط ویس با کیفیت بالا تو تلگرام چه روش هایی هست؟

  • امیر حسین
    امیر حسین | ۱۱ دی ۱۳۹۳

    Rec Forge Pro عالی ترین برنامل ضبط هستش

  • منصور
    منصور | ۱۰ دی ۱۳۹۳

    من روی iOS از Recordium استفاده می‌کنم و خیلی راضیم ازش
    توی جلسه‌های کاری و کلاس‌های درس و کنفرانس‌ها بارها و بارها ازش استفاده کردم و کیفیت ضبطش خیلی خوبه.
    دست و پنجه سازنده‌ش درد نکنه البته اگه یکم قیمتشو بیاره پایین کلی دوستان دیگه هم میرن سراغش و دعاشم می‌کنند ;-)

  • Soheil
    Soheil | ۱۰ دی ۱۳۹۳

    اینو چرا از قلم انداختین؟
    https://itunes.apple.com/us/app/recordium-pro-voice-recorder/id637494062?mt=8

    توسعه دهنده هاش ایرانی هستن.

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۱ دی ۱۳۹۳

      اینی که شما معرفی کردی هم اپلیکیشن خوبی به نظر می رسه، اما اگه قسمت پایانی مطلب رو مطالعه کرده باشی ذکر کردم که تلاش کردیم اپلیکیشن های رایگان رو به شما معرفی کنیم. بعید می دونم تعداد کسانی که برای یه اپلیکیشن ضبط صدا بخوان ده دلار پول بدن به تعداد انگشت های دست هم برسه!

  • Shahriar
    Shahriar | ۱۰ دی ۱۳۹۳

    من تو ویندوز از sound recorder استفاده میکنم خیلی عالیه تا فاصله ۱۰ -۱۲ متری رو هم ضبط میکنه کیفیت صداش هم که دیگه حرف نداره به دوستان ویندوزی پیشنهاد میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی