ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مخترع جوان، تلفن های هوشمند را به استراتوسفر می فرستد

این مخترع جوان که کولین فرز (Colin Furze) نام دارد، قبلاً دوچرخه ای با چرخ های یخی ساخته و لباس فلزی مقاوم در برابر آتش بازی نیز در کارنامه اوست. حال ببینیم او اینبار چه در چنته ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۰ دی ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

این مخترع جوان که کولین فرز (Colin Furze) نام دارد، قبلاً دوچرخه ای با چرخ های یخی ساخته و لباس فلزی مقاوم در برابر آتش بازی نیز در کارنامه اوست. حال ببینیم او اینبار چه در چنته دارد.

کولین در پروژه جدید خود، 12 بالون را به هوا فرستاد که هر یک 2 تا 4 تلفن هوشمند HTC را حمل می کرد. این موبایل ها، وظیفه ثبت نتیجه این آزمایش را بر عهده داشتند. به گفته فرز، بالون ها توانستند تا ارتفاع بیش از 100,000 پا بالا بروند که به معنی ورود به دومین لایه جو زمین، یعنی استراتوسفر است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تلفن ها توانستند به ارتفاع مورد نظر برسند و تصاویری را در استراتوسفر تهیه کنند. بنابراین شاهد اولین تصاویر گرفته شده با دوربین یک تلفن هوشمند در ارتفاع 100 هزار پایی هستیم.

1

او تلفن ها را در جعبه های مخصوصی قرار داد تا بتوانند دمای زیر صفر درجه را تحمل کنند. البته در نهایت بالون ها ترکیدند و موبایل ها به زمین سقوط کردند. تصویر زیر، سالم ماندن تلفن ها را در استراتوسفر اثبات می کند:

2

در ویدئویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، علاوه بر عملکرد تلفن ها در جو زمین، سورپراز مبدع تازه کار این آزمایش را نیز خواهید دید. زمانی که بالون ها به بالای ابرها، در ارتفاق 20 هزار پایی زمین می رسند، او آتش بازی را شروع می کند. لازم به ذکر است که به گفته فرز، در ارتفاع بیش از این، امکان پرتاب فشفشه ها وجود ندارد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Filming-In-The-Stratosphere-With-A-Htc-Mobile-Phone-Fireworks-At-20000ft.mp4"]

فرز به وبسایت Mashable گفته حالا که ویدئوهایش بیننده های زیادی پیدا کرده اند، می تواند به دنبال پروژه های عجیب و غریب بیشتری برود.

«این کارها قبلاً برایم فقط سرگرمی بودند، ولی حالا از یوتیوب درآمد کسب می کنم.» او می گوید: «حالا این کار را هر روز انجام می دهم ـــ از کار لوله کشی بسیار سرگرم کننده تر است»

نظر شما در مورد ایده او چیست؟ آیا شما هم چنین کارهایی کرده اید؟ از پروژه هایی که خودتان انجام داده اید بگویید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • farhadas
    farhadas | ۱۱ دی ۱۳۹۳

    سلام
    مدیر عامل شرکت صابون گلنار یعنی میخوای ما بریم سایتی که دولت به ما گفته نریم؟ این سایتی که شما لینک شو گزاشتی برای مردم ایران مجاز نیست ودولت ما تشخیص داده به این سایت نریم
    و برای ما مضرره و ما رو به کارهای غیر اخلاقی وضد اسلامی وا میداره حتی اگه ما نخواهیم .

    %-)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی