ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بحران مالی آمازون ۷.۴ میلیارد دلار از دارایی های شخصی جف بزوس کاسته است

آمازون این روز ها حال و روز چندان خوبی ندارد و این موضوع شاید بیش از همه بر روی سرمایه جف بزوس تاثیر گذاشته باشد. غول دنیای تجارت الکترونیک، در ۲۰۱۴ یکی از سیاه ترین سال ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

آمازون این روز ها حال و روز چندان خوبی ندارد و این موضوع شاید بیش از همه بر روی سرمایه جف بزوس تاثیر گذاشته باشد.

غول دنیای تجارت الکترونیک، در ۲۰۱۴ یکی از سیاه ترین سال های مالی خود را پشت سر گذاشت. در این زمان ارزش سهام آمازون بیش از ۲۲ درصد افت را تجربه کرد تا بدین ترتیب سرمایه گذاران، انگشت اتهام را به سوی بزوس نشانه روند.

اما واقعیت این است که یکی از بزرگترین قربانیان افت سهام آمازون، شخص بزوس است. مدیرعامل و مؤسس این شرکت، هم اکنون ۱۸.۳ درصد از سهام آمازون را در اختیار دارد؛ سهامی که کاهش ارزش آن، ۷.۴ میلیارد دلار از دارایی های بزوس کم کرده است.

آمازون در سال گذشته موبایل Fire را تولید و به بازار عرضه کرد. این دستگاه برخلاف پیش بینی های بزوس، نتوانست موفقیت چشم گیری را به دست بیاورد و عدم استقبال کاربران از آن، آمازون رو در سراشیبی سقوط قرار داد. سقوطی که باعث شد سومین فصل مالی ۲۰۱۴، بدترین تراز آمازون در ۱۴ سال گذشته لقب گیرد.

با این حال هنوز برخی از سرمایه گذاران به موفقیت آمازون در سال های آینده خوش بین هستند. این افراد معتقدند که در سال های پیش رو تجارت پردازش اطلاعات بر روی ابر ها (Cloud Computing) رشد چشم گیری خواهد داشت و پیش رو آمازون در این صنعت، در آن زمان به بهره برداری مالی خواهد رسید. Amazon Web Services یا AWS نام بخش پردازش ابری آمازون است که هم اکنون خدماتی را به استارتاپ ها و سازمان ها ارائه می دهد.

آمازون پیش از این و در سال ۲۰۰۰ با افت ۸۰ درصدی سهامش مواجه گشته بود، اما درست در زمانی که همگان انتظار ورشکستگی این مجموعه را داشتند، بزوس توانست کشتی خود را به سواحل آرامش هدایت کند. حال سؤالی که مطرح می شود این است که آیا باز هم سرمایه گذاران می توانند به بزوس اطمینان کنند یا خیر؟

به هر ترتیب نباید فراموش کرد که سهام بزوس در آمازون اکنون بالغ بر ۲۶.۱ میلیارد دلار ارزش دارد و قطعا خود او هم دوست ندارد با اتخاذ تصمیماتی غلط، از داراییش بکاهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۲ دی ۱۳۹۳

    يادمه گوگل گفته بود تنها رقيب ما آمازونه و مايكروسافت عددي براي ما نيست.
    اينم از رقباتون. :)
    مشكلي كه آمازون داره اينكه ميخواد حتماً يه محصولي موفق بشه،شايد خوب اصلاً اقبالي نيست،باز خورد ها رو بهتر جمع كنه و محصولي بي نقص تر بده،از طرفي من خودم به شخصه خيلي خوشم نمياد پشت گوشي و تبلتم نوشته باشه آمازون،اسم يه فروشگاه اينترنتي!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی