ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آی فون مینی
تکنولوژی

آیا ساخت آی فون مینی حقیقت دارد؟

در سالی که گذشت، حتی اپل هم به رقابت «نمایشگرهای غول پیکر» پیوست و تلفن هوشمند جدید خود به نام آی فون 6 را همراه با یک نمایشگر 4.7 اینچی عرضه کرد و کمی بعد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

در سالی که گذشت، حتی اپل هم به رقابت «نمایشگرهای غول پیکر» پیوست و تلفن هوشمند جدید خود به نام آی فون 6 را همراه با یک نمایشگر 4.7 اینچی عرضه کرد و کمی بعد هم فبلت خود با نام iPhone 6 Plus را به مجموعه محصولات تولیدی اش افزود.

این تغییر، بازخورد بسیار مثبتی را از سوی کاربران دریافت کرد و چهار ماه پس از این رونمایی، میزان فروش این دو اسمارت فون درست مانند روزهای نخستش است و حتی رکورد فعالسازی در کریسمس را هم شکست.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با این حال، گروهی از کاربران (که البته اقلیت آنها را تشکیل می دهند) و مشتاقان محصولات اپل هم هستند که نمایشگرهای 4 اینچی آی فون 5 و آی فون 5s را ترجیح می دهند.

دلیل این گروه از کاربران هم این است که تلفن های کوچک تر راحت تر در جیب جای می گیرند و به راحتی می توان با یک دست با آنها کار کرد، به علاوه چک کردن ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و چت در فضای آنلاین نیز از طریق نمایشگرهای کوچک آنها امکان پذیر است.

با عرضه آی فون جدید، پرسشی که در ذهن بسیاری به وجود می آید این است که آیا اپل پرونده تولید اسمارت فون های کوچک را به کلی بسته است؟

باید بگوییم که احتمالا اینگونه نیست و شایعات حکایت از آن دارد که این کمپانی در حال برنامه ریزی برای رونمایی از نسخه مینی پرچمدار بی رقیب خود در سال جدید است.

احتمال می رود که این مجصول آی فون 6 مینی یا 6s نام داشته باشد. نخستین بار، شایعه عرضه یک گوشی با نمایشگر کوچک تر حدودا 10 روز پیش منتشر شد و تیموتی آرکوری از شرکت Cowen and Company یادداشتی را برای سرمایه گذاران این شرکت ارسال کرد و در آن از برنامه های اپل برای عرضه احتمالی آی فون مینی خبر داد.

حالا گزارشی از یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی به نام Zacks Elquity Research منتشر شده که در آن از یک اسمارت فون جدید به نام آی فون مینی نام برده شده که قرار است در سال 2015 وارد بازار شود. اما این همه خبر نیست و گفته می شود که این محصول به مراتب از اسمارت فون های فعلی اپل ارزان تر است.

در حال حاضر ارزان ترین آی فون تولیدی اپل 5c نام دارد که قیمت نسخه بدون سیم کارت آن برابر با 450 دلار است که باز هم نسبت به مجصولات اندرویدی موجود در بازار بالاست.

بنابراین نمی توان انتظار داشت که این کمپانی یک محصول جدید با نام مینی و قیمتی پایین تر از مبلغ ذکر شده را عرضه کند. البته شایعات حکایت از آن دارد که این اسمارت فون احتمالا مجهز به سخت افزار ارزان قیمت تری خواهد بود تا اپل بتواند آن را با قیمت پایین تر وارد بازار نماید.

فروش بالای آی فون 6 نشان داد که اپل برای تسخیر بازار نیازی به عرضه یک اسمارت فون ارزان قیمت تر ندارد و از طرفی، علاقه مندی برخی از مشتریان اپل به تلفن هایی با صفحه نمایش کوچک تر لزوما به معنای این نیست که با خرید یک محصول ضعیف تر مشکلی نداشته باشند.

اما نکته قابل باور در مورد این شایعه آن است که اپل احتمالا به نگه داشتن سری اسمارت فون های 4 اینچی خود فکر می کند و قصد کنار گذاشتن این محصولات را ندارد، با این حال مشخص نیست که عرضه یک محصول قابل حمل تر از سوی اپل چه زمانی رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (58 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • میرحامد
    میرحامد | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    نباید از واژه مینی استفاده کنن محصولشونو بدبخت میکنه مثلا بذارن 6v یا همچین چیزی، من آیفون ندارم ولی پولشویی داشتم حتما داشتم، دید اپلیا اکثرا کمال گراس واژه مینی خوششون نمیاد، و ضمنا تقلید از سامسونگه

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۱۴ دی ۱۳۹۳

    به نظرم به جای 6پلاس ایفون 4اینچی میزد بهتر بود که از اون طرفم به فروش ایپد مینی صدمه وارد نمیشد

  • امین
    امین | ۱۳ دی ۱۳۹۳

    متن دیجیاتو یه طرف متن نظرات هم یه طرف من دیگه میام اول نظراتو میخونم بعد میرم مطلب دیجیاتو رو میخونم اولین باره بعد از سالها توی سایت فناوری ثبت نام کردم از زمان نارنجی خدابیامرز فقط میخوندم اولین نظرمه بحث نمیکنم ایشالا سری بعدی جبران میکنم

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۱۳ دی ۱۳۹۳

    نسخه مینی یا کامپکت اگه قیمتش زیاد باشه نمی صرفه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی