ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

10 بازی کمتر دیده شده سال گذشته – قسمت اول

مهم نیست در چه سالی باشیم و آن بازه تاریخی در دنیای بازی های ویدیویی چقدر حائز اهمیت باشد. همیشه تعداد بسیاری از بازی های با کیفیت و فوق العاده به دلایل مختلفی دیده نمی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ دی ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۹

مهم نیست در چه سالی باشیم و آن بازه تاریخی در دنیای بازی های ویدیویی چقدر حائز اهمیت باشد. همیشه تعداد بسیاری از بازی های با کیفیت و فوق العاده به دلایل مختلفی دیده نمی شوند و طبیعتا فروش خوبی هم نمی کنند. یا در بهترین حالت اگر فروش قابل قبولی هم داشته باشند، آنقدر مفهومی و خاص پسند هستند که نمی توان در هر مجلسی از آن ها سخن گفت.

سال 2014 هم با وجود اینکه چندان شلوغ نبود و احتمال می رفت بازی های مستقل زیادی در آن منتشر شوند، اما باز هم اتفاقات بسیاری، از جمله خبرساز شدن عناوینی چون GTA 5 و Dragon Age: Inquisition و جریانات مربوط به غیر قابل بازی بودن برخی عناوین بزرگ، سبب شد عناوین فوق العاده ای چون This War of Mine یا The Vanishing of Ethan Carter به طور کلی فراموش شوند و دیگر یادی از آن ها نشود.

اما در این لیست سعی داریم از تمامی پلتفرم ها، از کنسول های دستی گرفته تا خانگی و پی سی، بازی هایی را به شما معرفی کنیم که از همه لحاظ فوق العاده هستند و تجربه شان در صورت امکان، الزامی است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا امشب 5 عنوان را برای شما معرفی کنیم.

Persona Q: Shadow of Labyrinth

personaqenglish_610

  • تاریخ عرضه: 25 نوامبر
  • پلتفرم ها: Nintendo 3DS

Persona Q نزدیک به روز عید شکرگذاری و همزمان با بازی های بزرگی چون فار کرای 4 و Dragon Age: Inquisition (بهترین بازی امسال از نگاه اغلب منتقدین) عرضه شد که هر دو از بازی های برجسته 2014 بودند. طبیعتا، Persona Q در این بین اندکی فراموش شد که با در نظر گرفتن کیفیت بالای بازی، از این بابت باید متاسف بود.

Persona Q تمام کاراکترها و شخصیت های نسخه سوم و چهارم را برای ماجراجویی دیگری بازگردانده تا در کنار هم وارد داستان جدیدی شوند. بازی از ساختار کلی Etrian Odyssey بهره می برد که در این ساختار، درون سیاه چاله ها و غارها می گردید، با دشمنان بزرگ و سر سخت مبارزه می کنید و برای پیشرفت تجهیزات خود منابع جمع می نمایید.

همه غارها و سیاه چاله ها، تم و شخصیت خاص خود را دارند، مثل فضاهای رومنس یا غارهایی که از آلیس در سرزمین عجایب اقتباس گرفته اند.

نجات پیدا کردن و گذر از تونل های تو در تو و در نهایت گذراندن هر مرحله فوق العاده هیجان انگیز و جذاب است. بهترین قسمت ماجرا برای بازیکنان قدیمی و طرفداران سری، در کنار هم قرار گرفتن کاراکترهای محبوب هر شماره است. و بله، Junpeu و Yukari هنوز هم با یکدیگر سر چیزهای بی ارزش جنگ و جدل دارند.

This War of Mine

TWOMPAX-610

  • تاریخ عرضه: 14 نوامبر
  • پلتفرم ها: ویندوز، لینوکس، OS X

جنگ بی رحم و نامنصفانه است. خشونت و قتل در نقاط مختلف دنیا حتی همین حالا در جریان است و ما گیمرها اغلب مواقع در نقش یکی از این جنگجویان بوده ایم که بر اساس داستان، احتمالا همیشه حق با ماست. تا به حال شده نقش یک بیچاره ای که تمام زندگی اش را بر سر جنگ باخته بازی کنید؟ کسی که تنها اولویتش زنده نگه داشتن خود و خانواده اش شده و نه کسب ثروت بیشتر.

در جریان بازی This War of Mine، شما کنترل گروهی از مردم بخت برگشته را به عهده دارید که در تاریک ترین زمان جنگ می خواهند هر طور که شده زنده بمانند. باید مطمئن شوید به اندازه کافی غذا، مهمات، لوازم ضروری و دیگر امکانات را دارند و خواب و خوراک شان به اندازه کافی است.

از همه مهم تر باید حواس تان باشد که انگیزه خود برای زنده ماندن را از دست ندهند. خطر در کمین تک تک بازماندگان است؛ باید از خانه خود در برابر هجوم سربازان و مهاجمین دفاغ کنید، از پنجره ها فاصله بگیرید تا شکار اسنایپرها نشوید. زمان قتل و غارت که فرا برسد باید دقت بالایی به خرج دهید تا کشته نشوید.

برای زنده ماندن در طول بازی، باید تصمیماتی بگیرید که هر انسانی از انجام دادن شان پشیمان می شود اما حالا وضعیت متفاوت است. باید بکشید تا کشته نشوید، باید بدزدید تا غذایی برای خوردن داشته باشید و مرتبا هم تصمیمات پیچیده و سخت بگیرید. برای مثال، باید دیگران را به استخدام خود در آورید تا کارهای کثیف تان را انجام دهند اما توجه کنید که با استخدام فردی جدید و آوردن اش به گروه، یک شکم گرسنه دیگر را هم باید سیر کنید، بنابراین باید ببینید که وی ارزش اش را دارد یا خیر.

This War of Mine یک اقتباس جالب از زندگی بی گناهان در طول جنگ است، کسانی که در کمتر فیلم و ویدیو گیمی به آن ها پرداخته شده. اگر به دنبال تجربه ای متفاوت می گردید، This War of Mine بهترین چیزی است که حالا می توانیم به شما پیشنهاد دهیم.

The Talos Principle

review-610

  • تاریخ عرضه: 11 دسامبر
  • پلتفرم ها: ویندوز، لینوکس، OS X

The Talos Principle اواخر امسال، زمانی که همه مشغول انجام بازی های بزرگ اکتبر و نوامبر بودند عرضه شد و کمتر کسی فرصت توجه کردن به آن را پیدا نمود. به هر حال، اگر شما هم مانند بسیاری از گیمرهای ذوق زده از انتشار بازی های بزرگ آخر سال، این جواهر را از دست داده اید، حالا فرصت خوبی است که به سراغ The Talos Principle بروید، مخصوصا اگر از بازی های پازل مانند پورتال لذت می برید.

در The Talos Principle، مخروبه ها و آثار باستانی یونان را بررسی می کنید در حالی که همزمان به شیوه ای فلسفی، با سوالاتی در مورد "انسان بودن به چه معناست" مورد پرسش واقع می شوید.

صدایی که در پس زمینه روایت می شود و شما را به چالش می کشد، ادعای خدایی می کند و قصد دارد با سوالات اش ذهن شما را با حقایقی جالب آشنا کند در حالی که یک هوش مصنوعی همراه، شما را در مسیر راهنمایی می کند. و اما وظیفه شما؟ جمع آوری علائم و نشانه ها که در هزارتوهایی پر از مانع و دشمن پخش شده اند.

باید با استفاده از وسایلی که در اختیار دارید از میان خطرات محیطی گذر کرده و به هدف خود برسید. برای مثال، باید با استفاده از دستگاه های مختل کننده، تیربارهای خودکاری که در مسیرتان هستند را از کار بیندازید تا قادر به ادامه مسیر خود باشید.

اما آنچه در اختیار دارید معمولا چندان در طول بازی تغییری نمی کنند، آنچه به جذابیت بازی می افزاید، پیچیده شدن گیم پلی و افزایش استفاده از ابزارها در هر مرحله است. به هر حال، تنها پازل ها نیستند که The Talos Principle را یک بازی فوق العاده کرده اند، به دیالوگ های بازی حتما توجه داشته باشید.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc

danganronpareview610

  • تاریخ عرضه: 11 فوریه
  • پلتفرم ها: پلی استیشن ویتا

Danganronpa فوریه سال گذشته منتشر شد اما به دلایلی، این رمان تصویری شدیدا مورد کم لطفی قرار گرفت. البته بگذارید صادقانه با این مسئله برخورد کنیم. سبک Danganronpa جوری نیست که مردم غربی بپسندند و برایش پولی بپردازند.

اما این بازی به حدی موضوع جذابی دارد که اگر بشنوید احتمالا سریعا در صدد انجام بازی بر آیید. گروهی از دانش آموزان، درون مدرسه ای زندانی شده اند و تنها یک راه برای فرار دارند: قتل.

اگر دانش آموزی با موفقیت بتوانید دیگری را به قتل برساند و از جریانات دادگاه کلاسی که برایش برگزار می شود جان سالم به در برد، آزادی از آن اوست. اگر قاتل گیر بیافتد، در برابر چشمان شما به شکلی بی رحمانه کشته می شود.

در Danganronpa بحث بقای اصلح مطرح است. این بازی یکی از بازی های جذاب امسال بود که فرصت دیده شدن نیافت اما جالب اینجاست که در همین سال 2014، ادامه ای هم برای آن عرضه شد.

Sherlock Holmes: Crimes and Punishments

Holmes610

  • تاریخ عرضه: 30 سپتامبر
  • پلتفرم ها: پی سی، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، اکس باکس 360، اکس باکس وان

کاملا متوجهیم و حق می دهیم اگر بگویید "دیگر هیچ وقت بازی های شرلوک هولمز را انجام نمی دهم".

بازی های ساخته شده بر اساس ماجراجویی های این کاراکتر معروف و محبوب، همگی یکی پس از دیگری خراب کرده اند اما شکی نیست که Sherlock Holmes: Crimes and Punishments، بهترین تلاش استودیو Frgowares بوده و اگر به دنبال یک شرلوک هولمز خوب می گردید، این همانی است که باید بازی کنید.

در Crimes and Punishments، گزینه های بیشتری برای کنترل شرلوک در اختیار دارید. می توانید یک مضنون را بدون اینکه ثابت کنید پشت میله های زندان بفرستید و برایش جوری پرونده چینی کنید که پلیس رحمی بر وی نداشته باشد یا برعکس.

اگر شک دارید شخصی گناهکار است و از عجز و لابه وی متوجه جریان شده اید، می توانید او را بی گناه بخوانید. اگر از حل پرونده ها و پرده برداشتن از رازها لذت می برید، Sherlock Holmes: Crimes and Punishments را نباید از دست بدهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • ali9zafar
    ali9zafar | ۱۴ دی ۱۳۹۳

    This war of mine رو بازی کردم
    sherlock هم تموم کردم
    this war of mine حرف نداره

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۴ دی ۱۳۹۳

    براي بازي D4: Dark Dreams Don't Die هم همين اتفاق افتاد با اينكه خيلي عالي بود ولي خيلي سر و صدايي بپا نكرد.

  • عیسی
    عیسی | ۱۴ دی ۱۳۹۳

    من که دیگه به فکر خرید ایکس باکسم با این pc که من دارم دیگه نمیشه بازی کرد

    همه بازیا هم که خدا رو شکر دایریکس 11 میخوان

    رفتم دانشگاه ازاد برای درخواست وام شرایط رو که خوندم هم بی خیال وام شدم هم ایکس باکس

    به همین راحتی و به همین خوشمزگی

    الانم یه چشم به جزوه و یه چش دیگم به عکس های کارخانه جی ال ایکس >>>> من که مغزم ارور داد با این عکسا

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۱۴ دی ۱۳۹۳

    من هنوز تو شوک پست قبلم!
    کلا احمق و کور فرض کردن مردم واسه خیلیا عادی شده
    حرف از آخرین نسل مخابراتی زده میشه حرف از برتری محصول (مثلا) داخلی نسبت به برند حهانی کره ای زده میشه
    ما هم 80 میلیون (بلانسبت) گاو!

    • میطی
      میطی | ۱۴ دی ۱۳۹۳

      عکسای «کارخونه» رو دیدیدن؟؟ :))))
      انتظار داریم از اون کارخونه چی بیاد بیرون؟

مطالب پیشنهادی