ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

13 محصول جالبی که در CES سال قبل معرفی شدند ولی هرگز به بازار نیامدند

نمایشگاه CES در طی هفته جاری برگزار می شود و در طول این مدت، کمپانی های شرکت کننده، پرده از محصولات و تکنولوژی های اخیر خود بر خواهند داشت. محصولاتی که ماه ها و یا ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۰

نمایشگاه CES در طی هفته جاری برگزار می شود و در طول این مدت، کمپانی های شرکت کننده، پرده از محصولات و تکنولوژی های اخیر خود بر خواهند داشت. محصولاتی که ماه ها و یا سال ها بر روی آنان کار شده و در حالی در طول نمایشگاه معرفی می شوند که سازندگان قول عرضه زودهنگامشان را می دهند.

از طرفی، اتفاقات بسیاری در عرضه یک محصول دخیل بوده و پیش بینی برای 12 ماه آینده، نه فقط برای یک کمپانی، بلکه برای یک دسته از محصولات بسیار مشکل است. موارد متعددی پیش آمده که محصولاتی از سوی سازندگان معرفی شده و قبل از اینکه ویترین مغازه ای را ببیند، ساختشان از طرف تولید کننده لغو شده است. گاهی محصولی در حال ساخت است ولی یکی از قطعات هماهنگی لازم را ندارد، یا در هنگام تولید ایده بهتری به سر سازندگان و مهندسین می زند، بعضی اوقات هم کمپانی متوجه می شود لقمه ای که برداشته بزرگتر از توانش است و آن را در میان راه، نابود می کند.

نمایشگاه سال گذشته هم از همین قضایا مستثنی نبود. 3200 غرفه دار محصولاتشان را به رخ جهانیان کشیدند، البته تمام آن چیزهایی که عرضه شدند ابداعات تازه ای نبودند ولی در هر صورت، انبوهی از ایده ها، سرویس ها و در نهایت محصولات را مشاهده کردیم که همگی قول ارائه زودهنگام می دادند. سال میلادی 2104 به پایان رسید ولی همچنان بسیاری از آن محصولات را در غرفه هیج فروشگاهی نیافتیم.

از این رو، تصمیم گرفتیم به لیست محصولاتی که در طول نمایشگاه CES در ژانویه گذشته معرفی شدند سری بزنیم و به جالب ترین مواردی که در آن زمان معرفی شدند و  هیچگاه به مقصد نرسیدند، نگاهی بیندازیم. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Asus Transformer Book Duet

IF

چرا فقط از یک پلتفرم روی تبلت خود استفاده کنید؟ چرا هر دو پلتفرم اندروید و ویندوز را در کنار هم نداشته باشید؟ چرا مجبور باشید بین خرید لپ تاپ یا تبلت تصمیم بگیرید در حالی که می توانید هر دو را در کنار هم داشته باشید. محصول ایسوس قرار بود پاسخی باشد برای این سوالات، با نوعی از طراحی که به شما اجازه تغییر بین اندروید و ویندروز و همچنین حالت لپ تاپ و تبلت را می داد. همه چیز حکایت از به تولید رسیدن این محصول داشت که در نهایت به دلیل فشار هایی که از سوی مایکروسافت و گوگل به ایسوس وارد شد، تولید آن نیز کنسل گشت.

Vapor Corp. biometric vaporizer

IF

شرکت Vapor Corp در زمینه ی تولید سیگارهای الکترونیکی فعالیت دارد و یکی از جذاب ترین تولیداتش که در CES سال قبل معرفی گشت هرگز وارد بازار نشد. این کمپانی در رویداد مرتبط به سال ۲۰۱۴ به منظور بالا بردن ایمنی محصولاتش نمونه ای جدید از سیگارهای الکترونیکی معرفی کرد که در آن سنسوری تعبیه گشته بود که تنها به صاحب آن اجازه ی استفاده اش را می داد. به این ترتیب دارندگان سیگار مذکور خیالشان از بابت اینکه کودک آنها بر حسب اتفاق از این وسیله استفاده نکند راحت می گشت. شرکت مورد بحث می گوید هنوز در حال کار بر روی تکنولوژی این محصول است و ظرف چند هفته ی آینده نمونه ی اولیه جدیدی از آن را رونمایی خواهد کرد.

پروژه ی Christine از Razer

razer-christine-bg-05-v3

پروژه کریستین شرکت ریزر، عملا کامپیوتر پلاگ-اند-پلی بود که اجزای مختلف آن می توانستند درون یک قفسه و در کنار یکدیگر جای گیرند. پردازنده سریعتر نیاز داشتید؟ کافی بود آن را درون قفسه قرار دهید؛ حتی بدون استفاده از پیچ گشتی. (مشابه سخت افزار سرورهای گران قیمت). ریزر این محصول را به عنوان طرحی مفهومی ارائه کرده و قصد داشت تا آن را در سال گذشته روانه بازار کند. هنگامی که همه منتظر این کامپیوتر جالب بودند، کمپانی مذکور اعلام کرد که به دلیل عدم یافتن کارخانه ای مناسب برای تولید آن، از این پروژه صرف نظر کرده است.

البته حرکت فوق به معنای عدم اعتماد به وعده های ریزر نیست. چرا که این شرکت تمرکز خود را بر روی باز طراحی کنسول های بازی قابل حملش انتقال داد. Edge نامی بود که برای محصول جدید برگزیدند، تبلتی که آمده است تا دنیای بازی های کامپیوتری را متحول کند. ریزر قول عرضه این تبلت را در CES 2012 به کاربران داد و در نهایت تا یک سال بعد آن را به بازار ارائه نمود.

ساعت هوشمند Archos

 

ArchosSmartwatch.0

کمپانی Archos سه ساعت هوشمند در طول نمایشگاه CES سال گذشته معرفی نمود که از لحاظ طراحی، شباهت های بسیاری به ساعت های کمپانی Pebble داشتند و قرار بود در تابستان نیز عرضه شوند. یکی از این ساعت های هوشمند دارای صفحه نمایش سیاه و سفید بوده و دیگری، شامل صفحه نمایش رنگی و لمسی بود. مدل سوم که اندکی جذاب تر می نمود، دارای صفحه نمایش لمسی با تکنولوژی E Ink بود. هر سه مدل طراحی شده بودند تا نوتیفیکیشن ها را نشان داده و اپلیکیشن های ساده ای را نیز به مچ دست شما بیاورند. البته زمان بندی Archos برای ارائه محصول بسیار بد بود، گوگل دو ماه بعد Android Wear را معرفی کرد.

Scanadu Scout

scanadu1_1020

ایده Scout در اصل مشابه محصول پزشکی به نام tricorder است که در فیلم استار ترک دیده بودیم. گچتی که قادر بود اعضای حیاتی بدن شما را اسکن کرده و سپس اطلاعات به دست آمده را از طریق بلوتوث به تلفن همراهتان ارسال کند. البته این پروژه اواخر 2012 معرفی شد و پس از آن در میان پروژه های وب سایت جمع آوری سرمایه عمومی Indiegogo به فراموشی سپرده شد ولی در نهایت نمونه اولیه این محصول در CES سال گذشته به نمایش درآمد. نظر کمپانی این بود که در ماه مارس، نمونه اولیه ای را در اختیار حامیان این پروژه قرار دهد ولی این اقدام نیز به دلیل مشکلاتی که در الگوریتم نرم افزار و سخت افزار محصول وجود داشت به تعویق افتاد. هدف فعلی کمپانی، تحویل 8000 دستگاه از گچت فوق در همین ماه به حامیان پروژه است.

 لامپ های Bliq

Bliq_Light.0

سال 2012، فیلیپس برای لامپ های رنگی اش به نام Hue هیاهوی بسیاری به راه انداخت. در ژانویه گذشته، Bliq بالاخره معرفی شد. یک لامپ زینتی که به شما اجازه می داد با استفاده از تلفن همراه خود، رنگ آن را عوض کنید. زمانی که نوتیفیکیشن جدیدی روی تلفن هوشمندتان نمایان می شد نیز رنگ این لامپ تغییر می کرد. تفاوتی که بین Hue و Bliq وجود داشت این بود که Hue با استفاده از سوکت های معمولی مانند هر لامپ دیگری کار می کرد، با این حال مدل معرفی شده جدید صرفا برای استفاده بر روی میز و یا قفسه کتاب طراحی گشته بود. در نهایت این لامپ بر روی هیچ سطحی قرار نگرفت.

کیبورد Trewgrip

trewgrip_front_560

این کیبورد بسیار غیر معمول نیز در CES معرفی شد و تقریبا حالت داک یا قاب یک تلفن همراه را داشت در حالی که در اصل یک صفحه کلید بود. دکمه های این محصول در قسمت پشتی آن قرار داشتند، همانجایی که انگشتانتان به شکل طبیعی وقتی تلفن یا تبلت خود را در دست می گیرید آنجا هستند. این کیبورد عجیب به شکل منحنی و خمیده طراحی شده و برای کار کردن با آن باید محل قرار گیری کلیدهایش را به یاد می سپردید. البته کمپانی سازنده ادعا می کند برای یادگیری و عادت به کار کردن با این کیبورد نیاز به 8 الی 10 ساعت تمرین دارید. قرار بود کیبورد مذکور در نیمه دوم سال گذشته میلادی عرضه بشود که در حال حاضر برای بهار 2015 پیش فروش می شود.

قاب های Sensus

canopysensuscase5_1020.1357518917

Canopy کمپانی کوچکی بود که از شهر مینیاپولیس ایلات متحده آمده بود و ایده ای به نام کیس Sensus داشت که با استفاده از آن میتوانستید قسمت پشتی تلفن همراهتان را مانند صفحه نمایش جلویی، لمس کنید. رونمایی از این محصول به CES 2013 بر می گردد، ولی در نمایشگاه سال گذشته نیز دوباره با نسخه بهینه شده ای به صحنه بازگشت که می توانست مقدار فشار وارد شده به تلفن همراه را سنجیده و در ضمن برای نسل جدید آیفون ها نیز استفاده شود. کمپانی کوچک آمریکایی، در ماه ژوئن توسعه این کیس را متوقف کرد.

دوربین Lifelogger

Lifelogger.0

این دوربین خود را به عنوان بهترین دوربین زندگی نگار معرفی کرده و قادر است تصاویر را با استفاده از دوربینی گوگل گلس-مانند ثبت و دسترسی به آنان را آسان نماید. چیزی شبیه به Evernote، ولی برای چشمانتان. در بیانیه ای در ماه آگوست کمپانی توسعه دهنه ی این دوربین گفت "از آن جایی که سعی می کنیم دوربین را تا حد ممکن کوچک بسازیم و همچنان تمام قابلیت های فعلی اش را نیز حفظ کنیم، ساخت این محصول برایمان به یک چالش واقعی تبدیل شده است." همچنین این کمپانی در حال ساخت پلتفرمی برای سایر دوربین سازان است. در آخرین بیانیه رسمی نیز، صحبت از تولید این محصول در ماه های آینده بود که البته قرار شده نمونه اولیه دیگری را در نمایشگاه CES 2015 شاهد باشیم.

هدست GlassUp

glassup_2

این گجت که شباهتی انکار نشدنی به گوگل گلس دارد، در ژانویه سال گذشته با هدف عرضه در تابستان معرفی شد. با قیمتی برابر با 399 دلار، تقریبا یک سوم از نسخه ی بتای گوگل گلس ارزان تر بود و برعکس گلس، اطلاعات را در لنزی دقیقا پیش روی شما به جای کناره ها به نمایش می گذاشت. البته کمپینی در ایندیگوگو، محصول را بی فایده خواند و ابراز کرد علاقه بسیار پایینی به چنین دستگاهی وجود خواهد داشت. آخرین خبر از سوی کمپانی در آگوست منتشر شد که یکی از اعضای تیم GlassUp گفته بود "یافتن اجزاء مناسب برای ساخت چنین محصولی بسیار مشکل بوده ولی تولید کنندگان قطعات مورد نیاز را پیدا کرده ایم اما همچنان در پی یافتن توزیع کننده هستیم."

شارژر Dart

892371_440273216108932_9177875440643296673_o.0

کمپانی Finsix با ادعای زیر و رو کردن دنیای شارژر لپ تاپ ها پا به میدان گذاشت و ادعا می کرد محصولش 4 بار از آداپتورهای دیواری کوچکتر، و 6 بار سبک تر است. این ادعاها انقدر بزرگ بودند که به این کمپانی کمک کردند در جمع آوری سرمایه های عمومی مبلغی معادل بر 500.000 دلار سرمایه به دست بیاورد. ولی تا بحال این کمپانی سرمایه گذارانش را در طول سال گذشته در تاریکی نگه داشته و تاریخ تحویل برای خریداران اولیه اش را نیز تا ژوئن امسال عقب انداخته است.

دوربین 360 درجه Geonaute

geonaute

دوربین 360 درجه Geonaute بسیار شبیه به دوربین GoPro است ولی محیط پیرامونش را در سه جهت ثبت می کند. هم اکنون می توانید برای خرید این محصول ثبت نام کنید ولی هیچ زمانی برای عرضه آن وجود ندارد. نسخه ی دمو و اولیه آن البته در سال گذشته بسیار عالی بود. نمونه وسوسه انگیزی که به ما نشان می داد ویدئوها درون هدست های VR چگونه به نظر می رسند.

ساعت Twelve24 با تکنولوژی E ink

twelve24_clockone10_1020.1389149235

تکنولوژی E ink در کتابخوان های همراه، ساعت های هوشمند و تلفن های همراه بسیار عالیست ولی آیا در یک ساعت دیواری بزرگ با قیمتی معادل 499 دلار هم کاربرد دارد؟ ساعت Twelve24 E Ink دقیقا همین استفاده از این تکنولوژی را برده و می تواند با یک باتری، یک سال کامل کار کند. قرار بود این محصول در زمان نامعلومی در سال گذشته عرضه شود ولی در حال حاضر می توانید برای اطلاع از پیش فروش آن، ثبت نام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • farid
    farid | ۱۴ دی ۱۳۹۳

    امیدوارم امسال باتری ها هم یه تکونی بخورن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی