ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری اینتل در شرکت Vuzix

به نظر می رسد اینتل به خوبی پتانسیل موجود در صنعت عینک های هوشمند را می بینید. پیش از این شنیده شده بود که این شرکت با گوگل وارد همکاری شده تا در نسل بعدی ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

به نظر می رسد اینتل به خوبی پتانسیل موجود در صنعت عینک های هوشمند را می بینید. پیش از این شنیده شده بود که این شرکت با گوگل وارد همکاری شده تا در نسل بعدی عینک های هوشمند گوگل گلس، از چیپ های ساخت اینتل استفاده گردد.

چندی بعد هم خبری منتشر شد که اینتل با شرکتی به نام Luxottica برای ساخت عینک های هوشمند مدرن وارد همکاری شده و در جدیدترین اقدام، شنیده ها حاکی از سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری امریکایی ها در یک کمپانی دیگر با نام Vuzix در همین حوزه است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بنا به گفته Vuzix، اینتل رقم ۲۴.۸ میلیون دلار را وارد این شرکت کرده و در حدود ۳۰٪ از سهام آن را در اختیار خود درآورده است. البته این سازنده قطعه هیچ بیانیه ای در این رابطه خبری نداده. اما در اطلاع رسانی مطبوعاتی Vuzix عنوان شده که اینتل در کنار دیگر دارندگان سهام، از حقوقی همچون اخذ رای و انتخاب ۲ نماینده به عنوان هیئت مدیره در کنار ۵ عضو فعلی این شرکت، برخوردار خواهد بود.

شرکت Vuzix سازنده عینک هوشمند M100 است که در رویداد Consumer Electronics Show سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. از آن زمان این محصول بارها به روز رسانی شده و در حال حاضر از قابلیت کنترل صوتی Nuance به صورت آفلاین و همچنین، سازگاری کامل با دستگاه های با سیستم عامل اندروید و iOS برخوردار است.

در ژانویه سال ۲۰۱۳ این کمپانی خبر از توسعه عینک های آفتابی هوشمندی داد که از ظاهر طبیعی تری نسبت به محصولات حال حاضر بهره می برد. احتمال می رود این پروژه در سایه کمک مالی اینتل از آینده نسبتا روشنی برخوردار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی