ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن همراه
تکنولوژی

سقف بدهی تلفن ثابت و همراه برای قطع خط، چه مبلغی است؟

قطع شدن خط تلفن و موبایل به دلیل بدهی معوقه شاید برای شما نیز رخ داده باشد. اپراتورها مجاز هستند طبق ساختار در نظر گرفته شده با مشترکان بدهکار، برخورد کرده و خط آنها را ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

قطع شدن خط تلفن و موبایل به دلیل بدهی معوقه شاید برای شما نیز رخ داده باشد. اپراتورها مجاز هستند طبق ساختار در نظر گرفته شده با مشترکان بدهکار، برخورد کرده و خط آنها را قطع کنند.

این کار دارای ضوابط خاصی است و شرکت های مخابراتی باید بر مبنای این قوانین و چارت موجود خط تلفن کاربران خود را قطع کنند. این قاعده برای همه اپراتورها یکسان است. بیشتر مشترکان از این موضوع بی اطلاع بوده و نمی دانند با چه میزان بدهی تلفن ثابت یا همراهشان قطع می گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به منظور ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در نحوه برخورد ارائه کنندگان خدمات تلفن ثابت و همراه دائمی با مشترکان بدهکار و وصول به موقع مطالبات آنها، دستور العملی را تصویب کرده است.

اگر کارکرد مشترکان به میزان سقف بدهی برسد، اپراتور ارائه دهنده خدمات موظف است ابتدا اطلاع رسانی کرده و زمانی را برای پرداخت کارکرد تعیین نماید. پس از انجام این کار و در صورت عدم تسویه بدهی توسط کاربر، شرکت مخابراتی می تواند خط تلفن مذکور را قطع نماید.

مهلت زمان پرداخت در این ضوابط، مشخص شده که برای مشترکان تلفن ثابت و همراه دائمی بدون سپرده حداقل 24 ساعت، و برای کاربران دارای سپرده و تضمین پرداخت 72 ساعت است.

بعد از این مدت، دو هفته خط مشترک یک طرفه شده و در صورت عدم پرداخت بدهی، با ارسال اخطار کتبی، و در صورت عدم پرداخت پس از 6 ماه، اپراتور می تواند خط مذکور را به طور کامل قطع کند.

سقف بدهی مشخص شده به شرح زیر است:

جدول سقف بدهی تلفن ثابت و همراه دائمی
جدول سقف بدهی تلفن ثابت و همراه دائمی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    چرا هیچ جایی جوابگو نیست!؟ تلفن من رو هم برای 20 هزار تمن قطع کردن و الان 2 روزه پرداخت کردم ... سایت همراه اولم که **** فقط پول گرفتن بلدن :|

  • حبيب
    حبيب | ۲۴ فروردین ۱۳۹۵

    من بدهي خط رو پرداخت كردم پيامك تشكرشم رسيد چند ساعت بعد اس مس امد خط يكطرفه شده . مردم مچل كردن

  • جلیل
    جلیل | ۱۱ اسفند ۱۳۹۴

    خدا به سر شاهده هیچ قبضی در خانه ی مانیامده6800تومان هم مبلغ بوده تلفن رو قطع کردند یک صبح کامل دنبال وصلش بودم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی