ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماشین هایی که پایین ترین فروش را در سال 2014 داشتند

خودروسازان مطرح دنیا همه ساله سعی می کنند تا با عرضه محصولات جدید مشتریان بیشتری را برای خود دست و پا کنند و دست کم بتوانند مشتریان قبلی شان را حفظ کنند. اما در برخی ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۴ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

خودروسازان مطرح دنیا همه ساله سعی می کنند تا با عرضه محصولات جدید مشتریان بیشتری را برای خود دست و پا کنند و دست کم بتوانند مشتریان قبلی شان را حفظ کنند.

اما در برخی موارد این خودروها با اقبال عمومی روبرو نمی شود و بعضا به خاطر سنت شکنی هایی که در ساخت شان رخ داده ضررهای هنگفتی را بر دوش کمپانی های تولید کننده تحمیل می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا با 12 خودروی پر ضرر دنیا در سال 2014 آشنا شوید.

1- Cadillac ELR

1

در دو سال گذشته خودروی کاملا برقی و بسیار لوکس Tesla Model S سلطان بلامنازع صنعت خودروسازی دنیا بود. اما کادیلاک (از زیر شاخه های جنرال موتورز) امید داشت که با عرضه یک مدل دو درب، توجهات را از تسلا دور کرده و در عوض با جلب توجه خریداران آنها را به سالن های نمایش این محصول بکشاند.

تحلیلگران هیچگاه پیش بینی نکرده بودند که ELR به مرحله تولید انبوه برسد، اما تیراژ 2500 الی 3000 عددی تولید سالانه آن نشان داد که ELR می تواند به یک خودروی پیشرفته محبوب بدل شود.

با این همه طولی نکشید که جذابیت این محصول برای منتقدان و مشتریان کم شد و قیمت نه چندان پایین 75000 دلاری آن بسیاری را از خریدش مصرف کرد چراکه به اعتقاد آنها ارزش یک خودروی هیبری دو درب به مراتب کمتر از این میزان است.

2- Acura RLX

2

این خودرو هم نمونه دیگری از یک بلند پروازی نافرجام است. این اتومبیل چهار درب لوکس قرار بود که در سال 2014 و به عنوان مدلی جایگزین برای RL عرضه شود.

سواری این ماشین بسیار خوب است و از فناوری های مختلفی هم بهره می برد با این حال به خاطر نداشتن یک موتور V8 نمی تواند با دیگر خودروهای هم رده خود رقابت کند.

اما کمپانی Acura به تازگی یک مدل اسپورت ترکیبی را به سری محصولاتش اضافه کرده که دارای یک موتور 3.5 لیتری V6 است و توان آن از یک موتور برقی و همچنین ژنراتورهای مختلف تولید شده و قدرتی معادل یک موتور V8 را ایجاد می کند.

با این حال فروش این محصول سیری نزولی دارد و تا ماه نوامبر سال 2014 تنها 3180 عدد از آنها به فروش رفت که افتی 28.4 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

3- Chevrolet SS

3

مدت هاست که علاقمندان به محصولات شورولت خواهان عرضه یک مدل متحرک از عقب (Rear Drive) از سوی آن هستند و این کمپانی هم با عرضه مدل SS به این خواسته طرفدارانش پاسخ داد.

محصول فوق که توسط یکی از زیرشاخته های جنرال موتورز در استرالیا ساخته شده است در حدود 46000 دلار قیمت دارد و مانند مدل قبلی کوروت مجهز به یک موتور 6.2 لیتری V8 است.

متأسفانه تا به امروز تنها 2386 عدد از این خودرو فروخته شده و می توان گفت که کمترین میزان فروش را در میان محصولات شورولت داشته است.

4- Dodge SRT Viper

4

خبر خوب در رابطه با این محصول افت قیمت 12500 دلاری آن است که باعث افزایش 25 درصدی فروش آن در 11 ماه نخست سال 2014 شد.

خبر بد آنکه علیرغم کاهش قیمت قابل ملاحظه ای که به آن اشاره شد باز هم تعداد فروخته شده از این اتومبیل (که موتور آن توانی معادل 640 اسب بخار دارد) فراتر از 671 دستگاه نرفت.

در پایان می توان گفت که انتظار نمی رود غیر از شمار معدودی از علاقمندان به محصولات کمپانی تولید کننده و نوجوانان شیفته ظاهر زیبای آن، مشتریان جدیدی برای این اتومبیل پیدا شود و روند رو به نزول فعلی در فروش وایپر همچنان ادامه خواهد داشت.

5- Mitsubishi iMiEV

5

بازار خودروهای برقی همچنان کوچک است و تنها تعدادی محدود از آنها در کالیفرنیا و چند ایالت دیگر آمریکا به فروش می رود اما در میان این اتومبیل ها i-MiEV تنها مدلی است که با کمترین استقبال از سوی مشتریان روبرو شده و طبق گزارش کمپانی تولید کننده تنها 184 عدد از آن در 11 ماه ابتدایی سال گذشته میلادی به فروش رفت.

این فروش کم در حالی است که خودروی مذکور در 50 ایالت آمریکا موجود است و مقرون به صرفه ترین اتومبیل برقی باتری خور دنیاست که قیمتی برابر با 7500 دلار دارد.

با این حال شمار مشتریان آن کم است. از طرفی نیسان یکی از رقبای کمپانی سازنده آن است که خودروی برقی موسوم به Leaf آن در حدود 27098 نفر مشتری داشته است.

6- Scion iQ

6

کارشناسان در باب محبوبیت بازار اتومبیل های کوچک در ایالات متحده آمریکا و مزایای این خودروها سخن های رانده اند اما این مسأله تأثیری در فروش رو به افول خودروی iQ نداشته است.

لازم به یادآوری است که استون مارتین با عرضه تعدادی محدود از نسخه فوق اعلا از این ماشین در اروپا، باز هم نتوانست فروش این دسته از ماشین ها را متحول کند.

از عرضه محصولات سری Scion چهار سال می گذرد و افزایش قابل توجه قیمت بنزین اوضاع را برای تویوتا -کمپانی سازنده آن- بدتر کرده است.

تا ماه نوامبر سال 2014 تنها 1953 عدد از خودروی iQ به فروش رفت که نسبت به سال قبل افتی 49 درصدی را نشان می دهد.

7- Ford Flex/ Lincoln MKT

7

فروش این خودروی 7 نفره اس یو وی (شاسی بلند) تا ماه نوامبر سال 2014 کاهشی 6.5 درصدی را در قیاس با سال قبل تجربه کرد و رقم فروش 22036 را ثبت کرد.

بدنه بیش از اندازه کشیده این ماشین و طرح ثابت آن که در مقایسه با سال قبل تغییر محسوسی در آن دیده نمی شود باعث شده که مشتریان به جای خرید این مجصول، Ford Explorer را انتخاب نمایند که فروش آن در سال 2014 رشدی 6.2 درصدی داشته و به رقم 172707 عدد در سال گذشته میلادی رسید.

اوضاع برای لینکولن حتی بدتر از آن بوده و در سال گذشته میلادی تنها 4444 عدد از خودروی MKT آن به فروش رفت (که  17.9 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود) و در کل می توان آن را کم فروش ترین محصول فورد موتور در سال گذشته میلادی نامید.

8- Lincoln MKS

8

کمپانی Lincoln از زیرشاخه های فورد با عرضه مدل MKS، شانس زیادی در بازار سال گذشته نداشت. این خودرو فروشی معادل 7233 را در سال گذشته میلادی تجربه کرد که در قیاس با سال 2013 میلادی 25.6 درصد کاهش را نشان می دهد.

اتومبیل مذکور که در میان مدل های لوکس بازار قرار نمی گیرد و با بزرگان این دسته قابل قیاس نیست، بیشتر به نمونه باز طراحی شده ای از فورد Taurus با اندکی امکانات بیشتر شباهت دارد.

9- Hyundai Azera

9

خودروی سایز متوسط و زیبای آزرا که جزو دسته نیمه لوکس بازار به حساب می آید کم کم در حال محو شدن از سالن نمایشگاه هاست.

فروش این اتومبیل از ابتدای 2014 تا پایان ماه نوامبر (آذر ماه)، 35 درصد کاهش را نشان می دهد که در مجموع فروشی برابر با 6535 عدد داشت.

در طرف مقابل، مدل Cadenza از کمپانی کیا که رقیب جدی این خودروست فروشی به مراتب بیشتر را در سال گذشته میلادی تجربه کرد.

اما خودروی مجلل تر کمپانی هیوندای به نام Equus فروشی کمتر از نصف Azera داشته است. البته لازم به یادآوری است که Equus دو برابر آزرا قیمت دارد.

10- BMW Z4

10

زمانی که اقتصاد دچار بیماری شود، حتی ماشین های تحسین شده ای که جوایز مختلفی نیز دریافت نموده اند مشتریان کمتری خواهند داشت.

ماشین سریع و قرمز رنگ BMW که در حالت عادی هواداران زیادی دارد، در 11 ماه ابتدایی سال 2014 تنها 1983 خریدار پیدا کرد و فروشش نیز تا 13.4 درصد کاهش یافت.

 11-MINI Coupe/Roadster/Paceman

11

خط تولید محصولات مینی در سال های اخیر به قسمت های مختلفی تقسیم شد و به نظر می رسد که با عرضه مدل های مشابه از سوی فیات و کمپانی های رقیب، دیگر مجالی برای عرض اندام آن باقی نماند.

در 11 ماه ابتدایی سال گذشته فروش این برند 17.4 درصد کاهش پیدا کرده و تنها مدل اس یو وی آن به نام Countryman با افزایش فروش روبرو بوده است.

در واقع آنگونه که کمپانی تولید کننده می گوید در سال گذشته میلادی مدل های کوپه، روداستر (دو نفره) و سه درب مینی با مشکلات جدی در فروش روبرو بودند و به ترتیب 905، 1342 و 1953 دستگاه از آنها به خریداران عرضه شد.

مینی در بیانه تازه ای اعلام داشته که به زودی تولید مدل هایی که خریدار کمتری دارند را متوقف خواهد کرد و برای شروع با سه مدل یاد شده کار را آغاز می کند.

12- Volvo S80

12

فروش برترین خودروی ولوو موسوم به S80 در 11 ماه ابتدایی 2014 در حدود 4.3 درصد کاهش یافت و خریداران تنها 1674 دستگاه از اتومبیل یاد شده را با خود به خانه بردند.

اگر چه در سال های اخیر، کمپانی ولوو با در نظر داشتن اصول ایمنی تغییراتی را چه از لحاظ طراحی و چه از نظر مهندسی در این خودرو اعمال کرده با این حال مدت هاست که S80 نیازمند یک تحول بنیادین است.

این خودرو در قالب مدل های 4 و 6 سیلندر عرضه شد تا قدرت انتخاب کاربران بیشتر شود با این حال فروش S80 مدت هاست که تحت الشعاع خودرو های پر زرق و برق و لوکس قرار گرفته که در همین بازه قیمتی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • سعید
    سعید | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    من نمیدونم این قیمت 7500 دلاری برای iMiEV رو از کجا آوردید سایتش که میگه از 22995 دلار شروع میشه که برای همچین ماشین بدترکیبی خیلی خیلی زیاده:
    http://www.mitsubishicars.com/imiev

    در هر حال اگه 7500 دلار پیدا کردید، دو تا واسه من بگیرید نقد حساب میکنم :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی