ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [7 دی-14 دی]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بالاخره زمان تجربه بتای Halo 5: Guardians فرا رسید

halo5beta_610a

کسانی که Halo: The Master Chief Collection را خریداری کرده بودند تنها صاحب چند بازی قدیمی بازسازی شده و فیلم Nighfall نشدند، بلکه نسخه بتای بخش چند نفره شماره 5 این بازی هم گیر شان آمد. اما درست یک روز پیش از عرضه نسخه بتا، شبکه اکس باکس لایو با مشکلاتی گسترده مواجه شد که البته سریعا برطرف گشت. نسخه بتا از تاریخ 29 دسامبر سال گذشته تا 18 ژانویه امسال ادامه خواهد داشت و اگر این بسته را خریداری کرده بودید، حالا فرصت خوبی است تا به سراغ جدیدترین دست پخت 343Industries بروید و آخرین هیلو را در فاز بتا تجربه کنید.

Cry On، پروژه کنسل شده ساکاگوچی

cryonlastguard_610

پس از The Last Guardian حالا نوبت به Cry On رسیده؛ پروژه ای کنسل شده از سوی خالق بازی فاینال فانتزی. البته دلیل قیاس این بازی با The Last Guardian کنسل شدن پروژه بازی انحصاری سونی نیست (که البته هنوز نشده)، بلکه شباهت ساختار داستان است. این بار هم کودکی سرگردان با غول بزرگی هم بازی شده. قلب پاک دخترک، دل سنگی این غول را به دست آورده و حالا قدرت در کنار عاطفه قرار می گیرد تا هیچ نیروی تاریکی قدرت غلبه بر آن ها را نداشته باشد.

متاسفانه ساکاگوچی، سازنده بازی چند روز پیش ضمن انتشار تریلر معرفی و تصاویری از بازی، اعلام کرد که توسعه این پروژه دیگر در استودیو Mistwalker ادامه نخواهد یافت.

با نسخه محدود Halo 5: The Guardians آشنا شوید

H5Beta1-610

شما هم یکی عاشقین سینه چاک هیلو هستید؟ تا چقدر حاضرید برای نسخه پنجم این بازی بپردازید؟ 60 دلار؟ بیشتر؟ 100 دلار؟ به هر حال بعضی ها هم مایل اند 250 دلار بدهند و مجسمه ای بزرگ از مستر چیف را دریافت نمایند. همزمان با اعلام خبر شروع بتای نسخه پنجم، مایکروسافت از دو مدل محدود Halo 5: Guardians برای طرفدارانش پرده برداشت. در حالت عادی، شما می توانید 60 دلار بپردازید و یک نسخه فیزیکی یا دیجیتالی بازی را دریافت کنید اما اگر عاشق دریافت محتواهای اضافه هستید، این دو راه پیش روی شماست:

نسخه محدود با قیمت 100 دلار شامل محتوای فیزیکی و دیجیتالی اضافه خواهد بود که دارندگان نسخه 60 دلاری از آن بی بهره اند. نسخه محدود مخصوص کلکسیونرها 250 دلار قیمت دارد و علاوه بر موارد نام برده، شامل یک یا چند مجسمه هم خواهد بود که البته طرح های آن هنوز مشخص نشده. همین حالا می توانید با مراجعه به فروشگاه مایکروسافت یکی از این نسخه ها را سفارش داده و آماده ماجراجویی بعدی مسترچیف در هیلو 5 شوید.

بسته الحاقی جدید برای Hyrule Warriors معرفی شد

HWDLCPurchase-610

اگر Hyrule Warriors را دیرتر از دیگران خریده اید و زمان لانچ آن را پری-لود نکرده اید، بنابراین لباس های زیادی را از دست داده اید که لینک، گانوندورف و زلدا را به شمایلی دیگر در می آورد. برای هر کدام از کاراکترها، حالا بسته های 1 دلاری به عنوان بسته الحاقی در eShop قرار گرفته است که می توانید آن ها را خریداری کنید.

ماجرای ادامه دار پلی استیشن نتوورک

psn0105

با وجود برطرف شدن مشکلات اتصال به شبکه، هنوز هم برخی از کاربران گزارش های مختلفی از خرابی می دهند که یکی از معمول ترین آن ها ارور شماره CE-33987-0 است. اگر با این مشکل مواجه شده اید، برای برطرف کردن این مشکل می توانید راه زیر را امتحان کنید:

  1. به بخش تنظیمات شبکه بروید.
  2. گزینه برقراری اتصال اینترنت را انتخاب کنید.
  3. مدل اتصالی که مایلید را انتخاب کنید (سیمی یا وایرلس).
  4. گزینه Custom را انتخاب نمایید.
  5. شبکه اینترنت خود را انتخاب کنید و سپس یک رمز ورود روی آن بگذارید.
  6. یک آی پی آدرس اتوماتیک بگذارید.
  7. به بخش DHCP Host هیچ کاری نداشته باشید.
  8. از تنظیمات اتوماتیک DNS استفاده کنید.
  9. MTU را به صورت دستی وارد کنید.
  10. عدد را به 1472 تغییر دهید
  11. حالا اتصال اینترنتی خود را به شبکه چک کنید.

در هر صورت، مشکلات شبکه پلی استیشن نتوورک تا همین چند روز پیش ادامه داشت و سونی برای دلجویی از طرفداران و کسانی که نتوانستند در طول تعطیلات کریسمس از مزایای این شبکه بهره مند شوند، هدایایی در نظر گرفته بود. 5 روز اشتراک پلی استیشن پلاس برای تمام دارندگان حساب در روزهای مورد نظر و البته 10 درصد تخفیف روی هر کالایی که در پلی استیشن نتوورک قابل خریداری است.

بوید مالترر از مایکروسافت جدا شد

Multerer-610

اکس باکس لایو مجموعه تلاش تیمی از نوابغ مایکروسافت بود اما سردسته همه آن ها، بوید مالترر است. 10 سال پیش که این شبکه راه افتاد، وی نتیجه زحمات ابتدایی خود را توانست به صورت آنلاین ببیند و حالا می تواند به خود افتخار کند که بهترین شبکه آنلاین کنسولی را پایه گذاشته است. مالترر همچنین در طراحی و تولید کنسول های اکس باکس 360 و اکس باکس وان هم دستی داشته. وی حالا به سراغ پروژه ای جدید رفته که فعلا چیزی از آن مشخص نیست اما از فردی چون مالترر باید انتظار پروژه ای بزرگ را داشت.

نسخه بتای PlanetSide 2 و پلی استیشن 4

Planetside2PS4Jan-610

Planetside 2 بالاخره قرار است که در اختیار کاربران کنسول پلی استیشن 4 قرار بگیرد. اندکی دیر به نظر می رسد اما چه چیزی بهتر از یک بزی Free to Play روی شبکه پلی استیشن نتوورک؟ این بازی در حال حاضر روی شبکه استیم بازیکنان قابل قبولی دارد و از عناوین محبوب آنلاین به حساب می آید ولی ساخته Sony Online Entertainment است، بنابراین چرا نباید روی پلی استیشن 4 حضور داشته باشد؟ نسخه بتای بازی برای این کنسول در اوایل همین ماه منتشر می شود و کاربران می توانند به گروه های تست کننده ملحق شوند تا در ابعادی بزرگ تر بازی آماده عرضه شود.

رکورد جدید استیم

run-610

هر از چند گاهی چند رکورد جدید برای استیم و والو به ثبت می رسد و همزمان با شروع سال 2015، این شبکه توانست در زمینه تعداد کاربران آنلاین رکورد جدیدی به ثبت برساند. در روز اول ژانویه سال 2015، چهار روز پیش، بیش از 8.4 میلیون کاربر از طریق کامپیوتر خود به شبکه استیم وصل بودند که رکورد فوق العاده ای برای استیم به حساب می آید. اغلب کاربران این شبکه به بازی دوتا 2، کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو، تیم فورترس 2، فوتبال منیجر 2015 و البته اسکایریم علاقه شدیدی دارند.

همین چند روز پیش، حراج زمستانه استیم به پایان رسید که بهانه خوبی بود تا کاربران آنلاین شده و بازی های جدید و قدیمی را با قیمت های نازلی خریداری کنند. اگر با استیم، بزرگترین شبکه آنلاین پی سی گیمرها آشنایی ندارید، دیجیاتو را طی ماه های آتی دنبال کنید تا به تفصیل در مورد آن سخن بگوییم.

رکوردی که 3 ثانیه بهبود یافت

ocarinaspeed_610

Joel W. "Jodenstone" Ekman، یک گیمر مشتاق است که عاشق The Legend of Zelda: Ocarina of Time است. وی توانسته این شاهکار تکرار نشدنی را تنها در 18 دقیقه و 6 ثانیه و 96 صدم ثانیه به پایان برساند و رکورد جدیدی از خود به جای بگذارد. رکورد پیشین از آن گیمر دیگری بود و Ekman تنها توانسته 3 ثانیه زودتر از وی بازی را به پایان برساند که به هر حال جای تقدیر دارد. به پایان رساندن بازی ای که در حالت عادی چند ده ساعت از هر فرد عادی زمان می برد در این زمان اندک خارق العاده است.

ورژن ابتدایی کینکت برای ویندوز دیگر تولید نخواهد شد

k4w-sensorangle

ورژن ابتدایی کینکت که در تصویر بالا می بینید تنها روی اکس باکس 360 فروخته می شود و بس. دیگر کینکت های اول را نمی توانید در سطح بازار برای پی سی پیدا کنید. مایکروسافت اعلام کرد فروش این دستگاه برای کسانی که علاقه مند به ساخت پروژه هستند به پایان رسیده. بنابراین هر کس به کینکت علاقه دارد می تواند ورژن دوم را که روی کنسول اکس باکس وان هم در دسترس است را خریداری کند تا با تکنولوژی پیشرفته تری در تماس باشد.

مبارز عرب به Tekken 7 می آید

Shaheen-TK7-Ann

کاتسوشیرو هارادا، کارگردان و تهیه کننده Tekken 7 از کاراکتر جدیدی به نام شاهین پرده برداشت، یک مبارز عرب که اصلتا اهل کشور عربستان سعودی است. هیچ اطلاعات اضافه ای از مدل مبارزه او و یا داستانی که دارد مشخص نیست اما به هر حال بودن نماینده ای از خاورمیانه در یک بازی تماما شرقی، می تواند جالب باشد.

کارگردان District 9 و Elysium در پروژه Alien دست داشته

AlienBlomkamp-610

Neill Blomkamp دو شب پیش از طریق توییتر اعلام کرد که روی پروژه ای مرتبط به Alien کار می کرده و علی رغم اینکه عاشق آن بوده، دیگر کار روی آن را به اتمام رسانده. وی طرح های جدیدی از زنومورف (بیگانه اصلی که شکارچی انسان هاست) هم ارائه داده. اما به هر حال، بنا به دلایل نامعلومی، وی دیگر روی این پروژه کار نمی کند که البته جای تاسف دارد. وی با ساخت District 9 نشان داد که رابطه فوق العاده قوی و البته احساسی ای با موجودات فضایی دارد و می تواند یک فیلم خارق العاده در سری Alien بسازد. به هر حال این پروژه یا کنسل شده، یا در دستان کارگردان دیگری در حال جان گرفتن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • RAMIN
    RAMIN | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    اقا هیلو ۵ رو کامپیوتر هم کار میکنه دگه انقد تریف کردن کنجکاو شدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی