ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلتفرم انویدیا
تکنولوژی

رونمایی از پلتفرم Drive PX انویدیا در CES 2015

سیستم های رهگیری روی داشبورد صرفا برای زیبایی نیستند اما وقتی در خودرو وجود داشته باشند بودنشان نوعی مزیت است: پلتفرم جدید انویدیا به نام Drive CX یکی از همین سیستم هاست که چندی پیش رونمایی شد. داشبوردهای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۰

سیستم های رهگیری روی داشبورد صرفا برای زیبایی نیستند اما وقتی در خودرو وجود داشته باشند بودنشان نوعی مزیت است: پلتفرم جدید انویدیا به نام Drive CX یکی از همین سیستم هاست که چندی پیش رونمایی شد.

داشبوردهای دیجیتال به خاطر بهره مندی از امکانات گرافیکی پیشرفته، بسیار جذاب هستند و نمایشگرهای مختلفی که روی آنها تعبیه می شود شبیه سازی رفتار اشیاء پیرامون را به زیبا انجام می دهند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این بدان معناست که سیستم های مذکور از لحاظ ظاهر شبیه به همان فناوری هایی هستند که در فیلم های علمی و تخیلی شاهدشان هستیم.

حالا اینتل، اعلام کرده که به لطف پرازنده جدید آن به نام Tegra X1 ساخت چنین داشبوردهایی با قابلیت هایی که تنها در فیلم های علمی و تخیلی رنگ واقعیت را دیده اند، حقیقت دارد.

2015-01-04_2338

در حوزه اتومبیل های خودران هم باید گفت که خبرهای خوبی در راه است: انویدیا اعلام کرده که موفق به ساخت یک چیپست جدید برای این اتومبیل ها شده است.

کمپانی مذکور اعلام کرده که به لطف این چیپست ها، در آینده ای نه چندان دور، حسگرها و رادارهای مورد استفاده در خودروهای خودران جای خود را به دوربین ها خواهند داد و این مهم به لطف پلتفرم جدید آن موسوم به Drive PX محقق خواهد شد.

تکنولوژی Drive PX با بهره گیری از تراشه Tegra X1 از 2.3 ترافلاپ برق خودرو استفاده می کند و می تواند 12 دوربین مختلف را به یکدیگر متصل کرده و به صورت همزمان دو فید ویدئویی 4k با کیفیت 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

این به چه معناست؟ ساخت تصاویری با رزلوشن بالاتر که تشخیص عابران پیاده و موتورسواران را برای «مغز» سیستم آسان تر می کند.

کمپانی انویدیا همچنین از عبارت Neural Network یا شبکه عصبی در زمان معرفی این سیستم استفاده کرد که در واقع امکان تشخیص خودروهای در حال حرکت را بر حسب نام کارخانه تولیدی آنها فراهم می کند.

Digiato Banner CES

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی