ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جی فکلس ۲ رسما معرفی شد؛ نگاهی نزدیک به موبایل خمیده ال جی

جی فکلس ۲ دومین تجربه کمپانی کره ای ال جی در زمینه ساخت تلفن های هوشمند با صفحه نمایش خمیده است که دقایقی پیش در نمایشگاه CES در برابر خبرنگاران، در رویداد اختصاصی ال جی، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۰

جی فکلس ۲ دومین تجربه کمپانی کره ای ال جی در زمینه ساخت تلفن های هوشمند با صفحه نمایش خمیده است که دقایقی پیش در نمایشگاه CES در برابر خبرنگاران، در رویداد اختصاصی ال جی، در برابر دیدگانمان قرار گرفت. این نوزاد که کمتر از یک ساعت عمر دارد ظاهرش را از پدرش به ارث برده ولی قدرتی مثال زدنی در سینه دارد که همگان را خیره می کند. تلفن همراه جدید ال جی که با چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ پا به عرصه حضور گذاشته، دارای چندی از بهترین خصوصیات برادر بزرگترش، G3 نیز هست.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ces-2015-lg-g-flex-2-7570.0

تلفن های خمیده همچون یاغیانی می مانند که در صنعت تلفن همراه هنوز آنچنان جایی باز نکرده اند. آن ها از سایرین متفاوت هستند. تفاوت، همیشه بد نیست ولی مشکل اینجاست که این محصولات دلیلی برای تفاوتشان با سایرین ندارند.

دکتر Ramchan Woo، طراح جی فکلس جدید،‌ می گوید‌ «تمام طراحی های جدید فرمول ساده ای را در پیش گرفته اند که از خطوط مستقیم و طرحی مستطیل مانند پیروی می کند،‌ شاید بخاطر سادگی در طراحیشان. ولی ساخت تلفن های خمیده بسیار مشکل تر از طراحی ماشین،‌ لوازم برقی خانگی و غیره است. البته ساخت این تلفن ارزش این همه زحمت را داشته، چون حس زیبایی شناسی و ارگونومی که این محصول به شما انتقال می دهند وصف ناپذیر است.»

در ادامه دکتر Woo سوالی که ذهن خیلی ها را درگیر کرده را پاسخ می دهد. چرا خمیده؟

«بزرگ ترین و ساده ترین جواب، زیبایی بیشتر این محصول است.»

الزامی وجود ندارد که با نظریه دکتر Woo در خصوص حس خاص این تلفن همراه و پیشرفت های حاصل شده در نسخه دوم موافق باشید. بزرگ ترین انتقادی که به ال جی در خصوص نسل قبلی این تلفن همراه وارد شد در مورد سایز بیش از حد بزرگش یعنی ۶ اینچ بود. افراد با این سایز بزرگ و این حالت خاص نمی توانستد آن را درست در دست گیرند و از آن استفاده کنند. تعداد زیادی نیز از رزولوشن صفحه نمایش که صرفا به کیفیت HD قناعت کرده بود گله می کردند.

ces-2015-lg-g-flex-2-7579.0

حال با گذشت زمان و ارتقا تکنولوژی OLED صفحه نمایش های ال جی، این کمپانی تصمیم گرفته تا از زرولوشن Full HD بهره برده و در جواب انتقادات، سایز این تلفن همراه را نیز به ۵.۵ اینچ کاهش دهد. کمپانی کره ای همچنین مقدار خمیدگی این دستگاه را در مقایسه با محصول سال گذشته کمتر و به مقدار قابل قبول تری رسانده است. با تغییراتی که این تلفن در خود دیده،‌ حال می توان آن را محصولی بسیار بهتر نسبت به نسل قبلی دانست که احتمالا طرفداران بسیار بیشتری نیز خواهد داشت.

ces-2015-lg-g-flex-2-7602.0

ارتقا بعدی در این محصول، نسل دوم از درب پشتی خود ترمیم شونده ی آن است. حال این درب قادر است خراش های وارده را در کمتر از ۱۰ ثانیه بر طرف کند. این قاب بسیار براق هم بوده و از رنگ قرمز و نقره ای زیبایی بهره می برد. جنس این درب که از پلاستیک براق است، به راحتی اثر انگشت را جذب نکرده و خودنمایی نور در آن بیش از هر چیز دیگری به چشم می آید.

ces-2015-lg-g-flex-2-7604.0

G Flex 2 قطعا جایی در کلاس تلفن های خاص داشته و قیمتی بالاتر از پرچمدار ال جی به نام G3 و همچنین پرچمدار بعدی آن خواهد داشت. سال گذشته نیز همین اتفاق برای سری جی فلکس و سری G افتاد. البته G Flex 2 را نمی توان با محصول سال گذشته اش مقایسه کرد و این تلفن همراه برتری های فراوانی نسبت به نسل قبلی دارد.

ces-2015-lg-g-flex-2-7657.0

تیم مهندسی داخلی ال جی، G Flex 2 را در برابر شوک های الکتریکی و ضربه ها مقاوم تر و با دوام تر ساخته است. هرچند که این محصول در دست کمی سخت تر به نظر می رسد ولی در واقع Flex 2 الاستیک داخلی باعث می شود که در صورت فشار یا سقوط، به سرعت انرژی در سرتاسر بدنه توزیع شود تا از صدمه داخلی جلوگیری شود.

ces-2015-lg-g-flex-2-7625.0

حتی Ramchan Woo در گفتگویی عنوان کرده که G Flex 2 در برابر سقوط و حتی نشستن شما بر روی آن مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. برای اثبات این موضوع چندین بار تلفن هوشمند خود را بر روی زمین پرتاب کرد. برای تست این موضوع نویسنده Verge این محصول را بارها به هوا پرتاب کرد و در رابطه با نتیجه چنین می گوید: "من طبق گفته Woo این تلفن همراه را چندین بار مورد تست ضربه قرار دادم و از فاصله شش متری به روی بتن سخت رها کردم. اما حتی یک دندانه یا فرورفتگی هم به روی بدنه آن ایجاد نشد."

Woo گفت: "شما حتی می توانید به روی آن بنشینید." و سپس با شور و هیجان این موضوع را نشان داد.

ال جی پا را فراتر از شیشه محافظ Corning Gorilla Glass 3 نهاده و به وسیله ترفندهای شیمیایی خاص خود، مقاومت دستگاه را تا ۲۰ درصد بالاتر از حالت عادی برده است. کره ای ها نام این شیشه را Dura-Guard Glass نهاده و اشاره به این موضوع دارد که بهبودی های بسیاری مخصوصا در لبه های شیشه اضافه کرده. برخلاف گوریلا گلس که تمرکز را بر حفاظت بر مرکز نمایشگر گذاشته و لبه ها محافظت جالبی ندارند.

ces-2015-lg-g-flex-2-7631.0

نمایشگر هم به خودیِ خود بسیار چشم نواز است. بارها به این شرکت انتقاد شده بود که جی۳ نیازی به نمایشگر QHD ندارد ولی این موضوع در رابطه با G Flex 2 تکرار نشده است. تلفن هوشمند جدید ال جی از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰پی برخوردار است که به لطف پنل OLED، صفحه نمایش بسیار زیبا جلوه می کند. همچنین کره ای ها با اضافه کردن قابلیتی شبیه به آنچه که در موتورولا دیدیم، ولی این بار به وسیله سوایپ عمودی در نمایشگر خاموش می توان از آخرین نوتیفیکیشن ها بدون نیاز به روشن شدن تمام پیکسل ها مطلع شد.

ces-2015-lg-g-flex-2-7648.0

تمام موارد بدون وجود یک نرم افزار بهینه سازی شده بیهوده می شود. ال جی در کنار اندروید ۵.۰ لالی پاپ رابط کاربری خاص خود را استفاده کرده است. از نظر ظاهری این محصول همان پوسته ای که پیشتر در اندروید ۴.۴ جی۳ دیده بودیم را تکرار کرده است. پردازنده این محصول اسنپدراگون ۸۱۰ است که بهترین عملکرد را در اندورید به نمایش می گذارد.

ces-2015-lg-g-flex-2-7651.0

بیشتر مشخصات فنی G Flex 2 مشابه آخرین پرچمدار کره ای ها یعنی جی۳ است: همان سایز نمایشگر و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری (که البته جداناشدنی است)، رم ۲ یا ۳ گیگابایتی، فضای داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی که می توان به وسیله MicroSD به حجم آن افزود.

در مورد دوربین هم از همان لنز ۱۳ مگاپیکسلی جی۳ استفاده شده که مجددا از ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری محصول پیشین برخوردار است. فوکوس لیزری خودکار و لرزشگیر اپتیکال جی۳ در G Flex 2 هم به کار رفته. همچنین فلاش LED دو گانه نیز به طبیعی تر شدن رنگ عکس ها کمک شایانی می کند.

ces-2015-lg-g-flex-2-7670.0

فن آوری های NFC، بلوتوث ۴.۱، وای فای 802.11ac و پشتیبانی از شبکه LTE دیگر مشخصات سخت افزاری این محصول را تشکیل می دهد. مجددا باید بگوییم استفاده ال جی در کاهش باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری که پیشتر در G Flex استفاده کرده بود، محصول دوم را باریک تر و ارگونومیک تر ساخته و باید اعتراف کنیم که ۳۵۰۰ میلی آمپر برای یک تلفن همراه هوشمند با این ابعاد بیش از حد زیاد است.

ces-2015-lg-g-flex-2-7688.0

اما اینکه چرا ال جی به نمایشگر منحنی بهای بیش از حد می دهد هنوز مشخص نیست و بعید می دانیم که جواب قاطعی هم دریافت نماییم. طراحی انحنای عمودی تنها یکی از بسیار موارد جدید به کار رفته در این تلفن همراه هوشمند است و آنطور که ال جی می گوید، این موضوع باعث می شود دستگاه نه تنها جذاب تر، بلکه برای کاربر حس راحت تری را هم ارمغان بیاورد.

ces-2015-lg-g-flex-2-7697.0

اتفاقا همین دو موضوع در بررسی های انجام شده صحت ادعای ال جی را اثبات کرد و نشان داد کره ای ها به طور جدی قصد دارند صنعت تلفن همراه را بهبود ببخشند. چرا که این شرکت تلفن های همراه هوشمندی می سازد که نه تنها از نظر ظاهری زیبا هستند، بلکه از نظر فیزیکی هم عملکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش می گذارند. انهنای G Flex 2 نیز یکی از همین بهبودهایی است که ال جی بنیانگذار آن بوده است.

ces-2015-lg-g-flex-2-7701.0

G Flex 2 در اواخر این ماه در کره به فروش می رسد و به احتمال بسیار زیاد، عرضه آن به سرعت در دیگر نقاط دنیا نیز آغاز خواهد شد. نه از نظر سخت افزاری، بلکه در حوزه قیمتی مطمئنا بالاتر از پرچمداران این شرکت قرار خواهد گرفت ولی این موضوع با توجه به تکنولوژی هایی که در این محصول به کار رفته چندان دور از ذهن نبوده و نیست.

G Flex 2 محصولی است که به خوبی می تواند کاربر را راضی نگاه دارد و همپای دیگر پرچمداران این شرکت، جزو برترین محصولات کره ای ها محسوب شود.

ces-2015-lg-g-flex-2-7713.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7730.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7733.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7742.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7750.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7756.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7767.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7795.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7803.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7437.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7456.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7490.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7506.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7527.0

ces-2015-lg-g-flex-2-7564.0

 

Digiato Banner CES

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • امیری
    امیری | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    خدایی ترجمه فارسی کوشی های ال جی. را
    هیچ برند دیگه ای نداره دقیقا جمله ومتن به فارسی سلیس ترجمه شده نه کلمه به
    کلمه که معنی چندانی به کاربرنمی رسونه.

  • kl
    kl | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    حالا همه با هم....
    ای باریک الله LG...
    هزار ماشاالله LG...
    اهااااااااا....بیاوست...
    چیه...؟خو دوسش دارم

  • kl
    kl | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    حالا همه با هم....
    ای باریک الله LG...
    هزار ماشاالله LG...
    اهااااااااا....بیاوست...
    چیه...؟خو دوسش دارم...

  • س
    س | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    اوووووف عااشقتتتم الجی و عاشق جی فلکستم ... اینا فقط یه چشمه از نواوری های الجیه که اپل و سام رو به آتیش کشید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی