ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از دوربین امنیتی Welcome با قابلیت تشخیص چهره

Netatmo یکی از شرکت های نه چندان مطرح در نمایشگاه CES 2015 است که می خواهد منازل شما را هوشمندتر کند تا از این پس بدانید که چه کسی در مقابل درب منزل تان راه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۰

Netatmo یکی از شرکت های نه چندان مطرح در نمایشگاه CES 2015 است که می خواهد منازل شما را هوشمندتر کند تا از این پس بدانید که چه کسی در مقابل درب منزل تان راه می رود.

دستگاه مبتکرانه ای به نام Welcome راهکار این کمپانی برای محقق نمودن این ایده است. ولکام در واقع نوعی دوربین استوانه ای شکل و کوچک است که درب منزل را تحت نظر گرفته و سپس به مالک اعلام می کند که چه فردی در حال وارد شدن است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

دستگاه به گونه ای طراحی و تنظیم شده است که می تواند هویت افراد را تشخیص داده و سپس با ذکر نام فرد، صاحب خانه را از آمدن او باخبر کند.

اگر دوربین یاد شده نتواند چهره فرد را تشخیص دهد باز هم هشداری را برای مالک منزل می فرستد و همین قابلیت، محصول مورد بحث را به نوعی ابزار امنیتی مبتکرانه بدل کرده است.

کمپانی سازنده این دوربین اعلام کرده که ولکام می تواند یک ابزار مناسب برای مراقبت از کودکان و سالمندان خانواده باشد. خبر بسیار خوبی است که شرکت مذکور چنین کاربردی را برای آن در نظر گرفته است چراکه به غیر از اینها، می توان به طرق دیگری هم از این دوربین استفاده کرد.

برای مثال می توانید اپلیکیشن های مورد نیاز را روی تلفن هوشمند، تبلت یا هر دستگاه دیگری بارگزاری کرده و به صورت زنده به تماشای محتوی در حال ضبط توسط دوربین بنشینید.

اما Netatmo با در نظر داشتن این پتانسیل، دوربین ولکام را به گونه ای طراحی کرده که با اعمال پاره ای تنظیمات دیگر هشدارها یا تصاویر ضبط شده برخی اشخاص خاص را برای مالک منزل ارسال نکند و به بیان دیگر مانع از بروز اختلال در فعالیت روزانه کاربر شود.

کلیه تصاویر به صورت لوکال ضبط می شوند و به همین دلیل دیگر جای هیچگونه نگرانی از بابت حفظ حریم خصوصی وجود نخواهد داشت.

قابلیت تشخیص چهره گاهی موفقیت آمیز است و گاهی هم با شکست روبرو می شود و مشخص نیست که دوربین ولکام چگونه می خواهد این مسأله را مدیریت کند.

به علاوه مشخص نیست که این محصول چه مزایایی را برای کاربران دیگر (غیر از والدین) خواهد داشت اما روشن است که دوربین فوق می تواند رقیبی جدی برای سیستم های امنیتی خانگی باشد.

مانیتورهای نمایش ویدئوهای خانگی از جمله حوزه های رو به رشد دنیای فناوری هستند و ابزاری مانند ولکام، می تواند سودمندی این آنها را دو چندان کند.

گفته می شود که این دوربین زیبا از بهار امسال وارد بازار م شود با این حال هنوز قیمت آن هنوز هم در هاله ای از ابهام است و علاقمندان به این محصول باید همچنان منتظر اعلام قیمت از سوی کمپانی سازنده باشند.

Camera-deco.0 Camera-Iphone-HD.0 Camera-seule-HD.0

Digiato Banner CES

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی