ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از Nokia 215، با قیمت ۲۹ دلار رونمایی کرد

طرفداران نوکیا از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد: مایکروسافت هنوز این برند را به طور کامل از بین نبرده است. این کمپانی دقایقی پیش از تلفنی جدید، با نام Nokia 215 رونمایی کرد که ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۴

طرفداران نوکیا از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد: مایکروسافت هنوز این برند را به طور کامل از بین نبرده است. این کمپانی دقایقی پیش از تلفنی جدید، با نام Nokia 215 رونمایی کرد که مقرون به صرفه ترین موبایلی است که قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارا بوده و در سه ماهه اول ۲۰۱۵، در خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اروپا به فروش خواهد رسید.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

انتظار می رود مایکروسافت، به استفاده از نام شرکتی که سال گذشته بخش موبایل آن را به مالکیت خود درآورد، در برخی محصولات ادامه دهد. Nokia 215 یک تلفن هوشمند نیست، در نتیجه سیستم عامل ویندوزفون را نیز اجرا نخواهد کرد. اما دستگاهی با قیمت فوق العاده ارزان محسوب می شود: ۲۹ دلار، بدون احتساب مالیات.

دیگر ویژگی جالب این دستگاه، به غیر از قیمت رقابتی آن، استفاده مایکروسافت از سیاستی خاص برای جلب توجه کاربران به آن است؛ اضافه کردن برخی ویژگی های تلفن های هوشمند به موبایلی غیر هوشمند.

در فوریه سال ۲۰۱۳، نوکیا دست به عرضه موبایلی ساده با قیمت ۸۵ دلار زد که برخی امکانات تلفن های هوشمند را دارا بود. اکنون، ۲ سال از آن زمان گذشته و مایکروسافت، همان استراتژی را با قیمتی پایین تر به کار گرفته است؛ هرچند 215 از اتصال به نسل سوم شبکه های موبایل پشتیبانی نکرده و دیوایسی 2G به همراه بلوتوث محسوب می شود و واژه 'قابلیت اتصال به اینترنت' آن، صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

در واقع، Nokia 130 که پیش از این در ماه آگوست معرفی شده بود، با داشتن قیمت ۲۵ دلاری، از این دستگاه ارزان تر است اما این چند دلار اضافه، ویژگی های 'هوشمند' بیشتری را به آن اضافه کرده. یکی از مهم ترین این ویژگی ها، اپلیکیشن پیام رسان فیسبوک است که به موجب آن، شما می توانید هنگان دریافت پیام از دوستان تان در این شبکه اجتماعی، در نوکیا ۲۱۵ خود نیز آن را ببینید.

به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد با این تلفن ارزان قیمت، کاربران علاقه مند به استفاده از اینترنت را جذب کند. هرچند تجربه گشت و گذار در فضای وب با این دستگاه، تجربه ای لذت بخش نخواهد بود. بنابراین، کمپانی یاد شده قصد دارد از محبوبیت فیسبوک و برند نوکیا، برای رشد در بازار های در حال توسعه استفاده کند.

مایکروسافت در بیانیه ای اعلان داشت: نوکیا ۲۱۵، اولین تلفن ارزان قیمت ماست که به همراه پیام رسان فیسبوک عرضه می شود و امر ارتباط با دوستان و خانواده را برای کاربران تسهیل می کند.

اما چرا مایکروسافت به جای کاهش قیمت تلفن های هوشمند سری لومیا، دست به ساخت چنین تلفنی زده است؟ در واقع، به زودی این کار را هم انجام می دهد. این دستگاه ۲۹ دلاری، می تواند راه خود را به بازار هایی باز کند که هرگز برای لومیا ممکن نخواهد بود. این شرکت امیدوار است با قیمت رقابتی محصول جدیدش، کسانی را که قصد خریداری اولین موبایل شان را دارند به سمت خود سوق دهد.

استفاده از پلتفرمی دیگر جهت توسعه برند مایکروسافت نیز از دیگر سیاست های به کار رفته توسط کمپانی مورد بحث به شمار می رود؛ Nokia X را به خاطر دارید؟ اما پس از خریداری بخش موبایل نوکیا، این کمپانی تلفن های اندرویدی خود را از رده خارج کرده تا بر روی توسعه تلفن های هوشمند لومیا تمرکز کند.

در حالیکه انتظار می رفت این غول دنیای فناوری تمام موبایل های پایین رده نوکیا را از بین ببرد، Jo Harlow مدتی پیش اظهار داشت که پتانسیل جذب کاربران بسیاری از طریق تلفن های اررزان قیمت و پایین رده وجود دارد. به نظر شما این محصول چه آینده ای در پیش روی خود خواهد داشت؟ روشن یا تاریک؟

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Nokia-215.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • داود
    داود | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    سلام.من یه دونه نوکیا 215 خریدم گوشی خوبیه فقط اشکالش اینجاست که وقتی گوشی رو قفل میکنم برام پیام میاد کل پیام رو بدون بازکردن قفل میشه خوند.به نظر شما راهی هست که کسی نتونه پیامها رو بخونه؟

  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • دیوانه
    دیوانه | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    جون میده برا sms نوشتن،

  • خسته
    خسته | ۲۸ دی ۱۳۹۳

    ایول بابا عجب گوشی باحالی ، حالا کی میاد؟!!

  • عباس جاويدى
    عباس جاويدى | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    سلام خدمت دوستان عزيز.
    من ميخوام بدونم آيا اين گوشى بلوتوث و چراغ قوه هم داره يانه؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی