ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد
تکنولوژی

پهپاد موشک گریز ایرانی با نام «ثارالله» طراحی شد

پژوهشگران ایرانی موفق شدند، نخستین پهپاد موشک گریز دنیا در ارتفاع 80 هزار متری را با نام «ثارالله» طراحی نمایند. حسن اکبری لایق به عنوان مجری این طرح گفت: با توجه به پیشرفت پهپادها و ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

پژوهشگران ایرانی موفق شدند، نخستین پهپاد موشک گریز دنیا در ارتفاع 80 هزار متری را با نام «ثارالله» طراحی نمایند.

حسن اکبری لایق به عنوان مجری این طرح گفت: با توجه به پیشرفت پهپادها و افزایش قدرت موشکی برای انهدام آنها، پهپاد موشک گریزی ساخته شده که برای اولین بار در دنیا می تواند از موشک های حرارتی و هوا به هوا فرار کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به گفته وی هیچ موشکی نمی تواند تا نزدیکی 250 متری این وسیله فناورانه بیاید و برای اولین بار است که این فناوری بر روی پهپاد 4 کیلویی طراحی شده است.

مجری طرح پهپاد «ثارالله» افزود: با توجه به کارایی این ابزار در بخش فناوری اطلاعات، کمک به زلزله زدگان و برای حفظ محیط زیست، در صورت بروز مشکل در این پهپاد، سامانه ایمنی فعال شده و ظرف مدت 40 دقیقه می تواند در محل امنی فرود بیاید.

اکبری لایق ادامه داد: در صورتی که محل فرود، داخل منطقه ایمن (مشخص شده توسط فرستنده) نباشد، پهپاد به صورت خودکار تجزیه شده و کاملا از بین می رود.

او درباره مشخصات فنی و ظاهری این پهپاد اظهار کرد: طول بالها 173 سانتی متر، وزن 4 کیلو و سرعت پرواز معمول160 کیلومتر بر ساعت است. البته در لحظه شتاب سرعت این پهپاد به 200 کیلومتر در ساعت رسیده و مدت زمان پرواز بدون سامانه ایمنی 1 ساعت خواهد بود.

یادآور می شود پهپاد مذکور در بالاترین ارتفاع تا 8 هزار متر اوج گرفته و در زمان های ضروری با سقوط آزاد به ارتفاع 100 متری می رسد.

این پهپاد که می تواند همراه با سامانه ایمنی خود حدود 100 دقیقه پرواز نماید توسط محققان داخلی ساخته شده و علاوه بر استفاده در قسمت های نظامی و اطلاعاتی، می توان از آن در کمک به مخیط زیست، شناسایی و کمک به زلزله زدگان، ترسیم و به روز رسانی نقشه های جغرافیایی در مناطق صعب العبور و دیگر موارد اجتماعی بهره برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • elias sajjadi
    elias sajjadi | ۶ اسفند ۱۳۹۵

    میمیرن یه ماشین درست حسابی بسازن

  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی