ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کست به جنگ AirPlay اپل می رود

امروز گوگل اعلام کرد کروم کست برای این شرکت موفقیتی قابل توجه محسوب می شود و این ابزار هم اکنون در ۲۷ کشور دنیا به صورت رسمی عرضه و کاربران می توانند از خدمات مبتنی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۲۲:۱۲

امروز گوگل اعلام کرد کروم کست برای این شرکت موفقیتی قابل توجه محسوب می شود و این ابزار هم اکنون در ۲۷ کشور دنیا به صورت رسمی عرضه و کاربران می توانند از خدمات مبتنی بر آن بهره بگیرند.

حالا گوگل تکنولوژی مشابهی را برای سرویس های استریم صوتی و از طریق گوگل کست برای صدا (Google Cast for audio) و اسپیکرهای مبتنی بر گوگل کست معرفی کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این تکنولوژی یعنی Google Cast for Audio کاربران را قادر می سازد موسیقی و یا صوت را از طریق تعدادی از اپلیکیشن ها و سرویس های برگزیده همانند Rdio، NPR One، Google Play Music و... به صورت وایرلس بر روی اسپیکرها، ساوند بارها و رسیورهایی که اصطلاحاً Google Cast-Ready هستند و از بهار امسال رسماً وارد بازار خواهند شد استریم نمایند.

نکته ی قابل توجه در اینجاست در میان فهرست سرویس ها و اپ هایی که اعلام گشته توسط گوگل کست برای صدا پشتیبانی می شوند نام مهم ترین و پرطرفدارترین سرویس پخش موسیقی آنلاین، موسوم به اسپاتیفای دیده نمی شود.

گوگل اعلام کرده است برای ارائه ی اولین سری محصولات صوتی که از گوگل کست پشتیبانی به عمل می آورند با کمپانی های سونی، ال جی، HEOS و Denon (تصویر بالا متعلق به محصول همین شرکت است) وارد همکاری شده و اولین اسپیکرها و ساوند بارهایی Google Cast-Ready توسط همین برندها عرضه خواهند شد. البته گفته شده است در طول سال شرکت های دیگری نیز به تولید محصولات دارای پشتیبانی از گوگل کست خواهند پرداخت.

اکنون و با انتشار این خبر به نظر می آید گوگل قصد دارد رسماً تکنولوژی AirPlay‌ اپل را زمین گیر کند و به شکلی جدی به رقابت با آن و محصولات مرتبطش بپردازد. البته خبر خوب برای کاربران این است که سونی و Denon از همین الان اعلام کرده اند برخی محصولات آتی آنها از هر دو تکنولوژی ایر پلی و گوگل کست پشتیبانی خواهد نمود.

Digiato-03---1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • حميد
    حميد | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    آقايون دعوا نكنيد ! من هم chrome cast دارم و هم Air play dev ، با كروم
    كست هر كاري كردم نتونستم چيزي رو تلويزيون پخش كنم ولي Air play همچي
    پخش كردم به راحتي و بدون پيچيدگي .

  • zoroastrian
    zoroastrian | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    چیزی ندارم بهتون بگم . تیم دیجیاتو جز خسته نباشید . مرسی .

  • javad.H
    javad.H | ۱۵ دی ۱۳۹۳

    دیجی باز آمار بازدید کنندهاتون حسابی رفته بالا سرورها ارور میدن یکی در میون مطلب باز میکنه؟؟؟ لطفا رسیدگی کنید!
    :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی