ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیح یک مسئول رگولاتوری از بی خطر بودن پارازیت و تشعشعات موبایل

مدیرکل صدور پروانه سرویس های رگولاتوری اظهار کرد: سیگنال های پارازیت ماهواره که به نام امواج تداخلگر شناخته می شوند، ضعیف بوده و فقط گرما تولید می کند. عظیم فرد با اشاره به وجود دو ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۰

مدیرکل صدور پروانه سرویس های رگولاتوری اظهار کرد: سیگنال های پارازیت ماهواره که به نام امواج تداخلگر شناخته می شوند، ضعیف بوده و فقط گرما تولید می کند.

عظیم فرد با اشاره به وجود دو نوع اشعه یونیزه و غیر یونساز، توضیح داد: امواج یونیزه مانند آلفا، گاما و بتا دارای فوتون قوی بوده و از مواد رادیو اکتیو ساخته می شوند که می توانند مولکول را به یون تبدیل کنند. اما اشعه های غیر یونساز که به امواج رادیویی معروفند، قوی نبوده و تولید یون نمی کنند و فقط می توانند گرما تولید نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی افزود: انواع شبکه های موبایل، پخش صدا، تلویزیون و هوانوردی امواج رادیویی دارند که در دسته امواج غیر یونیزه قرار می گیرند. علاوه بر اندازه گیری حد تشعشع در آزمایشگاه، این کار در محیط زندگی مردم نیز انجام می شود و تا کنون از سوی سازمان های جهانی هم مستندی که بتواند ثابت کند این اشعه ها برای افرادی که در معرض آنها قرار دارند مشکلاتی به وجود آورده، اعلام نشده است.

با باتری نیمه قلمی نیز می توان پارازیت انداخت

مدیرکل صدور پروانه سرویس های سازمان تنظیم مقررات رادیوی با بیان اینکه امواج رادیویی نمی توانند تولید یون کنند حتی اگر برای پارازیت ساخته شده باشند، اعلام کرد: باید فرکانس، 10 به توان 6 برابر افزایش یابد تا یونیزه شود. این درحالی است که برای تداخل بر روی ماهواره نیازی به تولید این مقدار توان نیست و با یک باتری نیمه قلمی هم می توان روی ماهواره ها پارازیت انداخت.

عظیم فرد تاکید کرد: امواج تداخلگر یا همان پارازیت ها با تشعشع بیشتر از امواج ماهواره می توانند گیرنده را اشباع کرده و از دسترس خارج نمایند. با توجه به اینکه امواج ارسالی ماهواره ها به زمین بسیار ضعیف هستند، به راحتی و با موج ضعیف می توان گیرنده را از کار انداخته و نیازی به ساخت سیگنال قدرتمند نخواهد بود.

موبایل های جدید تشعشع کمتری دارند

او درباره عدم به خطر افتادن سلامت انسان ها با استفاده از مویایل های جدید، گفت: به هر میزان که فناوری بالاتر رود قدرت تشعشع آن پایین می آید و این امر به خاطر استفاده کمتر از باتری ها و توان پایین تر تکنولوژی در راستای حرکت به سمت فناوری سبز است.

سلامت تلفن همراه 3G و 4G بیشتر است

این مسئول رگولاتوری با اشاره به توان رادیویی حداکثر 2 ولتی تلفن های همراه در زمان برقراری ارتباط بیان کرد: هر چه موبایل افراد جدیدتر و دارای فناوری بالاتر مانند 3G و 4G باشد، توان مصرفی آن پایین تر آمده و احتمال خطر آن به صفر نزدیک می شود.

چشم انسان در معرض خطر گرمای تولیدی امواج

وی یادآورد شد: اکنون نکته واضح و مسلم این است که امواج رادیویی تلفن همراه فقط گرما تولید کرده و یونیزه نیستند. بدین معنی که این امواج در توان بسیار بالا نیز گرما تولید نموده و در این میان تنها چشم انسان حساس تر از سایر اعضا است که می تواند در این جریان القایی آسیب ببیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • دانش
    دانش | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    امین بعضی ادما هستن اصلا خوش اومدن از چیزی رو بلد نیستن. ملت نه دستگاه برای سنجش دارند و ونه دانششو البته درصدی.


    اگر به شما کاغذی نشون بدن که توش نوشته شده باشه مار میترسی؟؟؟ ولی اگر مار واقعی ببینی

    از وحشت ..... میکنی. متخصص مارشناسی از دانشگاه گودزیلا داری؟

    الان همه به ایجاد سردرد توسط موبایل ایمان آوردند . من از برنامه های ماهواره دفاع نمیکنم ومخالفشون هم هستم ولی راه مقابله درست نیست.

    جامعه رو از تهاجم فرهنگی نجات میدیم ولی پر از افراد بیمار میکنیم .

  • میلاد هه
    میلاد هه | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    کلا امواج خطرناکه،این کار رو میتونید انجام بدین:دو گوشی روبافاصله20سانتی از هم قرار بدین بعد از یکی به اون یکی زنگ بزنین وسط دو گوشی هم یه تخم مرغ نپخته قرار بدین،بعد مدت زیادی(کمتر از یک ساعت)تخم مرغ میپزه.

  • armin_arash
    armin_arash | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    صبح امروز گوشی نوکیا 2626 از پشت دیوار زنگ میخورد این طرف دیوار که تی وی وجود داشت کم مونده بود خاموش بشه از شدت تشعشعات

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی