ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حجت الله رضایی نژاد
تکنولوژی

جایزه 37 هزار دلاری هاروارد در دست پژوهشگر ایرانی مهندسی بافت

پژوهشگر ایرانی دانشگاه بریتیش کلمبیا با انجام تحقیقاتی گسترده و کاربردی در زمینه مهندسی بافت موفق به جلب نظر مقامات هاروارد شده و بودجه تحقیقاتی Medicine’s Friedman Scholarship این دانشگاه به ارزش 37 هزار دلار ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۵

پژوهشگر ایرانی دانشگاه بریتیش کلمبیا با انجام تحقیقاتی گسترده و کاربردی در زمینه مهندسی بافت موفق به جلب نظر مقامات هاروارد شده و بودجه تحقیقاتی Medicine’s Friedman Scholarship این دانشگاه به ارزش 37 هزار دلار را دریافت نماید.

این بودجه فرصتی مناسب برای ادامه تحقیقات در زمینه مهندسی بافت را به پژوهشگر ایرانی می دهد و بدین ترتیب او می تواند در رشته ذکور در دانشگاه هاروارد فعالیتش را آغاز کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

حجت الله رضایی نژاد به تازگی موفق به ابداع روشی منحصر به فرد برای جدا کردن ریزسلول ها و ذرات بر روی یک ریز تراشه شده است. در این تکنیک جدید که از میدان الکتریکی غیر یکنواخت استفاده می گردد، پس از جداسازی سلول ها، امکان دستکاری آنها برای اهداف مختلف فراهم می شود تا دانشمندان بتوانند سلول های جدید را مهندسی کنند.

رضایی نژاد در مورد پژوهش جدیدش گفت: آنچه که در مطالعات اخیرمان به آن پی بردیم، پلت فرم مصنوعی برای موقعیت یابی سلول ها و بازی با آنها به شیوه موردنظرمان بود. در این حالت می توان از سلول ها برای تولید هر نوع بافت دلخواه استفاده کرد.

متخصصان و کارشناسان می گویند، آنچه این پژوهشگر به آن دست یافته است، بخشی از آینده پزشکی نوین را رقم خواهد زد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی