ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکارچی
تکنولوژی

شناسایی شکارچیان در شبکه های اجتماعی

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با همکاری پلیس فتا در صدد شناسایی شبکه های مجازی کشتار حیات وحش هستیم. احمد نبوی بیان کرد: تا کنون با همکاری ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با همکاری پلیس فتا در صدد شناسایی شبکه های مجازی کشتار حیات وحش هستیم.

احمد نبوی بیان کرد: تا کنون با همکاری پلیس فتا 3 شبکه بزرگ مجازی کشتار حیات وحش شناسایی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی درباره طریقه شناسایی و فعالیت این افراد در فضای مجازی، افزود: افرادی اقدام به شکار در حیات وحش می کنند و با گرفتن عکس خودو گونه جانوری که شکار کرده اند اقدام به انتشار آن در شبکه های اجتماعی می نمایند. با همکاری پلیس فتا این افراد ردیابی و دستگیر می شوند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: باید با شکار غیرمجاز و برخوردهای غیر انسانی مقابله کرد. متاسفانه در برخی موارد که تعدادشان کم نیست، بعضی شکارچیان از کشورهای همسایه به ایران وارد شده و گران ترین و نادرترین پرندگان داخلی را که یکی از آنها هوبره است، را شکار کرده و به میهن خود باز می گردند.

نبوی گفت: در داخل این پرنده های نادری زندگی می کنند که قیمت بهای هر کدام از آنها در داخل 250 میلیون و در خارج از کشور این ارزش به میلیون ها دلار می رسد. باید از این موجودات به درستی محافظت شود تا شاهد انقراض آنها نباشیم.

هوبره
هوبره

به گفته وی تا کنون گروه های زیادی در رابطه با قاچاق پرندگان گرفته شده است که نمونه بارز آن، یک تیم پاکستانی راهی کشورهای عربی بود. پس از دستگیری آنها 140 شاهین و 240 هوبره کشف شدند که در چهار نقطه از کشور به دامن طبیعت بازگشتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    چرا اعلام کردی پس خیلی بی سرو صدا کارتو بکن تا این بی وجودا هم خبر نشن که دیگه عکساشونو آپلود نکنن

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    با این حرفایی که جناب نبوی فرمودن مردمو از شکار کردن دور نمیکنن هیچ کاری میکنن به طرف شکار برن چه لزومی داره قیمت اونارو بگی مگه شما به خاطر قیمت بالاش میخوای شکار نشن حداقل میگفتی با این قیمت ها معامله میشه نه اینکه بگی قیمتش اینه چون واقعا این جانوران حالا نایاب یا حتی حیوانی مثل ملخ رو نباید روش قیمت گذاشت چون به نظرم ماهیت کل انسانیت و طبیعت رو تغییر میده

  • mesut
    mesut | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    خوب اینارو میگیرن از 3 میلیون تومان تا 150 میلیون فروش داره موقعی که در ایران بالای 6 میلیون بیکار داریم و در امدی ندارند چه کاره دیگه ای انجام دهند؟

  • Robot Chicken
    Robot Chicken | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    این پست از خیلی جهات مشکل داره کلا.
    یکی اینکه روی یه گونه قیمت بزاری مثلا بز ۵۰ هزار خرس ۱۰ میلون انسان ۴۰ میلیون...در ضمن چجوری ۲۵۰ میلیون تومن میشه چندین میلیون دلار؟ دلار شده 100 ریال؟
    شکار تا زمانی که گله ای نزنن یه گونه رو منقرض نکنن نباید مشکلی داشته باشه. مگه وقتی پلنگ شکار میکنه نگران در خطر بودن گونه هست؟ نه به فکر شکم خودشه که سیر شه خودش منقرض نشه. میلیون ها سال تمامی حیوانات همین بودن.همین هم خواهند بود.
    شکار تا زمانی که برای سیر شدن خودت باشه مشکلی نداره.
    ولی واقعا بعضی شکار چی های .... هستن که میرن n تا از یک گونه رو میزنن واسه پوست و فروش و ... . بعضیا هم کلا مریضن میرن این بدبختا رو میکشن برای فان و همونجا ولشون میکنن. جلوی اینا باس گرفته شه ..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی