ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایی از خودروهای خودران آینده؛ اتومبیل هیدروژنی بنز با نام F015 رونمایی شد

کمپانی مرسدس بنز از جدیدترین خودروی مفهومی خود در نمایشگاه CES 2015 پرده برداشت. این خودرو که F 015 Luxury in Motion نام دارد مملو از فناوری های نوین است. فضای داخلی لاکشری بسیار بزرگ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۰۹:۵۵

کمپانی مرسدس بنز از جدیدترین خودروی مفهومی خود در نمایشگاه CES 2015 پرده برداشت. این خودرو که F 015 Luxury in Motion نام دارد مملو از فناوری های نوین است.

فضای داخلی لاکشری بسیار بزرگ است و  کمپانی سازنده به خاطر استفاده از چهار صندلی چرخنده در داخل کابین خودرو نام «استراحتگاه» را برای آن انتخاب کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تعداد زیادی نمایشگر در داخل این خودرو نصب شده است که به مسافران امکان می دهد با دکمه ها و سیستم های سرگرمی داخل ماشین کار کنند. لازم به یادآوری است که این دکمه ها قابلیت تشخیص حرکات دست و دنبال کردن چشم کاربران را نیز دارند.

یکی از امکانات قابل توجه این ماشین، «میدان های LED» تعبیه شده در قسمت جلویی و پشتی اش است که بر اساس وضعیت حرکت آن تغییر رنگ می دهند: رنگ سفید یعنی ماشین در وضعیت کنترل دستی قرار دارد و آبی به معنای هدایت خودکار است.

این قابلیت شاید در نظر شما فایده چندانی نداشته باشد اما می توان روزی را تصور کرد که در آن هر فردی (از عابرین پیاده گرفته تا مجریان قانون) می خواهند بدانند شما خودروی تان را هدایت می کنید یا اینکه در وضعیت اتوماتیک قرار دارد.

وزن این خودروی استثنایی در قیاس با ابعاد آن بسیار کم است که این نیز مرهون استفاده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربنی و البته ماده ای خاص است که کمپانی BMW در مدل های مفهومی خود با نام i3 و i8 به کار برده است.

فیبر کربنی در اغلب قسمت های این خودرو مورد استفاده قرار گرفته: به بیان دیگر این ماشین با هیدروژن کار می کند و حتی باک های آن هم از این ماده ساخته شده اند و از استحکام خوبی در تصادفات رانندگی برخوردارند.

تویوتا هم چندی پیش اعلام کرد که هزاران پتنت هیدروژنی و پیل های سوختی را به ثبت رسانده و درد نظر دارد که به این حوزه از تکنولوژی وارد شود و با شنیدن خبر رونمایی از خودروی هیدروژنی جدید بنز قطعا خوشنود خواهد شد.

اما زیرساخت مسأله ای چالش برانگیز است و شبکه ایستگاه های سوخت هیدروژنی مورد نیاز برای ورود این گونه اتومبیل ها به جاده ها هنوز هم ایجاد نشده است.

slack_for_ios_upload__8_.0 slack_for_ios_upload__9_.0 slack_for_ios_upload__10_.0 slack_for_ios_upload__11_.0

 

mozando.com-ces-banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    شاههههههههههکاره

  • mostafa
    mostafa | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    just "SON" and "MERCEDES benz"

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    یا خدا یه لحظه یاد فیلمایی افتادم که داستانش مال سال 2050

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی