ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نگاهی نزدیک به ZenFone Zoom

آخرین موبایلی که با زوم اپتیکال روانه بازار شد، محصول سامسونگ بود. Galaxy K zoom به خاطر عملکرد نه چندان سریع دوربین، باتری ضعیف و البته بدنه عجیب و غریبش، نتوانست موفقیت چندانی را در ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۰۱:۵۰

آخرین موبایلی که با زوم اپتیکال روانه بازار شد، محصول سامسونگ بود. Galaxy K zoom به خاطر عملکرد نه چندان سریع دوربین، باتری ضعیف و البته بدنه عجیب و غریبش، نتوانست موفقیت چندانی را در بازار به دست بیاورد.

اما این موضوع باعث نشد تا ایسوس از پیاده سازی ایده مورد نظرش، در رابطه چنین محصولی، منصرف شود. تایوانی ها امروز در حالی Zenfone Zoom را معرفی کردند که به نظر می رسید، تمام عواقب کار را به خوبی سنجیده اند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی نزدیک بیندازیم به جدید ترین موبایل این سازنده تایوانی.

دوربین Zenfone از زوم اپتیکال 3X برخوردار است. این عدد اگرچه در مقابل زوم 10X موبایل سامسونگ، چندان خیره کننده به نظر نمی رسد، اما باید قبول کرد که همه ما ترجیح می دهیم زومی ضعیف تر را در بدنه ای ظریف تر در اختیار داشته باشیم.

موبایل ایسوس تنها ۱۱.۹۵ میلی متر ضخامت دارد که در مقایسبه بدنه ۲۰.۲ میلی متری Galaxy K Zoom، یک محصول کاملا خوش دست به حساب می آید.

ASUS-ZenFone-Zoom-module

در تصویر بالا می توانید مشاهده کنید که دوربین این دستگاه از چه ساختاری برخوردار است. در واقع اینگونه تصور کنید که یک پیروسکوپ در پشت یک صفحه فلزی قرار گرفته و در جلوی آن لنزهایی قرار دارد که عملیات زوم کردن را انجام می دهند. توجه داشته باشید که وظیفه فوکوس کردن و لرزشگیری اپتیکال بر عهده مجموعه پشتی است.

در واقع تمام هنر ایسوس در طراحی این موبایل جای دادن ساختار زوم اپتیکال دوربین در درون بدنه است؛ بدین ترتیب در هنگام زوم کردن هیچ عضو زایدی از داخل موبایل به بیرون هدایت نمی شود. و این درست بر خلاف آن چیزی است که در دوربین های دیجیتال و یا Galaxy K Zoom شاهد آن هستیم.

البته این تکنولوژی، موضوعاتی را نیز قربانی خود کرده است. مهم ترین مساله در این زمینه تغییر گشودگی دهانه لنز از f/2.0 به f/2.7 است. همچنین وزن دستگاه نیز به اجبار بالا رفته است. ZenFone با وزن ۱۸۵ گرم یک موبایل فربه به تمام معنا به شمار می رود.

تکنولوژی متفاوت دوربین این دستگاه، علاوه بر موارد ذکر شده، باعث شده تا هزینه های ساخت نیز به شدت بالا رود. هرچند مدیران ایسوس در این رابطه اعلام کرده اند که آن ها تمام توان خود را به کار بستند تا قیمت دستگاه از ۳۹۹ دلار بیشتر نشود.

نکته جالب توجه این است که ایسوس هیچ اشاره ای به نوع پردازنده این دستگاه نکرده است. در نهایت باید بگوییم که ZenFone به صورت پیش فرض با اندروید ۵.۰ به بازار عرضه می شود و قرار است در فصل دوم سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شود.

asus-zenfone-zoom-2015-01-06-11-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-10-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-9-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-8-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-7-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-5-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-4-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-3-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-2-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-1 asus-zenfone-zoom-2015-01-06-1-1

mozando.com-ces-banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

  • .Microsoft.
    .Microsoft. | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    اصلا با پشتش حال نکردم
    :(

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    باسلام اینگونه که در تصاویر شاهد هستیم زنفون دوم ایسوس یک سر وگ ردن ازگالاکسی دوم سامسونگ بالاتر است نباید احسن گفت به طراحان ایسوس.

  • ایمان
    ایمان | ۱۶ دی ۱۳۹۳

    قشنگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی