ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل ویندوز 8.1 را با درایو کوچک 150 دلاری خود در جیب شما جای می دهد

مایکروسافت در تلاش است تا استفاده از ویندوز را روی دستگاه های ضعیف تر و پایین رده نیز ساده تر سازد. جدیدترین دستاورد این تلاش، درایوی است که اینتل ساخته و سخت افزار کامپیوتری کامل را ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۰

مایکروسافت در تلاش است تا استفاده از ویندوز را روی دستگاه های ضعیف تر و پایین رده نیز ساده تر سازد. جدیدترین دستاورد این تلاش، درایوی است که اینتل ساخته و سخت افزار کامپیوتری کامل را در ابعاد یک استریم کننده چندرسانه ای (مثل کروم کست - Chrome Cast) گنجانده است.

این دستگاه که Intel Compute Stick نام دارد، از مشخصات فنی مشابه تبلت های پایین رده بهره می برد. با این حال یک کامپیوتر کامل در ابعادی کوچک است. از مشخصات آن می توان پردازنده Intel Atom Bay Trail، بلوتوث 4، شبکه بی سیم 802.11 b/g/n، یک درگاه USB به عنوان منبع تغذیه برق دستگاه، HDMI نسخه 1.4a، دو گیگابایت رم و 32 گیگابیت حافظه داخلی را برشمرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

درایو اینتل با نسخه کامل ویندوز 8.1 عرضه می شود که یعنی می توان تمامی نرم افزارهای ویندوز را روی آن نصب کرد. در کنار این، با وصل کردن درایو به یک مانیتور خارجی و اضافه کردن ماوس و کیبورد با استفاده از بلوتوث، می توان آن را به یک کامپیوتر رومیزی بزرگ تبدیل کرد. اینگونه، با قیمت 149.99 دلار، کامپیوتری کامل را در جیب خود خواهید داشت.

اگر ویندوز به مذاقتان خوش نمی آید، اینتل در حال کار بر روی نسخه اوبونتو این درایو نیز هست. این مدل که 89 دلار خواهد بود، تنها 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

از آنجا که چنین دستگاهی، کاربردهای متنوعی خواهد داشت، می تواند به رقیبی جدی برای استریم کننده های چندرسانه ای و دستگاه های مشابه تبدیل شود. زیرا با قیمت 149.99 دلار، قیمتی برابر استریم کننده های مدل بالا دارد و در عین حال، امکانات فراوانی را نیز ارائه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • Almighty
    Almighty | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    سلام آیا ميشه ویندوزش رو هم عوض کرد؟ ویندوز تن تازه اومده خیلی ها نمی خوان از دستش بدن

  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    اینطور که متوجه شدم این دستگاه هیچ پورت یو اس بی جهت اتصال لوازم مختلف مثل فلش و هارد اکسترنال و ... نداره... پس راهش چیه؟!
    درضمن برای اون نسخه ی اوبونتوش زیاد هم به صرفه نیست چون الان دستگاه ها و همچنین برد های مختلفی هستند که قیمتی کمتر از این دارن و میتونن نسخه ی کامل لینوکس یا اندروید را اجرا کنن.

  • NAKOOT
    NAKOOT | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    نظرتون چیه روش هکینتاش بریزی؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی