ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلیر Pono؛ محصولی ۳۹۹ دلاری برای شنیدن موسیقی واقعی

Pono پلیری که از جانب بسیاری از علاقه مندان واقعی موسیقی در کیک استارتر مورد حمایت واقع شد و می تواند فایل های موزیک با کیفیت بسیار بالا را پخش نماید که سبب می گردد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۸

Pono پلیری که از جانب بسیاری از علاقه مندان واقعی موسیقی در کیک استارتر مورد حمایت واقع شد و می تواند فایل های موزیک با کیفیت بسیار بالا را پخش نماید که سبب می گردد جزئیات خاص آوایی که در فرمت های معمول MP3 قادر به شنیدنشان نیستیم را بشنویم حالا در CES حاضر است و می توانیم آن را به قیمت ۳۹۹ دلار تهیه نماییم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

البته رقم یاد شده بسیار گران به نظر می رسد و شاید یادآور روزهایی باشد که چند صد دلار برای خریدن آیپاد انقلابی هزینه می کردیم. نیل یانگ (Neil Young) آهنگ ساز و خواننده مشهور کانادایی و مردی که بنیانگذار اصلی ایده این پخش کننده موسیقی است می گوید نسلی که با آیپاد ها به شنیدن موزیک دیجیتالی روی آورده اند اکنون نیز مسلماً تشنه ی ابزاری بی نظیر هستند که با آن بتوانند به موزیک واقعی گوش بدهند و پلیر سه گوش نارنجی رنگ ما دقیقاً چنین محصولی به حساب می آید.

Pono در دو رنگ مشکی و نارنجی و با ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی عرضه می گردد و البته شما می توانید فضای ذخیره سازی آن را با کارت های میکرو SD با حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید. ناگفته نماند خود تولید کنندگان محصول بر روی آن یک کارت خافظه ۶۴ گیگابایتی به صورت پیش فرض قرار دهند که با توجه به قیمت این نوع کارت ها شاید قدری هزینه ی ۳۹۹ دلاری Pono معقول تر شود.

نمایشگر تعبیه شده بر روی محصول مورد بحث کیفیت مطلوبی ندارد، پیکسل ها در آن دچار پراکندگی هستند و زاویه دید خوبی هم ارائه نمی کند. نرم افزار پیاده سازی شده در Pono هم که بر اساس پلتفرم اندروید است چندان چشمگیر و کارا نیست. اما از همه ی اینها می توان چشم پوشی کرد زیرا هدف اصلی این پلیر پخش بی نقص موسیقی به شکلی منحصر به فرد است که هیچ پلیر دیگری قادر به انجامش نیست.

مسئله ی دیگر در اینجاست که تهیه فایل ها و آلبوم های موسیقی با کیفیت بالا هم هزینه ای مضاعف را به کاربران تحمیل خواهند کرد و از همین رو هواداران امروزی سرویس هایی مثل اسپاتیفای و... شاید چندان تمایلی به Pono نشان ندهند اما در سوی دیگر افراد بسیاری هستند که برای شنیدن موسیقی با جزئیات دقیق آوایی و صوتی حاضرند هزینه ای گزاف را بپردازند.

مسلماً و با این تفاسیر Neil Young و تیم توسعه دهنده Pono هم انتظار خیل انبوهی از کاربران را ندارند و سعی می نمایند جامعه ای محدود و مشخص از آنها را به سمت محصولشان جذب نمایند و باید دید در آینده در این راه موفق خواهند بود و یا خیر.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Hands-on-with-Neil-Young-Pono-music-player.mp4"]

Digiato Banner CES

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • iUser
    iUser | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    un kasi ke manfi dade:
    Age mardi begu ki hasti.
    Dalile manfi dadanetam begu.

  • farid
    farid | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    چه خبره مگه قیمتش اندازه PLAY STASHION 4

  • iUser
    iUser | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    ye ja khundam keifiate balaye audio format va player anchonan tasir gozar nist ke keifiate mix va master va studio ye ahang tasir gozare.
    Yani shomaee ke khanade hasti, aval bayad be behtarin shekle momken ahang zabt koni, bad biai in equipment ro befrushi.
    Hameye khanadeha ke az behtarin emkanat barkhordar nistan, vaziate dakhele iran ham ke goftan nadare, Nahayatan pcm wav, 32 bit 192khz stereo

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    ظاهر ساده و جالبی داره و اینجور که معلومه کیفیت صدای بسیار بالایی داره ولی فکر نمیکنم ایران بیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی