ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوسته سکوت بازدیدکنندگان CES 2015 را به آرامش دعوت می کند

سالن نمایشگاه CES به خاطر ازدحام جمعیت، بسیار شلوغ و پر سر و صداست؛ از صدای اسپیکر نمایشگرهایی که دموی محصولات جدید را پخش می کنند تا گجت هایی که صدا تولید می کنند، همه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۲

سالن نمایشگاه CES به خاطر ازدحام جمعیت، بسیار شلوغ و پر سر و صداست؛ از صدای اسپیکر نمایشگرهایی که دموی محصولات جدید را پخش می کنند تا گجت هایی که صدا تولید می کنند، همه و همه دست به دست یکدیگر داده اند تا این محل رنگ آرامش را نبیند.

اما در یکی از غرفه ها سکوت حکمفرماست و هیچکدام از این صداها شنیده نمی شوند. این غرفه متعلق به شرکتی به نام Selentium است که ابزاری برای ایجاد سکوت را در معرض دید عموم قرار داده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این دستگاه که Comfort Shell نام دارد در واقع نوعی پوسته مخروطی شکل است که روی سر قرار می گیرد و صداهای موجود در محیط را حذف می کند.

این پوسته شبیه به یک نسخه سفید رنگ و بزرگ از همان نمونه هایی است که توسط کاراکتر لاکیتو در بازی Mario به اطراف پرتاب می شود. چهار میکروفون روی سطح بیرونی آن تعبیه شده اند که به صدای پیرامون گوش می دهند.

این میکروفون ها در حقیقت نقش نوعی مانع یا حایل را دارند که صدای محیط را دریافت کرده و آن را به سکوت بدل می کنند و فضایی آرام و خالی از هر گونه صدا را در آن ایجاد می کنند.

البته باید یادآور شد که حذف صدا فناوری جدیدی محسوب نمی شود اما کمپانی Selentium مدعی است که می تواند این کار را بهتر از هر شرکت دیگری انجام دهد.

این دستگاه نمی تواند جهانی عاری از آلودگی صوتی بسازد اما قادر است که صدای محیط را حذف کند. این محصول به سرعت صدای دریافتی توسط میکروفون را تحلیل، آن را تبدیل کرده و سپس دوباره پخش می کند.

محصول فوق همچنین می تواند صدایی که قرار است تولید شود را پیش بینی کرده و فرایند حذف آن را تسریع ببخشد.

اما در زمان استفاده از این دستگاه هنوز هم امکان شنیدن بخشی از صدای موجود در محیط برای شما فراهم خواهد بود که بسیار آرام است و گویی از مسافتی دورتر به گوش می رسد.

خود این پوسته هم می تواند صدا تولید کند و هرکسی که در نزدیکی آن نشسته باشد می تواند آن را بشنود و بخشی از آن هم در فضای داخل پوسته قایل شنیدن است.

هدف از ساخت این پوسته همانگونه که از کاربردش می توان حدس زد، حذف یا کاهش صدای محیط است اما این سیستم تعمدا بخشی از صدای محیط را حذف نمی کند.

برای مثال چنانه این کلاه یا پوسته روی سرتان قرار داشته باشد و فردی با شما صحبت کند می توانید به وضوح صدای او را بشنوید و دستگاه هم تلاشی برای حذف صدا نخواهد کرد.

علاوه بر این صداهای موجود در داخل پوسته هم حذف نخواهند شد و به لطف این ویژگی می توانید تماس های تلفنی داشته باشید یا اینکه به موسیقی دلخواه خود در آرامش گوش دهید.

دیدگاه کمپانی سازنده این است که فرودگاه ها، مراکز تفریحی، پاساژها و دیگر اماکن عمومی می توانند از خریداران عمده این محصول باشند و آن را در اختیار افرادی قرار دهند که در هیاهوی محیط اطرافشان به دنبال جایی آرام برای استراحت می گردند.

پیش بینی می شود که این دستگاه ظرف 6 الی 9 ماه آینده وارد بازار شود اما قیمت آن هنوز هم مشخص نشده است.

v-DSC07699.0 v-DSC07711.0 v-DSC07712.0 v-DSC07720.0

 

mozando.com-ces-banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی