ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک هوشمندی با قدرت تشخیص شادابی یا خستگی

شرکت JINS که از شرکت های عینک سازی ژاپن است در CES از عینکی به نام Meme یا میم رونمایی کرده که فعلا نمونه اولیه ای از آن ساخته شده و کار ساخت آن در ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۲

شرکت JINS که از شرکت های عینک سازی ژاپن است در CES از عینکی به نام Meme یا میم رونمایی کرده که فعلا نمونه اولیه ای از آن ساخته شده و کار ساخت آن در دست توسعه بیشتر است. قرار است این عینک در هفته های آینده با قیمتی در حدود ۸۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

اما کار این عینک بر خلاف گوگل گلس گوش کردن دستورات صوتی و اجرای آنها نیست. در واقع هیچ نمایشگر و دوربین و میکروفونی در این عینک وجود ندارد. با به چشم زدن آن حس به چشم زدن یک عینک معمولی را خواهید داشت. اما JINS بسیار به آن امیدوار است.

در ادامه با دیجیاتو باشید تا از کارهایی که این عینک انجام می دهد آگاه شوید.

meme

عینک میم در واقع توانایی تشخیص پلک زدن های صاحبش را دارد. و این کار توسط سنسورهای Electroocculography انجام می دهد. این سنسورها در پایه های عینک که روی بینی قرار می گیرند و همچنین دسته های عینک نصب شده اند. در کنار تشخیص پلک زدن، امکان دریافت سیگنال های الکترومغناطیسی سیستم عصبی نیز توسط این عینک وجود دارد.

امکان شناسایی وضعیت چشم ها و قدرت تشخیص نقطه فوکوس نیز با این عینک وجود دارد. به علاوه در این عینک یک ژیروسکوپ و یک شتابسنج سه جهته وجود دارد که حرکات سر را مانیتور می کند. تشخیص حرکات سر در کنار بررسی وضعیت پلک ها اجازه می دهد عینک سطح خستگی جسمی را تخمین بزند. به علاوه وضعیت ایستاده، نشسته و خوابیده بدن نیز به واسطه ژیروسکوپ و شتابسنجی که در این عینک تعبیه شده با مانیتور کردن وضعیت سر، ممکن شده است.

این شرکت همچنین با شرکت Omron که در زمینه های مرتبط با تکنولوژی و سلامتی فعالیت می کند نیز تیمی مشترک تشکیل داده تا از قابلیت های این عینک در ساخت اپلیکیشن های مفید و کاربردی استفاده کنند.

شرکت JINS اعلام کرده که با هر بار شارژ این عینک می توان تا ۱۶ ساعت متوالی از آن استفاده کرد که نوید کارکرد آن در تمام طول روز را می دهد.

mozando.com-ces-banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • farid
    farid | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    مزخرف ترین فناوری cesss

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی