ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری سامسونگ و مدیاتک به منظور گسترش اکو سیستم تایزن

سامسونگ به تازگی از اولین تلفن هوشمند تجاری اش مبتنی بر سیستم عامل تایزن پرده برداشت و اکنون از شواهد اینطور بر می آید که کمپانی مذکور تلاش دارد تا زمینه های لازم برای گسترش سخت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۴

سامسونگ به تازگی از اولین تلفن هوشمند تجاری اش مبتنی بر سیستم عامل تایزن پرده برداشت و اکنون از شواهد اینطور بر می آید که کمپانی مذکور تلاش دارد تا زمینه های لازم برای گسترش سخت افزاری و نرم افزاری اکو سیستم تحت پلتفرم خودش (تایزن) را فراهم نماید.

در همین راستا وب سایت Tizen Indonesia گزارشی منتشر کرده است که در آن آمده اخیراً مدیران اجرایی سامسونگ با مدیران اجرایی کمپانی تایوانی تولید کننده چیپست های نیمه رسانا یعنی مدیاتک ملاقاتی داشته اند تا بتوانند بر اساس توافقات حاصل از این دیدار شرایط لازم برای بسط و توسعه تایزن را مهیا نمایند. این گزارش می افزاید که کمپانی کره ای تمایل جدی دارد تا از چیپ های تولیدی مدیاتک در محصولات تایزنی خودش استفاده کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مدیاتک برندی کاملاً شناخته شده در بازار آسیا به حساب می آید و  چپپ های تولیدی آن نه تنها در اسمارت فون ها بلکه در تبلت ها، تلویزیون های هوشمند و حتی پخش کننده های Blu-ray نیز به کار گرفته می شوند. ناگفته نماند که سامسونگ در جریان CES 2015 تلویزیون های SUHD خود را که به سیستم عامل تایزن مجهز بودند رونمایی کرد و ابداً بعید نیست در آینده ای نزدیک مدیاتک هم نقشی جدی را در تولید قطعات مورد نیاز این محصولات بر عهده گیرد.

سامسونگ تا کنون در تلویزیون ها و پخش کننده های بلوری میان رده خود از چیپ های MStar بهره برده و در محصولات پرچمدارش هم از چیپست های تولیدی خودش استفاده کرده است. گزارشی وجود دارد که می گوید تولید بیش از ۶۰ درصد از محصولات سامسونگ وابسته به چیپ های MStar بوده و البته این کمپانی سال گذشته توسط مدیاتک خریداری و بخش های مختلفش در بدنه ی مالک تایوانی جدید ادغام گردید و از همین رو می توان دلیل تمایل همکاری کره ای ها با مدیاتک را بهتر درک کرد.

برند تایوانی مورد بحث پس از کوالکام دومین تولید کننده چیپست های موبایل در جهان به حساب می آید و شهرت اصلیش به خاطر ارائه ی راه حل های مناسب برای محصولات اقتصادی و میان رده است. تصور کارشناسان بر این است که همکاری سامسونگ و مدیاتک می تواند منجر به کاهش قیمت نهایی محصولات تولیدی مبتنی بر تایزن گردد و با عرضه این تولیدات در بازارهای در حال توسعه احتمالاً این پلتفرم از رشد خوبی بهره مند خواهد گشت.

سامسونگ در حال حاضر از تلفن هوشمند و تلویزیون های مبتنی بر پلتفرمش یعنی تایزن رونمایی کرده است و قصد دارد به زودی این سیستم عامل را در برخی از خط تولیدهای دیگرش هم به کار بندد.

تلفن هوشمند Z1 که یک موبایل مبتنی بر تایزن از جانب سامسونگ محسوب می شود به پردازنده کمپانی Spreadtrum مجهز است، اما اخیراً رابطه میان این شرکت و همتای کره ایش دچار اشکالاتی شده و از همین رو بعید نیست به زودی مدیاتک جایگزین آنها گردد. باید دید این همکاری های جدید می تواند اهداف سامسونگ را در گسترش استفاده از محصولات مبتنی بر تایزن برآورده نماید و یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    راستش از این که موبایلی از سامسونگ به چیپ مدیاتک مجهز بشه اصلا خوشحال نیستم.
    کاشکی با اینتل قرارداد میبست آخه هر چی نباشه اینتل از حامی های تایزن بود و درضمن تا اونجایی که من میدونم تایزن مبتنی بر لینوکسه فکر کنم با x86 خیلی بهتر بشه...

  • saeed
    saeed | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    به نظرم سامسونگ همون اشتباهی که روی بادا کرد رو واسه تایزنم تکرار میکنه... به جای تولید گوشی های میان رده و داغون باید پرچمدار تایزنی بزنه یا مثلا نوت4 تایزنی هم معرفی کنه!!البته صلاح مملکت خیش خودشون میدونن خلاصه:)

  • pars
    pars | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    پس نشون میده صنعت الکترونیک چین و تایوان واقعا رشد داشته و پیشرفته هست و بیخود نیست سهم سوم (ژیائومی) و چهارم (هواوی) و پنجم (لنوو) گوشی های دنیا دست این هاست و هر روز هم دارن سهم بیستری میگیرند. واقعا پیشرفته شدند . دیگه سامسونگ هم پی این ها رفته .

    • اشکان
      اشکان | ۱۹ دی ۱۳۹۳

      تایوان چه ربطی به چین داره؟؟؟
      تایوان تو تکنولوژی از اول هم قوی بوده و اگر در مورد این کشور مطالعه کنی مهم ترین محصول صادراتیش هم همینه.
      ایسوس و انوویدیا و اچ تی سی، ... خیلی وقته دارن فعالیت میکنن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی