ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرده ها از Curie کنار رفت؛ ماژولی به اندازه یک دکمه

در سالی که گذشت اینتل با خرید کمپانی Basis Science که در حوزه ساخت مچبندهای سلامتی فعالیت می کند و همچنین همکاری با شرکت های فعال در حوزه مد، تمام تمرکزش را روی پوشیدنی ها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۵۲

در سالی که گذشت اینتل با خرید کمپانی Basis Science که در حوزه ساخت مچبندهای سلامتی فعالیت می کند و همچنین همکاری با شرکت های فعال در حوزه مد، تمام تمرکزش را روی پوشیدنی ها قرار داد.

اما Brian Krzanich مدیر عامل این شرکت چندی پیش با اعلام خبر ساخت ماژول Curie مهر تأییدی زد بر این ادعا. این ماژول سخت افزاری کم مصرف در ساخت پوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا بیشتر در مورد این ماژول بدانید.

در ساخت ماژول مذکور از نوعی چیپ جدید اینتل به نام Quark SE بهره گرفته شده است که امکان ساخت پوشیدنی های کوچکی شامل انگشتر، کیف و عینک را فراهم می کند.

آنطور که مدیرعامل اینتل در سخنرانی خود نشان داد حتی امکان کارگذاری این تراشه در اجسام ریزی چون دکمه هم وجود دارد.

تراشه مورد بحث از استانداردهای بلوتوث و LE هم پشتیبانی می کند و دربرگیرنده یک هاب حسگر کم مصرف، یک شتاب دهنده برای تشخیص حرکات دست و در نهایت ترکیبی از شتاب سنج و ژیروسکوپ با شش محور است که همگی امکان ساخت پوشیدنی های کوچک را فراهم می کنند.

ماژول مینیاتوری اینتل از نرم افزار اپن سورس وایپر پشتیبانی می کند که می تواند اطلاعات گردآوری شده از قطعات داخلی را دریافت کرده و از آن برای انجام فعالیت هایی نظیر تشخیصص حرکات و یا دنبال کردن گام ها استفاده کنذ.

امید می رود که شرکت های دیگر بتوانند از این ماژول در کنار زدن مشکلاتی که ممکن است در مراحل توسعه محصولات به وجود آید (شامل طراحی بردهای مداری یا اصلاح رادیوهای بلوتوثی) استفاده نمایند.

مایک بل معاون گروه New Devices از اینتل در توضیح قابلیت های این ماژول به ایده های مبتکرانه ای اشاره کرد که از طریق پلتفرم ادیسون اینتل دنبال می شوند.

او در ادامه صحبت هایش یادآور شد که مردم ایده های جالب بسیاری را در سر دارند اما مانعی که برای محقق نمودن آنها وجود دارد بسیار بزرگ است چراکه فناوری بیش از اندازه کوچک و البته یکپارچه است.

ماژول کیوری اینتل از نیمه دوم سال 2015 به بازار ارائه خواهد شد.

mozando.com-ces-banner

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Armin Abdi
    Armin Abdi | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    این قسمت حرف هاش جالب بود:
    (مردم ایده های جالب بسیاری را در سر دارند اما مانعی که برای محقق نمودن آنها وجود دارد بسیار بزرگ است چراکه فناوری بیش از اندازه کوچک و البته یکپارچه است.)

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    خیلیا میخوان کارای باحال بکنن اما مشکلشون اینه که تکنولوژی هنوز خیلی کوچیک نشده با این کار اینتل خیلیا میتون به کارشون برسن

  • علی
    علی | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    آقا من فکر کردم دکمه هوشمند هست

مطالب پیشنهادی