ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر جدید ویندوز 10 پیشرفته ترین امکانات را به همراه دارد

گویا مایکروسافت در حال اعمال تغییرات عمده ای در مرورگر خود برای ویندوز 10 است. این طور که از منابع داخلی این کمپانی خبر می رسد، مرورگر جدید که با نام Spartan عرضه خواهد شد، دارای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

گویا مایکروسافت در حال اعمال تغییرات عمده ای در مرورگر خود برای ویندوز 10 است. این طور که از منابع داخلی این کمپانی خبر می رسد، مرورگر جدید که با نام Spartan عرضه خواهد شد، دارای قابلیت هایی خواهد بود که رقیبانش از آن ها بی بهره اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا به قابلیت های این مرورگر بپردازیم.

Spartan در ویندوز 10 به گونه ای طراحی شده تا هر گونه یادداشت برداری و دسترسی به آن را آسان نماید. به راحتی یادداشت برداشته و برای دوستان یا همکارانتان ارسال کنید. این یادداشت ها در فضای ابری OneDrive ذخیره شده و به راحتی با هر مرورگر و در هر پلتفرم دیگری در دسترسند.

قابلیت بعدی که افراد زیادی را نیز هیجان زده می کند، ادغام دستیار صوتی Cortana با این مرورگر است که در خبر قبلی نیز به اطلاعتان رساندیم. حال با استفاده از این دستیار صوتی خواهید توانست اطلاعات پروازی، رزور هتل و یا پیگیری بسته های ارسالی خود را به راحتی دنبال نمایید. عمل جستجو و فرمان های صوتی به Cortana نیز به راحتی انجام پذیر بوده و صرفا با باز کردن یک تب جدید در مرورگر خود و ذکر نام "American Airlines"، خواهید توانست لیست پروازها و اطلاعات مربوطه را مشاهده کنید.

از دیگر مشخصه های Spartan می توان به نحوه ایجاد تب های گروهی اشاره داشت. معمولا زمانی که طبق نیازمان مجبور به باز کردن تب های زیادی در مرورگر هستیم، به دلیلی شلوغی بیش از اندازه گیج شده و امکان دسترسی راحت نیز از ما گرفته می شود. مرورگر جدید مایکروسافت برای این مشکل نیز چاره ای اندیشیده. این طور که پیداست، صفحات شخصی و صفحاتی که مربوط به کار می شوند در گروه های جداگانه باز شده و از شلوغی بیش از حد جلوگیری می کنند.

از ابتدا مایکروسافت قصد داشت تا بر روی مرورگر جدیدش تم های متنوعی نیز قرار دهد ولی این طور که در آخرین از منابع داخلی شنیده شده، این امکان در نسخه نهایی که در ویندوز 10 عرضه می شود حذف و شاید در آپدیت های بعدی به مرورگر اضافه گردد.

طراحی Spartan به گونه ایست که بر روی تبلت، تلفن همراه و رایانه شخصی نصب شده و تجربه کاربری لذت بخش و یک پارچه ای را بر روی گجت های یک کاربر به ارمغان می آورد. همچنین این محصول Windows Store app مایکروسافت بوده تا در صورت نیاز به آپدیت هر برنامه ای، به راحتی اینکار انجام پذیرد.

نکته جالب البته جاییست که می شنویم مایکروسافت در کنار این مرورگر، همچنان قصد استفاده از Internet Explorer در ویندوز 10 را داشته که دلایل رقابتی با سایر مرورگر ها را می توان از دلایل عدم حذف آن دانست. این در حالیست که مرورگر رسمی ویندوز 10 در اصل همان Spartan خواهد بود.

طراحی مرورگر مذکور در همه گجت ها بسیار ساده و مینیمال خواهد بود. می توان گفت نسخه دسکتاپ آن به نمونه ساده ای از گوگل کروم می ماند. طراحی این نرم افزار ضمیر ناخودگاه کاربرش را به گونه ای هدف گرفته تا طراحی سنگین Internet Explorer را به دست فراموشی سپرده و به راحتی و سبکی Spartan عادت کند.

تا روشن شدن همه چیز و پایان شایعات هم راهی نمانده. در مراسم 21 ژانویه، مایکروسافت از ویندوز 10 و این مرورگر که فعلا با نام کد Spartan می شناسیمش، پرده خواهد برداشت. منابع خبری از مایکروسافت در خصوص ویندوز 10 و مرورگر جدید سوالاتی پرسیده اند ولی یکی از سخنگویان این کمپانی به سادگی گفته بود "فعلا چیزی برای گفتن نداریم."

به نظر شما Spartan قادر خواهد بود به محبوبیت واقعی و در حد و اندازه های فایرفاکس و کروم دست یابد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (95 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی