ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت هوشمند Blocks با قابلیت سفارشی سازی و ماژول های انتخابی معرفی شد

سال گذشته کمپانی Blocks Wearables اعلام نمود علاقه به ساخت ساعتی دارد که از قسمت های مختلف تشکیل شده و کاربر به دلخواه خود و با توجه به امکانات مورد نیازش، آن را سر هم کند. در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

سال گذشته کمپانی Blocks Wearables اعلام نمود علاقه به ساخت ساعتی دارد که از قسمت های مختلف تشکیل شده و کاربر به دلخواه خود و با توجه به امکانات مورد نیازش، آن را سر هم کند. در نمایشگاه CES، این کمپانی نمونه ای بسیار اولیه از این طرح را برای عموم به نمایش گذاشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Blocks که در اصل زیر مجموعه ای از کمپانی اینتل است، نمایش ساعت هایش را در گوشه ای از غرفه ی عظیم اینتل انجام می داد، البته به خاطر مشکلاتی که در این طرح وجود داشت، کسی در زمان نمایش قادر به کار کردن با این محصول نبود.

قلب این محصول در اصل همان قطعه ی اصلیست که صفحه نمایش و بیشتر سخت افزار این ساعت هوشمند را تشکیل می دهد. کاربر این گجت قادر است با اضافه کردن ماژول های کوچک که در اصل در قالب بند به ساعت اضافه می شوند، امکانات مورد نیاز خود را به آن بیافزاید.

زمانی که ساعت هوشمند بلاکس را از جعبه اش خارج می کنید، در نگاه اول ظاهر ساعت های کمپانی Pebble را به خاطر خواهید آورد. از لحاظ نرم افزاری نیز قادر خواهید بود نوتیفیکیشن های تلفن همراه هوشمند خود را مشاهده و در کنار آن چند فعالیت ساده مانند کنترل صدای تلفن و غیره را انجام دهید. در کنار اینها، 6 ماژول دیگر وجود دارند که در صورت اضافه شدن آنان به ساعت مذکور، افزایش زیادی در کارایی آن ایجاد خواهند کرد. این ماژول ها عبارت از باتری اضافه، GPS، سنسور مشاهده ضربان قلب، میکروفون، درگاه سیم کارت و در نهایت ماژولی که با کمک آن پرداخت ها انجام خواهد شد هستند. (نحوه کارکرد ماژول پرداخت همچنان نامشخص است.)

برنامه ی Blocks Wearables برای این ساعت هوشمند، ارائه ی طرح آن در Kickstarter در ماه ژوئن بوده و سپس عرضه آن تا انتهای سال جاری. خود ساعت نیز به تنهایی رقمی برابر با 150 دلار قیمت خواهد داشت در حالی که هر کدام از ماژول های اضافه بین 20 الی 40 دلار قیمت گذاری شده اند. همچنین کمپانی مذکور ابراز می دارد که در زمان عرضه، پکیج های متنوعی را با قیمت بین 200 الی 300 دلار بر اساس نیازهای کاربران ارائه خواهد کرد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/blocks-your-device-your-way.mp4"]

بر اساس چیزی که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد، این محصول نیاز به توسعه بسیاری تا زمان عرضه دارد. همانگونه که گفتیم، به دلیل مشکلاتی مانند اتمام باتری این ساعت ها در طی نمایشگاه کسی قادر به امتحان آنان نبود ولی حتی ظاهر فیزیکیشان هم بر روی دست جذاب به نظر نمی رسید. در مجموع، این طرح ایده ی ارزشمندی را در دل خود دارد که باید تا زمان شروع پیش فروش آن صبر کرده و نتیجه نهایی را ببینیم.

unnamed2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • آریا
    آریا | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    ایده بسیار خلاقانه ای داره

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    این ساعت خیلی وقته که توی کیک استارتر معرفی شده. من خبرشو خیلی وقت پیش توی یکی از سایتای ایرانی دیگه دیده بودم.

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۲۰ دی ۱۳۹۳

    پروژه آرا گوگل رو دوس دارم فقط بخاطر اینکه دست کاربر برای انتخاب بازه اینم امکانات خوبی داره اما ظاهرشو من که دوس نداشتم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی