ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیچ بات
تکنولوژی

بیچ بات؛ رباتی که می تواند روی شن ها نقاشی کند [تماشا کنید]

تاکنون ربات های متعددی برای انجام فعالیت های انسانی از قبیل شستن ظروف، جارو کردن سطوح و حتی جابجایی افراد ساخته شده اند. با این تفاصیل، شنیدن خبر ساخت رباتی که می تواند روی سطوح ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ دی ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۰

تاکنون ربات های متعددی برای انجام فعالیت های انسانی از قبیل شستن ظروف، جارو کردن سطوح و حتی جابجایی افراد ساخته شده اند.

با این تفاصیل، شنیدن خبر ساخت رباتی که می تواند روی سطوح شنی نقاشی کند چندان هم نباید عجیب به نظر بیاید. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این ربات مبتکرانه که بیچ بات نام دارد حاصل همکاری مرکز تحقیقاتی دیزنی ریسرچ و مدرسه مهندسی سوئیس به نام ETH Zurich است.

ربات مورد بحث به گونه ای طراحی شده که ضمن حرکت، چنگک باریکی را روی شن ها می کشد و درست مانند یک بوم نقاشی، طرح های کامپیوتری مختلفی را از کاراکترهای دیزنی یا هر طرح دیگری روی شن ها ترسیم می کند.

همچنین امکانی برای شما فراهم شده است تا از طریق کنترل دستگاه، آن را از راه دور هدایت کرده و به حال خود رها کنید تا طرح های موردنظرتان را روی شن ها ایجاد کند.

گفتنی است که بیچ بات از طریق نوعی لیزر مسافت خود را تا آب دریا اندازه گیری کرده و از وارد شدن به داخل آن خودداری می کند.

به علاوه برای آنکه اثر به جای مانده از این ربات ظرافت و زیبایی خود را حفظ کند از نوعی فناوری به نام چرخ بالونی استفاده می کند که شباهت زیادی به چرخ های اسکیت برد دارد.

درست پشت این چرخ ها هم سیستم چنگک این ربات قرار گرفته است که با اعمال تنظیمات، خطوط ایجاد شده توسط آن می توانند کمتر از 5 سانتی متر ضخامت داشته باشند.

قبل از آنکه برای خرید این ربات لاک پشتی آماده شوید لازم است که به اطلاع تان برسانیم خبری در مورد عرضه نسخه تجاری آن از سوی کمپانی سازنده اش مطرح نشده.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/beachrobot.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • anson
    anson | ۲۳ دی ۱۳۹۳

    الان چند روز دیگه میگن آدم فضاییا اومدن ساحل

  • جسی پینکمن
    جسی پینکمن | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    بیچ بات :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی