ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سه درس کلیدی برای هر مدیر تازه کار

تجربه و دانش دو فاکتور اصلی در انتخاب و موفقیت مدیران محسوب می شوند و نبودشان در نهایت می تواند نابودی یک مجموعه را به دنبال داشته باشد. اما در برخی موارد یک فرد به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

تجربه و دانش دو فاکتور اصلی در انتخاب و موفقیت مدیران محسوب می شوند و نبودشان در نهایت می تواند نابودی یک مجموعه را به دنبال داشته باشد.

اما در برخی موارد یک فرد به خاطر شایستگی و سخت کوشی خود به پست مدیریت منصوب می شود و برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است که از تجربه دیگر مدیران موفق بهره بگیرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه شوید تا با سه نکته مهم مدیریتی از دیدگاه Sally Blount رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه نورث وسترن ایالات متحده آمریکا آشنا شوید.

1- علت انتخاب شدن خود برای تصدی پست مدیریت را مشخص نمایید.

مهم است که بدانید دقیقا به چه علتی انتخاب شده اید و چه انتظاراتی نسبت به شما وجود دارد. برای روشن شدن این انتظارات سعی کنید که با مدیران خود صریح سخن بگویید و در شش ماه نخستی که از آغاز فعالیت تان می گذرد موارد ذکر شده را مرتبا برای تیم تحت سرپرستی خود تکرار نمایید.

با این کار متوجه خواهید شد که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن در واحد شماست و تیم تحت سرپرستی تان باید برای رسیدن به موفقیت چه کارهایی را انجام دهد.

2-تیم خود را بسازدید.

مدیر جدید باید بداند که چه کسی را در تیم تحت سرپرستی خود نگه دارد و عذر کدامیک از آنها را بخواهد و در نهایت تغییرات مورد نظر خود را در تیم نهایی اعمال نماید.

اما به خاطر داشته باشید که شما به عنوان رهبر گروه نباید این کارها را انجام دهید بلکه تنها باید افراد با صلاحیت را انتخاب نموده و آنها را برای انجام چنین کاری تربیت کنید.

با این روش افراد فرا خواهند گرفت که همه کار را خودشان بر عهده بگیرند اما این دقیقا همان نقطه ای است که باید یک گام به عقب باز گردید چراکه موفقیت آینده تان به تیمی متکی است که شما جمع کرده اید.

علاوه بر این به یاد داشته باشید که توافق نظر روی معیارها و نکات مهم، نقشی اساسی را بر گزارشات مستقیم و همراهان کلیدی شما در یک سازمان دارد.

3- مشاوران و مربیان مناسبی را بیابید.

جمعی دو الی سه نفره از افرادی را بسازید که در موفقیت شما سهیم خواهند بود و از آنها به عنوان مشاور بهره بگیرید.

از اینکه هر چند هفته یک بار به سراغ مشاوران خود بروید و مشکلات تان را با آنها در میان بگذارید خجل نباشید. بسیاری از کمک کردن به افراد جوان و با استعداد لذت می برند.

ممکن است استخدام یک مدیر اجرایی از داخل سازمان به نظرتان سودمند واقع شود که پیشنهاد می شود برای این منظور دو یا سه نفر را انتخاب نمایید تا به یک نفر وابسته نباشید.

در نظر داشته باشید که تعداد این مدیران از میزان پیشنهادی فراتر نرود چراکه در این صورت مجبور خواهید بود بخش اعظمی از زمان خود را صرف مدیریت آنها نمایید و از کار اصلی خود باز خواهید ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Guney
    Guney | ۲۳ دی ۱۳۹۳

    مرسی خانم موسوی مقالات شما حرف نداره :)

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    مرسی دیجیاتو

  • steve
    steve | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    ممنون كاربردي بود البته براي من نه ،براي مديران :smile:

  • فرشاد
    فرشاد | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    ۱- علت انتخاب شدن خود برای تصدی پست مدیریت را مشخص نمایید.
    چون من مدیر خلق شدم
    ___
    ۲-تیم خود را بسازدید.
    ایم که میشه خودم با خودم
    ____
    ۳- مشاوران و مربیان مناسبی را بیابید.
    اینم که من مشاور و مربی شرکتم هم هستم
    ___
    4- نظرات با حال بده
    :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی