ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیامک کلاهبرداری
تکنولوژی

هشدار وزارت ارتباطات در مورد پیامک های تبلیغاتی با موضوع برنده شدن

این روزها پیامک های تبلیغاتی زیادی با موضوع برنده شدن در قرعه کشی برای مشترکان ارسال می شود که هدف آنها کلاهبرداری است و در برخی از این اس ام اس ها نام شرکت های ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲۱ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

این روزها پیامک های تبلیغاتی زیادی با موضوع برنده شدن در قرعه کشی برای مشترکان ارسال می شود که هدف آنها کلاهبرداری است و در برخی از این اس ام اس ها نام شرکت های بزرگ، شبکه های تلویزیونی، وزارت خانه ها، برندهای معتبر بازار و حتی نهادهای نظارتی دیده می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام نگرانی از افزایش روز افزون این اس ام اس های جعلی و کلاهبردارانه، اظهار کرد: مراقب پیامک های سودجویانه ای که با مضمون قرعه کشی خوش حسابی به مشترکان ارسال شده اند باشید.

در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

محمد رضا نقی زاد افزود: این پیامک ها با اهداف سودجویانه و فرصت طلبانه ارسال شده و کلاهبرداری محض است. برخی از مشترکان موبایل اس ام اس هایی با مضمونی چون «مشترک گرامی شما برنده جایزه نقدی شده اید» دریافت می کنند که هیچ گونه ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد.

وی ادامه داد: سایت رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات www.ict.gov.ir است در برخی از این پیامک ها سایت هایی با نام های دیگر به عنوان سایت وزارت خانه معرفی می شوند.

فرنقی زاد تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مشترکان تلفن همراه اعلام می کند که تحت تاثیر چنین پیامک هایی هیچ گونه اقدامی صورت نداده و به هیچ وجه شماره حساب بانکی یا رمز کارت های اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

موارد مشابه این چنینی طی ماه های اخیر افزایش یافته است و سودجویان با استفاده از بی اطلاعی مردم و درزهای امنیتی برخی بانک های داخلی نسبت به برداشت وجه از حساب آنها اقدام و دست به کلاهبرداری می زنند.

مواردی چون رمز اول و دوم (اینترنتی) کارت های اعتباری، کد CVV2، رمز سامانه کنترل حساب تلفن همراه، رمز کارت سوخت، کلمه عبور حساب سرپرست خانواده در سامانه واریز رایانه و اطلاعات مشابه به عنوان اطلاعات امنیتی، هویتی و حیاتی شما شناخته می شود که نباید در اختیار افراد ناشناس یا کسانی که خود را کارمند سازمان های ذیصلاح معرفی می کنند، قرار دهید زیرا این امر ممکن است باعث سرقت، اخاذی، کلاهبردی یا افشای اطلاعات شخصی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • NabiKAZ
    NabiKAZ | ۲۵ تیر ۱۳۹۷

    نوشته 1 تومن برنده شدید اسم و آدرستو بفرست. میخواستم بگم آخه آدم نادان، پولو توی کیسه میخوای برام پست کنی که آدرسمو میخوای؟!!! ولی خب نفرستادم چون شمارم براشون معتبر تلقی میشد!

  • NabiKAZ
    NabiKAZ | ۲۵ تیر ۱۳۹۷

    بجای اینکه مرتب اطلاعیه بدن که مردم مراقب باشید و گول فلان پیامک ها رو نخورید. برن طرف رو دستگیر کنند. بالاخره ارسال کننده مشخص هست و قابل پیگیری توسط پلیس!

  • مهدی
    مهدی | ۷ بهمن ۱۳۹۴

    عجیب است
    بهم میگه برنده ی ۸۰۰هزار تومان بن بعلاوه یک ساعت .....
    نوشتم چرا من برنده شدم ، اصلا بابت چی من برنده شدم ؟;-)

  • گودرزمیرزایی
    گودرزمیرزایی | ۱ دی ۱۳۹۴

    شمارابه خدا این همه پول که بوسیله پیامهای تبلیغاتی ازمردم فقیر میدوذدیدمیخواهید چکارش کنید کجا جا میگیره چقدرش باخودتان میبرید تو قبردیگه بس نیست مراراهنمایی کنید یه شرکت ازاین دوذدبازار درست کنم که از دست این همه بدهی آزاد بشم ازش نمیخوام باخودم به اون دنیا ببرم توقبر چون عادت دارم به قرض کردن اولش شروع میکنم قرض کردن بعد ش میام پیش شما شرکت دارها اونجا یه شرکت میزنم راستی شمامیدونید برا زندگی اون دنیا چقدر پول لازمه راهنمایی کنیدممنون میشم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی